U proljeće 2016. najsnažnije smo izdanje Abartha 595 s oznakom Competizione i 180 KS proglasili najzabavnijim autom današnjice. I danas mislimo isto, vrijedan je svake od 203.948 kuna!
Vrijedi li isto, međutim, i za osnovno izdanje Elaborabile sa 145 KS, koje do registracije stoji puno povoljnijih 149.716 kuna (20.200 eura)?
Najjeftiniji je to i najslabiji od triju ponuđenih Abartha 595 - priličnih 31.330 kuna skuplji je samo 20 KS snažniji Turismo (165 KS, 181.046 kn), dok je čitave 54.232 kune skuplji najjači Competizione sa 180 KS (203.948 kn).
Vrijedi. Barem na prvi pogled. Izvana, naime, izgleda isto kao i najsnažniji Competizione. Pogotovo kad se doplati za sivu boju Campovolo, crvene naljepnice na vratima s natpisom Abarth i naplatke od 17 cola s gumama 205/40 ZR17. I još slavljenički amblem kraj vrata povodom 70. rođendana Abartha (1949-2019).
Sedam je desetljeća, naime, prošlo otkad je 31. ožujka 1949. danas pokojni Carlo Abarth, uz izdašnu financijsku potporu Armanda Scagliarinija, u Bologni utemeljio Abarth & C. i za zaštitni znak uzeo svoj horoskopski - škorpiona.
Ni unutrašnjost ne djeluje ništa manje uvjerljivo nego kad je posrijedi top-model Competizione.
Sportska sjedala s integriranim naslonom za glavu, trokraki sportki upravljač s aluminijskim prstenom na vrhu, tri aluminijske papučice i odmorište za lijevu nogu... I dalje se sjedi previsoko, jeftine plastike ima posvuda, a prtljažnik je (pre)tijesan - kao i u svakom Fiatu 500.
Jedino što mu nedostaje jest ispušni sustav Record Monza rezerviran isključivo za 180 KS jak Competizione. Nije da se 1.4 Turbo čuje loše.
Naprotiv, pristojno grglja već u praznom hodu, na visokim okretajima zvuči uvjerljivo, ali barem dok je automobil potpuno nov s par stotina prijeđenih kilometara, koliko je imao kad smo ga dobili na test, dojma smo bili da mu nedostaje mu ono neponovljivo stenjanje i pištanje koje nas je natjeralo da se u tijesnoj garaži pod zagrebačkim Langovim trgovim po prvi puta spustimo do posljednje, razine -6.
I da mu smjesta oprostimo i visoko sjedenje, i jeftinu plastiku, i minijaturni zaslon navigacije (što danas više nije slučaj).
A svega 1035 kg lagan 595 Elaborabile sasvim pristojno ide i s osnovnih 145 KS - 1,4-litreni turbobenzinac, naime, potjera ljepuškasti talijanski četverosjed do stotke za kratkih 7,8 sekundi (0,9 sekundi sporije nego Competizione) i na autocesti lakoćom dostigne krajnjih 210 km/h (225 km/h), a nijansu manje i troši - 8,3 litre (8,8 litara).
Još je ljepše što snažan 1.4 Turbo prate i precizan upravljač i sjajno pogođen ovjes, pa se talijanski mini odlično snalazi na uskim gradskim uličicama i vijugavim brdskim cestama, ali zbog samo 2,3 metra razmaka među osovinama neugodno poskakuje na ležećim policajcima i traži dosta rada upravljačem na autocesti, pogotovo iznad zakonom dopuštenih 130 km/h.
Čak je i na drugi pogled osnovni 595 sa 145 KS teško razlikovati od prilične 54.232 kune skupljeg top-modela Competizione sa 180 KS. Sve dok ne čujete zvuk ili ne krenete jurcati zavojima, gdje će vam ipak nedostajati tih 35 KS.
UKRATKO
Iz dviju ispušnih cijevi dopire moćan zvuk, ali ni približno kao iz Record Monze u top-modelu Competizione
Trokraki sportski upravljač i aluminijske papučice, ali i sportska sjedala, znak su raspoznavanja Abartha 595. Ekran je konačno normalne veličine
Nesvakidašnja boja, crvene naljepnice i kliješta kočnica, aluminijski naplaci od 17 cola... Osnovni Elaborabile sa 145 KS na prvi je pogled teško razlikovati od Competizionea (180 KS)
I najslabije od triju izdanja 1,4-litrenog turbobenzinca svejedno puca od snage - 145 KS dovoljno je za krajnjih 210 km/h
595 1.4 Turbo
Tehnički podaci
Motor 4 cilindra, turbopunjač,
ugrađen sprijeda poprečno
Obujam 1368 ccm
Snaga 145 KS pri 5500 o/min
Okr. moment 206 Nm pri 3000 o/min
Mjenjač ručni, 5 stupnjeva
Dimenzije 366 x 163 x 149 cm
Osovinski razmak 230 cm
Prtljažnik 185 litara
Gume 195/45 R16
Težina 1035 kg
Jamstvo 2 godine
Mjerenja
Brzina 210 km/h
0-100 km/h 7,8 sekundi
Potrošnja 8,3 l/100 km
Cijena 149.716 kuna
S doplatama 177.613 kuna
Serijska oprema
Klima-uređaj (ručni) • daljinsko zaključavanje • el. podešavanje retrovizora • el. otvaranje prednjih stakala • zračni jastuk za koljena vozača • kožom presvučeni upravljač odbojnici i retrovizori u boji karoserije...
Doplate
maglenke • senzori za parkiranje (straga) • crvene naljepnice na vratima (Abarth) • kromirani završeci ispušnih cijevi • automatski klima-uređaj • crvena kliješta kočnica • aluminijski naplaci od 17 cola (Trofeo) • siva boja (Campovolo)...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....