Puno više prostora
Ako je vjerovati BMW-ovim marketinškim stručnjacima, prošloga tjedna predstavljena druga generacija Serije 1 poboljšana je u svakom pogledu. Napredak je ponajprije primjetan po većim dimenzijama, proširenim tragovima kotača i dužem međuosovinskom razmaku. Dizajn nove ‘jedinice’ također je temeljito izmijenjen, no i dalje prepoznatljiv. Važno je napomenuti kako novi model izgleda neusporedivo bolje uživo nego na fotografijama na kojima prednji dio može djelovati vizualno teško i neskladno.
Serija 1 sada se nudi u Urban i Sport početnim razinama opreme koje se ponajprije razlikuju vanjskim dizajnom, ali opcijama dostupnim za opremanje interijera. Osim hatchbacka s pet vrata, naknadno će biti ponuđene i druge karoserijske izvedbe. Spomenuto povećanje dimenzija rezultiralo je osjetno većom prostranošću u kabini. Na stražnjim sjedalima sada udobno mogu putovati i putnici viši od 1,85 m, a prtljažnik raspolaže sa 360 litara (30 l više nego prije), što je na razini najboljih u klasi.
Prvoklasni motori
Vozačko okruženje je vrlo intuitivno, a korišteni materijali znatno uvjerljiviji nego prije. Vozački položaj je vrlo dobar s optimalnim rasponom podešavanja sjedala i upravljača. Nova ‘jedinica’ u početku će se nuditi isključivo s turbo motorima. Temelj benzinske ponude novi je 1,6-litreni četverocilindraš koji u 116i razvija 136 KS i 220 Nm, a u snažnijem 118i raspolaže sa 170 KS i 250 Nm. Dvolitreni dizelaš nudi se u tri verzije - 116d sa 116 KS i 260 Nm, 118d sa 143 KS i 320 Nm te 120d sa 184 KS i 380 Nm.
Svi se motori serijski isporučuju sa šesterobrzinskim ručnim mjenjačem, no kao opcija dostupan je novi 8-brzinski automatik. Unatoč znatno snažnijim motorima nego prije, nova Serija 1 u prosjeku troši 10 posto manje goriva. Veća ekonomičnost može se pripisati i učinkovitijim EfficientDynamics mjerama koje, među ostalim, uključuju start-stop sustav kod svih izvedbi. Na cestama u okolici Berlina i ADAC-ovom testnom poligonu imali smo priliku isprobati 118i s ručnim i 120d s opcijskim automatskim mjenjačem.
Dinamičniji u vožnji
Benzinac je vrlo elastičan i uglađen te linearno, premda ne i silovito, ubrzava od 2000 do iznad 6000 o/min, no dizelaš je više impresionirao, ponajprije zbog prvoklasnog automatika. Iako je još uvijek načelno nešto tvrđe podešen, ovjes pruža osjetno veću udobnost, a vrlo precizan servoupravljač ulijeva veliko povjerenje prilikom dinamičnije vožnje.
Osim sa standardnim, ‘jedinica’ se nudi i sa sportskim M ovjesom, kao i adaptivnim ovjesom koji nudi nekoliko podešenja tvrdoće amortizera. Nova Serija 1 u prodaju kreće 15. rujna, a cijene se kreću od 24.477 do 30.627 eura.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....