Kad se na tržištu novih automobila pojavi neka dobra ponuda itekako snažno odjekne, posebno u svjetlu činjenice što su automobili danas sve skuplji, naročito ako je riječ o premium markama.
Jedna od takvih je trenutna Audijeva ponuda za model A4, obiteljsko/poslovnu limuzinu srednje klase koja je upravo dostupna s opremom "Edition 10", mudro složenim posebnim paketom gdje ne nedostaje baš ništa po pitanju komfora vožnje, sigurnosnih, pa i ekskluzivnih elemenata.
I to po početnoj cijeni od 238.845 kuna (31.700 eura) do registracije za startni model 35TFSI pogonjen mild-hibridnim 2,0-litrenim turbo benzincem od 150 KS uparenim sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem.
Podsjetimo, aktualni A4, jednog od najprodavanijih modela proizvođača iz Ingolstadta, u ovoj generaciji poznajemo još od 2015. godine, a koji je u međuvremenu, 2019. doživio osvježavanje te je kao takav i danas na tržištu. Dakle, potpuno sazrio model opremljen gamom benzinaca i dizelaša potpomognutim modernom mild-hibridnom tehnologijom.
Kvalitete modela poznate od ranije - poput komforne kabine za sve putnike i vrhunske izrada - ono je što prvo upada u oči kad sjednete za upravljač Audija A4, a za razliku od modela prije redizajna, središnji greben i konzola su potpuno raščišćena suvišnih prekidača, a tu je i pregledan te malčice prema vozaču zakrenut dodirni zaslon MMI Radio plus multimedije od 10,1 inča kojim se upravlja svim bitnim funkcijama. Vrlo je pregledan, jasan i brz kod reakcija.
U paketu Edition 10 serijski dolazi još puno toga što je inače zahtijevalo doplatu: komforni trozonski automatski klima uređaj koji elektronski kontrolira temperaturu, snagu upuhivanja i distribuciju zraka s odvojenim podešavanjem temperature za vozačku i suvozačku stranu, ili praktični detalji poput komfornog središnjeg naslon za ruke sprijeda, podesivog po visini i uzdužno. Dakle, dvije stvari od izuzetne važnosti vozaču kod nizanja stotina poslovnih kilometara za maksimalan komfor.
Pritom iza obruča upravljača stoje analogni instrumenti, ali s velikim TFT zaslonom u sredini koji sadrži i senzor za sunce i putno računalo.
Serijska oprema kod Edition 10 su i grijana prednja sjedala, a kako bi vožnja i korištenje imali i svoju praktičnu stranu na visokoj razini, A4 u akcijskom paketu serijski dolazi i s masom praktičnih pretinaca i mrežica za pohranu te odlaganje stvari.
Korisna opreme po pitanju tehnologije: serijski dolazi sučelje za povezivanje smartphonea baziranih na Apple iOS ili Google Android platformi putem CarPlay odnosno Android Auto funkcije.
Od elemenata za sigurnost Audi A4 Edition 10 dolazi s Audi "pre sense city" sustavom koji pomoć kamere detektira sudionike u prometu ispred vozila i po potrebi samostalno koči kako bi spriječio ili ublažio sudar. Tu je i "Hold assist" sustav koji održava A4 nakon zaustavljanja na usponima i na nizbrdicama također u seriji, a omogućuje komforno kretanje bez upotrebe parkirne kočnice.
Dobrodošla pomoć: serijski senzori za parkiranje sprijeda i straga sa zvučnim upozorenjem na prepreku s vizualnim grafičkim prikazom na zaslonu MMI-ja. Malo nas je ovdje iznenadilo da serijski ne dolazi i kamera koja snima prostor s traga (doplata), međutim i ovakav je sustav sjajno kalibriran.
Sve u svemu, sjajno odmjeren paket na koji se nadovezuju i aktivni tempomat s limitatorom te višenamjenski kožni upravljač.
Pogonsko stroj: početnih benzinskih 150 KS uz najveći okretni moment od 270 Nm dostupnih od 1350/min pokazalo se sasvim dobrom mjerom, a testni je primjerak umjesto serijskog 6-stupanjskog ručnog imao ugrađen 7-stupanjski S-Tronic automatski mjenjač (21.621 kuna) koji vrijedi svake lipe.
U vožnji uvijek vlada tišina, upravljač je iznimno precizan, ali i lagan. Aktiviranje sportskog programa pritiskom na tipku putem Audi Drive Selecta, vozne karakteristike postaju intenzivnije jer se upravljač ukrućuje a elektronski nadzor motora kasnije mijenja brzine, pa su osigurani i dinamičnije prijeđeni kilometri. Ukupno, A4 35 TFSI djeluje stabilno i čvrsto na cesti, a zavidna razina komfora i udobnosti čine ga idealnim za gutanje kilometara na autocesti gdje se najbolje snalazi.
S obzirom na to da ovaj motor raspolaže mild-hibridnom 12 V tehnologijom, osim smanjenja potrošnje goriva (test smo završili u kombiniranim uvjetima s vrlo dobrih 6,8 do 7 litara) poboljšana je i udobnost vožnje.
Na motor je naime remenicom vezan starter generator koji pomaže pri startu, u gradskoj vožnji te upravlja paljenjem i gašenjem start-stop sustava prije potpunog zaustavljanja. Zato je uz ovu tehnologije samo iskustvo vožnje finije, bolje i ugodnije bez trzaja.
Na koncu, testni automobil je raspolagao doplatama poput sportskih sjedala i S-Line detaljima te ambijentalnom rasvjetom za još više prestižnog dojma, asistentom kod bočnog prometa straga koji upozorava vozača na nadolazeća bočna vozila s kamerom koja snima prostor iza vozila te potpuno LED prednjim svjetlima što mu je povisilo cijenu s početnih 238.845 kuna na još uvijek vrlo prihvatljivih 280.132 kuna.
Uz sve nabrojano kao i Audi produženom jamstvu u trajanju od 6 godina ili 150.000 kilometara bez ograničenja u prve dvije godine, nema razloga nego ustvrditi kako je riječ o vrhunskoj poslovnoj premium limuzini srednje klase iznimno prihvatljive cijene koja se trenutno može kupiti u Hrvatskoj.
Tehnički podaci
Motor, 4 cil. turbo benzinski mild-hibrid
Obujam 1984 ccm
Snaga 150 KS
Moment 270 Nm
Pogon prednji
Mjenjač 7 stupnjeva, S-Tronic
Ubrzanje 8,9 s
Najveća brzina 225 km/h
Emisija CO2: 141 g/km
Potrošnja (WLTP; prosječno) 7 l
EU norma: EURO 6 AP
Cijena testnog primjerka 280.132 kuna