Nakon četiri godine na tržištu Seat je osvježio gradski crossover Aronu. Dobrodošao je to impuls za nastavak karijere u kojoj se Španjolka u popularnoj gradskoj SUV klasi od početka pozicionirala kao privlačan urbani crossover.
Poput gradske Ibize i Arona je postavljena na platformu MQB A0, međutim, s dužinom od 4,10 m, Arona je od Ibize gotovo osam centimetara dulja te deset centimetara viša.Te brojke donose i više prostora u unutrašnjosti, a i ulazak i izlazak iz Arone je lakši zbog razmaka od tla za 19 cm, te zahvaljujući 1,5 cm višim oprugama i amortizerima.
Ima puno novosti u izgledu
S tom dobrom osnovom osvježeni model sada je oplemenjen u nekoliko segmenata, počevši od samog izgleda. Osim većeg usisnika zraka s donjim dijelom izvedenim u srebrnoj boji, veće maske s novim “reljefom” te redizajniranim znakom, najveća novost su nova svjetla za maglu (od opreme Xperience) smještena zasebno ispod glavnih svjetala. Zgodno.
Nadalje, prednja svjetla sada mogu biti i potpuno diodna, dok straga nalazimo novi, veći krovni spojler, koji se optički nastavlja na bočne stražnje prozor, uz karakterističnu srebrnu traku koja vizualno dijeli karoseriju od krova, što je i dosad bio šarmantan stilski “potpis” Arone. Uz kromirane krovne nosače, dvobojnu karoseriju i lijepe naplatke od 18 cola (serijski 17), oku ugodna cjelina gradskog crossovera je zaokružena.
Osvježena i modernija unutrašnjost
Seat je znatno više mijenjao u unutrašnjosti, koja je značajno nadograđena. To se prije svega odnosi na kvalitetnije materijale u području kokpita i središnjeg tunela, a novi zaslon infotainmenta od 9,2 inča koji u aktualnom akcijskom paketu uz opremu Xperience dolazi bez doplate (serijski 8,25 inča), povišen je “za cijeli kat” u vidno polje vozača. S druge strane, testnom je primjerku ostala klasična instrumentna ploče s dva analogna instrumenta i digitalnim zaslonom u sredini za podatke s putnog računala.
U Aroni se sprijeda sjedi udobno, a čak je i straga dosta komotno, barem dok putnici nemaju posebno duge noge. I obujam prtljažnika od lijepih 400 litara je ostao isti što je i dalje jedna od najvećih prednosti Arone. Pristupačan je i jednostavan za korištenje, a preklapanjem stražnje klupe poraste do 1280 litara. To Aronu čini prikladnom čak i za obitelji.
110 KS prava mjera
Ispod poklopca testnog modela nalazi se srednji motor u ponudi - 1,0-litreni 3-cilindarski turbobenzinac s izravnim ubrizgavanjem od 110 KS i 200 Nm. Uparen je sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem i uvijek je uglađen u radu te se rado odaziva na gas, pa ćete kod normalnog tempa vožnje uvijek osjetiti dovoljno potiska. Maksimalnih 190 km/h i ubrzanje do 100 km/h iz stajanja za 10,3 sekunde solidne su brojke, no ono što još više veseli kod Arone su vozne osobine.
Super se vozi
Bez obzira na crossoversku visinu, Seat je ovjes i upravljač Arone podesio “čvršće” za agilnije prolaske zavojima nego što je to slučaj kod “bratskih” VW T-Crossa ili Škode Kamiq. S druge strane, s ovim motorom u kombiniranim uvjetima prosječno možete trošiti 6,4 litre, što je sjajan rezultat.
Zaključak
Na koncu i cijena: prema našem mišljenju ova motorizacija i oprema su najbolje odmjeren izbor, a Aronu 1.0 TSI Xperience Seat naplaćuje 160.336 kuna do registracije. Nije to znatno povoljnije nego što Volkswagen naplaćuje T-Cross, međutim po stilu, opremi i osjećajem za volanom mi bismo prednost dali Aroni.
Ukratko
Zgodni crossover za urbanu džunglu uz robusnost sada je dobio i osvježen izgled, bolje materijale u unutrašnjosti i moderniji dizajn kokpita, a tu je i vojska novih sigurnosnih sustava od kojih mnogi dolaze serijski uz opremu Xperience
Seatu Aroni se u klasi suprotstavljaju VW T-Cross, Renault Captur, Suzuki Vitara, Toyota CH-R, Nissan Juke, Kia Stonic, Hyundai Kona i Bayon... No ima aduta za borbu s brojnom konkurencijom
Osim većeg usisnika zraka s donjim dijelom izvedenim u srebrnoj boji i veće maske s novim “reljefom”, najveća novost su svjetla za maglu sada smještena zasebno ispod glavnih svjetala
S trocilindarskim benzincem od 110 KS ispod poklopca i postavljena na šminkerski naplacima od 18 cola, osvježena Seat Arona je tehnološki i stilski potpuno u trendu u klasi malih gradskih crossovera
Opremljenija i ušminkanija Španjolka opet u fokusu
Seat Arona s Xperience paketom dolazi serijski sa LED svjetlima, upozorenjem na sudar s kočenjem u nuždi, tempomatom, sustavom za održavanje vozila u voznoj traci, dok je i izbor jedne od 68 kombinacija boje karoserije i krova besplatno
Seat Arona s Xperience paketom dolazi serijski sa LED svjetlima, upozorenjem na sudar s kočenjem u nuždi, tempomatom, sustavom za održavanje vozila u voznoj traci, dok je i izbor jedne od 68 kombinacija boje karoserije i krova besplatno
Multimedija i povezivost su ažurirani: Apple CarPlay i Android Auto sada se mogu koristiti bežično, a osim putem dodira ili tipkama na upravljaču, infotainmentom se može upravljati i glasom
S novim položajem zaslona multimedije, ventilacijske mlaznice sada su smještene niže, baš kao i fizičke komande klime
1.0 TSI
TEHNIČKI PODACI
Motor turbobenzinski
Cilindri 3/
Vventili 12
Obujam 999 ccm
Snaga 96 kW/110 KS na 5500/min
Moment 200 Nm od 2000 do 3500/min
Pogon prednji
Mjenjač ručni, 6 brzina
Dimenzije 415 x 178 x 155 cm
Osovinski razmak 256 cm
Prtljažnik 400 litara
Gume 215/45 R 18
Masa 1141 kg
Jamstvo 5 god/100.000 km
MJERENJA
Brzina 190 km/h
0-100 km/h 10,3 sekundi
Potrošnja 6,4 l/100 km
Cijena 160.336 kuna
S doplatama 174.254 kune
OPREMA Xperience
ambijentalna rasvjeta u kabini • 17” alu naplaci • centralno zaključavanje • 2 zonski Climatronic • ECS + Front Assist upozorenje na sudar s kočenjem u nuždi • Lane Assist sustav održavanja u voznoj traci • krov u drugoj boji • tempomat • Xperience presvlake • LED prednja svjetla • Online Seat connect s ekranom 9,2 inča
DOPLATE
18” alu naplaci Performance • metalik boja • zimski set kotača S DOPLATAMA 13.920 kuna