Ponosno istaknuti scudetto (srcolika maska hladnjaka), poletna bočna linija sa skrivenim stražnjim kvakama i stražnji kraj s masivnim odbojnikom i upečatljivim svjetlećim diodama… Za automobilima Alfa Romea već godinama se redovito okrećemo na cesti, pogotovo otkad je dizajnerima milanske kuće uzor 8C Competizione. Isto vrijedi za novu Giuliettu, čija je osnovna verzija s motorom 1.4 TB (120 KS) i paketom opreme Progression glavni zgoditak u našoj nagradnoj igri.
Je li, međutim, 120 KS dovoljno za uvjerljiv nastup u kompaktnoj klasi, gdje već godinama vladaju etablirani Golf, Astra i Focus? Jest, ako je riječ automobilu koji zahvaljujući izdašnoj upotrebi specijalnih čelika teži svega 1365 kilograma, malo manje od prethodnice 147 i puno manje od aktualne Opel Astre.
I jest, ako je riječ o turbomotoru koji vozaču već pri 1750 okretaja na raspolaganje stavlja sav okretni moment od 206 Nm. Zahvaljujući turbopunjaču, 1,4-litreni benzinac s izravnim ubrizgavanjem bez trunke oklijevanja povuče već iz niskih okretaja, pa preko ležećih policajaca možete opušteno prelaziti i u trećem stupnju prijenosa, pri samo 40 km/h, a ne trebate bježati ni od autoceste (195 km/h). Još je ljepše što se Giulietta u prosjeku zadovoljava sa sasvim pristojnih 8,3 l/100 km.
Većina kupaca, međutim, past će u iskušenje da odabere punih 50 KS snažniji, a samo 1000 eura skuplji 1.4 M-Air (7,8 sekundi do stotke, krajnjih 218 km/h). Pogotovo što je ovjes sjajno složen. Premda se sprijeda umjesto na dvostruka poprečna ramena kao prethodnica 147 oslanja na jeftiniji i manje precizan McPherson, Giulietta izvrsno drži cestu i dopušta vrtoglave brzine u zavojima.
Prednji kotači čak i pri oštrijim manevrima čvrsto drže podlogu, a ni u dugim, brzim zavojima ne gube tlo pod nogama. Tajna je u krućim spojevima i dijelovima ovjesa od aluminija, serijskoj elektroničkoj blokadi diferencijala Q2 (osigurava vrhunsko prianjanje, čak i na mokrom) i novom električnom upravljaču sa servomotorom ugrađenim na samu letvu upravljača. Prednost? Sjajan osjećaj za cestu, pogotovo kad je prekidač DNA, pojednostavljena verzija Ferrarijevog manettina, postavljen u položaj Dynamic.
Ništa manje uzbudljivo nije ni u unutrašnjosti. Na dodir ugodna i mekana plastika s gornje strane instrumentne ploče, brzinomjer i okretomjer u dupljama, niz gumom presvučenih polugica na središnjem grebenu umjesto dosadnih klasičnih prekidača po uzoru na 8C Competizione... Giulietta je i puno veća od prethodnice 147, pa nudi više prostora u unutrašnjosti, pogotovo u prtljažniku od solidnih 350 litara. Za savršen dojam nedostaje tek više upotrebljivih pretinaca, trunak više oslonca na prednjim sjedalima i dulje sjedeće površine.
I šećer na kraju. Giulietta više nije skupa - kao 1.4 TB stoji 22.000 eura. A već osnovni paket opreme Progression sadrži sve potrebno za sigurnu i udobnu vožnju - od 6 zračnih jastuka i uređaja za stabilnost u vožnji (VDC), do klime i aluminijskih naplataka od 16 cola.
CIJENA: 23.000 eura
TESTNI MODEL: 23.500 eura
MOTOR
Vrsta: turbobenzinski VTG, izravno ubrizgavanje međuhladnjak
Cilindri/ventili: 4/16
Obujam: 1368 ccm
Snaga: 88 kW/120 KS pri 5000/min
Moment: 206 Nm pri 1750/min
PODVOZJE
Pogon: prednji
Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva
Ovjes: sprijeda McPherson, straga multilink
Kočnice: diskovi 281/264 mm, ABS/VDC
Gume: 205/55 R 16
KAROSERIJA
Dimenzije: 435,1x179,8x146,5 cm
Osovinski razmak: 263,4 cm
Prtljažnik: 350 litara
Spremnik goriva: 60 litara
PERFORMANSE
Brzina: 195 km/h
0-100 km/h: 9,4 sekundi
Potrošnja: 8,6/5,4/6,4 l/100 km
Potrošnja na testu: 8,3 l/100 km
+ lijep izgled, elastičan motor, sjajno pogođen ovjes, prostrana unutrašnjost i prtljažnik, cjelovita oprema, cijena
- preglednost straga, nedostatak pretinaca, prekratke sjedeće površine sprijeda
ABS/ASR/BAS/VDC * Hill Holder • prednji i bočni zračni jastuci + zračne zavjese • el. zatvarač diferencijala (Q2) • ručna klima • el. podizači prednjih stakala • el. podesivi i grijani vanjski retrovizori • tempomat • putno računalo • radio/CD • volan i mjenjač u koži • aluminijski naplaci • maglenke • Stop&Start sustav...
Dodatna oprema: Metalik lak 500 eura
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....