ZA POSLOVNJAKE

TEST: ALFA ROMEO GIULIA 2.2 MJT 150 BUSINESS AT Ponuda kakva se ne odbija

Osnovni dizelski motor, automatski mjenjač i pažljivo složena oprema obogaćena Business paketom u praksi se pokazala dobitnom kombinacijom za Giuliju, tim više što joj je cijena od 270.000 kuna doista nenadmašna
 Marin Tomaš

Gotovo tri godine prošle su otkako se Alfa sa svojom Giulijom vratila na scenu premium limuzina sa stražnjim pogonom, no uzbuđenje koje je pritom donijela sa sobom ne samo da nije okopnilo, nego kao da je i danas aktualno kao i prvoga dana. Među tvrdokornim Alfistima, dakako, ali i onima koji su to u međuvremenu postali... Malo je, naime, onih kojima se Giulia nije svidjela na prvu, kako svojim vanjskim izgledom, tako i dopadljivom, ali i finom, raščišćenom i funkcionalnom unutrašnjošću. Puritancima koji kvalitetu vozila mjere isključivo dodirom prsta po armaturi, dakako, vjerojatno niti ova Alfa neće biti po volji, no realno, riječ je o najboljem produkcijskom automobilu ove marke u jako, jako dugo vremena, a možda i uopće.

Foto: Marin Tomaš

Kvaliteta materijala u unutrašnjosti, premda je doista bolja no ikad, čak i u prvoj razini opreme, pritom ustvari igra najmanju ulogu. Čak i pokretana osnovnom izvedbom 2,2-litrenog Multijet turbodizelskog motora, sa 150 KS i 380 Nm, Giulia će vozača teško ostaviti ravnodušnog, a razlog za to ponajprije je kombinacija ovjesa, uravnoteženog rasporeda ionako nevelike ukupne mase (1445 kg), niskog težišta i laganog, ali uvijek iznova neočekivano izravnog upravljača. Sve zajedno u praksi je zaslužno da se ova vizualno masivna limuzina iz perspektive vozača čini laganom poput perca, kako u gradskoj vožnji tako i na otvorenoj cesti. Dodatni bonus u konkretnom slučaju ovdje donosi i mogućnost šaltanja 8-stupanjskog automatika putem velikih leptir tipki uglavljenih na stupu upravljača.

Alfa Romeo Giulia 2.2 MJT TCT
Marin Tomaš

Ne okreću se zajedno s volanom, ali su tolike da ih je s lakoćom moguće dohvatiti i u svakom trenutku i svakom režimu vožnje... Jednom od tri, dakako: poznati DNA izbornik i ovdje je središnje mjesto za odabir programa ovisno o raspoloženju vozača i stanju podloge, a najviše vremena koristili smo ga u Dynamic modu i njegovom bržem odazivu na gas. Sve pet, dakle? Ne sasvim: prvi talijanski aluminijski dizelaš i više je nego zadovoljavajući po pitanju performanski i potrošnje čak i u osnovnoj izvedbi, no dosta je grub i nemiran, posebno na start & stopu, a k tome ne treba zanemariti niti činjenicu da se ESP niti u Giuliji (osim u Quadrifogliju) ne može niti djelomično isključiti. Koji god bio razlog tome, u Alfi moraju znati da na tome sigurno gube jedan, doduše manji dio kupaca. S druge strane drugi dio, vjerojatno veći, dobijaju na potezima poput pažljivog opremanja: obogaćena Business paketom Giulia poput testne, doduše bez doplatne metalik boje i naplataka, stoji izuzetno povoljnih 270.000 kuna...

Alfa Romeo Giulia 2.2 MJT TCT
Marin Tomaš

Ukratko

Prvi talijanski aluminijski dizelaš i više je nego zadovoljavajući čak i u osnovnoj izvedbi, no ponekad je dosta grub i nemiran

Giulia plijeni vizualnim nastupom izvana, ali i finom i funkcionalnom unutrašnjošću. Kvaliteta materijala bolja je no ikad. Ovdje je najzabavnije: zahvaljujući kombinaciji ovjesa, uravnoteženog rasporeda ukupne mase, niskog težišta i izravnog upravljača Giulia se u vožnji doima laganom poput perca

Dodatni bonus donosi i mogućnost šaltanja putem leptir tipki na stupu upravljača. Ne okreću se zajedno s volanom, ali su ih je moguće dohvatiti u svakom trenutku

TEHNIČKI PODACI

2.2 Multijet AT

Motor turbodizelski, 4 cil.

Obujam 2143 ccm

Snaga 110 kW/150 KS pri 4000 o/min

Moment 450 Nm pri 1750 o/min

Mjenjač automatski, 8 stupnjeva

Pogon prednji

Dimenzije 464,3x186x143,6 cm

Osovinski razmak 282 cm

Prtljažnik 480 litara

Gume 225/45 R18

Masa 1445 kg

Jamstvo 5 godina

MJERENJA

Brzina 220 km/h

0-100 km/h 8,2 sekunde

Potrošnja 6,6 l/100 km

Cijena 270.000 kuna

S doplatama 281.200 kuna

SERIJSKA OPREMA • dvozonski automatski klima-uređaj • USB ulaz • AlfaTM Connect sa 6,5-inčnim ekranom (radio, MP3, aux-in, Bluetooth) • audio komande na upravljaču • presvlake u kombinaciji kože i kvalitetne tkanine • sustav za automatsko naglo kočenje • upozorenje pri napuštanju voznog traka • automatsko uključivanje i isključivanje svjetala • maglenke • senzor kiše • Business paket...

DOPLATE • metalik boja crna • alu naplaci 18”

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. studeni 2024 03:17