Tko bi rekao da Toyota Aygo, Citroen C1 i Peugeot 108 dijele čak 70 posto jednakih dijelova? Brojka se čini nevjerojatnom za mališane koji su izvana identični samo u manjim dijelovima poput kvaka, retrovizora ili vjetrobrana. Međutim, druga generacija minija u zajedničkoj režiji japanskog i francuskih proizvođača (108 ove godine neće biti u prodaji na hrvatskom tržištu) ispod kože su kao složna braća. Ne samo da imaju istu unutrašnjost, nego i jednaku platformu, motore i mjenjače, konstrukciju ovjesa. Ipak, zbog drastičnih razlika u vanjskom dizajnu, većih nego što je bio slučaj s prvom generacijom iz 2005., vlasnici C1 neće ni izbliza imati osjećaj da voze auto jednake duše kao u Aygu i 108. Citroenove gotovo uvijek specifične dizajnerske ideje ogledaju se u velikim okruglim svjetlima, koje podsjećaju na oči golemog kukca, što je zapravo naslijeđe iz prijašnjeg modela, te sada već prepoznatljivo agresivno smještenim diodnim svjetlima.
Straga, gdje dominira stakleni poklopac prtljažnika, dojam je blaži i nježniji, daleko od radikalnog, kakav nudi Aygo. Izvedbe s trima vratima zasad nema na našem tržištu pa je pozornost usmjerena prema peterovratnoj izvedbi, čiji su izrezi stražnjih prozora (također samo odmičnih u stranu) pravilniji nego na Toyoti. Zbog toga je i preglednost bočno unatrag nijansu bolja. Dodatna nota zabave u vožnji dolazi odabere li se podeblji platneni krov (Airscape), dugačak 180 i širok 70 centimetara, kojeg elektromotori u brzih desetak sekundi posve razmotaju u pravilne valovite plohe. Doplata od 1200 kn nije skupa, a uzme li se u u crvenoj boji i kombinaciji s opremom Feel Edition, koja uključuje šarene dizajnerske detalje (prednji i središnji bočni stupovi, retrovizori...) ukupan dojam je kudikamo živahniji. Dimenzije druge generacije tek su neznatno promijenjene (dužina je povećana za 2 centimetra, a visina smanjena za 1 centimetar) pa je s ukupnih 3,46 m Citroen C1, zajedno s Aygom i 108, ostao jedan od najkraćih u svojoj klasi.
Premda, atraktivan dizajn umješno prikriva tu činjenicu. Skromni vanjski gabariti i zadržan relativno mali osovinski razmak od 2,34 metra ostavljaju C1 u krugu okretnih minija spretnih u vrzmanju gradskom gužvom, ali to ne znači da je u njemu tijesno kao u limenci sardina. Sprijeda mjesta ima poprilično, prostor za ramena širi je za lijepa 2 centimetra, a i straga je dobiven koji centimetar više za koljena, pa premda se ne može govoriti o raskoši, odrasli mogu pretrpjeti i poneku dulju vožnju. A stražnji par vrata dodatni je bonus, uvijek dobro došao u malom autu. Povećan je i prtljažnik, u čijih 168 litara sada stane i nešto obilnija tjedna kupnja. Unutrašnjost je jednaka Toyotinoj (i Peugeotovoj), a zaseban identitet daju tek male različitosti u izvedbi opreme, bojama, a pečat kvalitetnijem doživljaju daju i deblja, udobnija sjedala te kvalitenije obloge, ali i smanjenje buke, naročito pri naglijim ubrzanjima i većim brzinama na otvorenoj cesti.
Naginjanje se u forsiranoj vožnji zavojima ne može izbjeći, ali uz poboljšan ovjes s novim oprugama i amortizerima, većim stabilizatorom, te uz širi trag kotača za 8 milimetara i izravniji upravljač proširivanje putanje nikad ne miriši na dramu. Vožnja je zabavna i zbog motora, dobro poznatog i pouzdanog Toyotinog 1,0-litrenog trocilindraša sa 69 KS i promjenjivim vremenom otvaranja ventila. Trocilindraš rijetko podrhtava u radu, najčešće samo kad je hladan, a ponaša se jednako kao u Aygu. Odmah prima gas, a dugačak hod klipova daje mu na elastičnosti. Premda u novom izdanju već na 2000 okretaja izvlači 85 Nm, kombinacija malog motora i duljeg proračuna mjenjača i ovdje povremeno pokazuje slabosti na brzoj otvorenoj cesti. Osmijeh na lice navlači i potrošnja, pa tko nije nervozan na gasu u autiću teškom tek 965 kg može računati s prosjecima manjim od 5,5 litara. Što se cijene tiče, C1 nije najsretnije krenuo u tržišnu bitku. Skuplji je od Ayga od kojeg ima i kraće jamstvo, a i u odnosu na ostale suparnike cijena mu nije više onako jak adut kao što smo od Citroena navikli. Zato neće biti iznenađenje ako skoro krene i kakva prodajna akcija...
C1 1.0 VTi Feel Edition
TEHNIČKI PODACI
Motor: benzinski, 3 cil.
Obujam: 998 ccm
Snaga: 51 kW/69 KS pri 6000/min
Moment: 95 Nm pri 4300/min
Pogon: prednji
Mjenjač: ručni, 5 stupnjeva
Dimenzije: 347x162x146 cm
Osovinski razmak: 234 cm
Prtljažnik: 168 litara
Spremnik goriva: 35 litara
Težina (testni auto): 860 kg (965 kg)
Najveća brzina: 157 km/h
0-100 km/h: 14,3 sekundi
Potrošnja: 5,0/3,8/4,2 l/100 km
Ispuh CO2: 97 g/km
CIJENA 84.550 kn
S DOPLATAMA 92.095 kn
OPREMA FEEL EDITION: čelični 14-colni naplaci * naljepnica na središnjem nosaču * diodna dnevna svjetla * retrovizori u boji krova * paket Color Feel Edition (crveni dijelovi unutrašnjosti ) * poseban uzorak tkanine sjedala * ESP * ručna klima *okretomjer * radio/CD/mp3 s kontrolama na upravljaču * bluetooth * daljinsko centralno zaključavanje * prednji prozori na struju * ručno podesivi retrovizori * USB ulaz * 6 zračnih jastuka * vozačko sjedalo i servo-upravljač podesivi po visini * preklopivo stražnje sjedalo...
DOPLATE: metalik lak * aluminijski 15-colni naplaci * električni platneni krov Airscape * UKUPNO 7545 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....