TREĆA GENERACIJA

TEST Chevrolet Aveo 1.6 LTZ Sedan: Konfekcija, elegancija i 502 litre prtljažnika

Model niže klase Korejci su razvukli u lijepu limuzinu dugačku 440 cm, rekordnog prtljažnika i bogate opreme, ali osrednjih svojstva, slabih kočnica i neprivlačne cijene
 Željko Puhovski

Lijepo je kazati ‘vozim Chevrolet’, makar se radilo o malenom Sparku. A model kojeg smo testirali izvorno je predstavljen 2002. kao Daewoo Kalos. Potom je promijenio prezime, pa i ime, u Chevrolet Aveo. Bio je to pun pogodak. Model druge generacije, kao limuzina niže klase, predstavljen je 2005. Bio je funkcionalan, ali ne osobito privlačan. Velik se problem pokazao na Euro-NCAP crash-testu, gdje je zaslužio tek dvije zvjezdice.

Stručnjaci korejske ispostave GM-a lekciju su naučili, što je pokazao model treće generacije. Najprije u osnovnoj verziji hatchback dugačkoj 404, a posebice u limuzini, rastegnutoj na 440 centimetra. Radi se o svjetskom modelu, koji se na američkom tržištu prodaje kao Chevrolet Sonic, a na australskom kao Holden Barina.

Na prvi pogled izgleda poput umanjenice za klasu većeg Cruzea, što nije daleko od istine. Aveo pritom ima prtljažnik od čak 502 litra, a Cruze 450. Ali, u startu nešto ne štima. Bogato opremljeni Aveo sa 115 KS stoji 14.350 eura, a osnovni Cruze, doduše bez alu naplataka i s nešto skromnijom opremom, ali i 124 KS - 13.040 eura. Skuplji je i od Renault Fluencea. A za upola veći i masivniji Orlando sa 140 KS treba platiti tek 1360 eura više. Oprostite… Tu priča počinje, ali nažalost i završava. Jer model 1.4 sa 100 KS, s manje opreme, stoji gotovo kao za Cruze.

Bilo kako bilo, limuzinski Aveo djeluje atraktivno te se ne bi reklo da je izveden iz niže klase. Golem prtljažnik pravilnog je oblika, ali malenog otvora. Na prednjim sjedalima ima mjesta kao u dobrom kompaktu, ali kad se gurnu prema krajnjem položaju, straga postaje skučeno. Tada se lijepo vidi da sve potječe iz niže klase i osovinskog razmaka 252,5 cm. Unutrašnjost je skladna i funkcionalna, a premda se osjeća miris konfekcije, plastika i obloge su pristojne izvedbe. S ukupnom masom većom od 1,2 tone sve djeluje čvrsto i solidno.

Ploča s instrumentima za gradski bi auto bila OK, ali u limuzini djeluje pomalo neozbiljno. Naučili smo na predugačak hod Chevroletovih mjenjača, ali šaltanje je lagano i dovoljno precizno. Pod prednjom je haubom dobro poznati benzinac obujma 1598 ccm i snage 115 KS, koji pokreće i Astru, a 1994. je, u seriji Ecotec, razvijen u Opelu. Javlja se ugodnim i pomalo reskim zvukom te osigurava dobre performanse. Ubrzanje do stotke traje 11,9 sekundi, što je više nego dobro, ali zbog predugačkog završnog prijenosa (radi štednje goriva) na niskim je okretajima motor anemičan.

Više pročitajte u novom broju (652.) Autokluba!

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 09:49