Citroen C3 jedan je od zanimljivijih modela u klasi ne samo zbog originalnog izgleda već i zbog sadržaja ispod lima. Tako motorna ponuda sadrži više agregata koji bi trebali zadovoljiti sve namjene. Benzinsku ponudu sačinjavaju tri benzinca od 68, 82 i 110 KS, a s obzirom na to da je dizel kod nas i dalje omiljeno gorivo u novim automobilima, Citroen kupcima nudi za novi C3 dvije dizelske opcije. Uz snažniji 1,6-litreni Blue HDi motor od 99 KS i 254 Nm u ponudi je i slabiji stroj od 75 KS i 233 Nm. Nas je tijekom testiranja zanimalo isplati li se doplata od malo više od 10.000 kuna za snažniji stroj ili je 75 KS sasvim dovoljno za jedan gradski automobil koji uglavnom tijekom eksploatacije ostaje unutar gradskih zidina, uz tek poneki odlazak na odmor.
Foto: Ivan Lacković
Deficit po pitanju performansi je u ovom slučaju gotovo pa zanemariv, jer motor raspolaže najvećim okretnim momentom (233 Nm pri 1750 okretaja) što u većini režima osigurava ugodnu opuštenu vožnju. Ni vožnja otvorenom cestom nije avantura, C3 je odrađuje odlično, a na autocesti također bez problema drži umjeren ritam u okviru zadanih ograničenja brzine.
Osjeti se pritom da su stupnjevi u mjenjaču dulje proračunati (ima ih pet), a što se tiče samog rukovanja ručicom poželjeli smo da su hodovi kraći i malčice precizniji. Umjereni će se vozač pritom veseliti prosječnoj potrošnji od 5,2 litre dizela na 100 kilometara, a čak i u gradu potrošnja teško prelazi brojku od 6 litara. Sjajno! Po pitanju vozačkih osobina valja imati na umu kako je i kod novog C3 sve prilagođeno udobnosti, a upravljač koji je vrlo lagan za okretanje kao stvoren je, slobodno možemo kazati, za ženske dlanove. Ipak, kada se i krene na bržu vožnju nema napetih situacija jer se C3 čvrsto drži ceste, premda se voli nagnuti u zavoju. Ovakva kombinacija opreme i motora nije diskontna pa očekivano, prelazi 100.000 kuna, a us to u srednjoj opremi Feel za dodatne atraktivnosti poput dvobojne karoserije, alu-naplataka ili bočnih plastičnih zaštita, ruku treba dodatno zavući u džep. No tada je paket atraktivnog gradskog automobila, motorizacije i opreme pun pogodak.
Ukratko I jamstvom od pet godina ili 80.000 kilometara Citroën želi dokazati kvalitetu novog C3. Kome je dizelski motor nepotreban ili skup (stoji od 96.442 kuna na više), može posegnuti za benzinskim, koji startaju na 83.800 kuna Airbump plastični štitnici ispunjeni zrakom dobro štite vrata od oštećenja na parkiralištima, ali uz doplatu od 3500 kuna Sjedala su među najudobnijima u gradskoj klasi, a prtljažnik među najvećima (300 litara), pa mu je lako oprostiti visok ulazni rub. Citroën C3 je dizajnerski najoriginalniji u svojoj klasi, posebno ima li doplatne alu-naplatke (3800 kuna) i dvobojnu karoseriju (2000 kuna). Info tablet vizualno i funkcionalno oplemenjuje ambijent, ali se posebno plaća. I ponekad sporo reagira na dodir 1.6 BLUEHDI 75 TEHNIČKI PODACI Motor turbodizelski, 4 cil. Obujam 1560 ccm Snaga 55 kW/75 KS pri 3500/min Moment 233 Nm pri 1750/min Mjenjač ručni, 5 stupnjeva Dimenzije 400 x 175 x 147 cm Osovinski razmak 254 cm Prtljažnik 300 litara Gume 205/55 R 16, Bridgestone Masa 1130 kg Ispuh CO2 93 g/km MJERENJA Brzina 169 km/h 0-100 km/h 15,5 sekundi Potrošnja 5,1 l/100 km Cijena 117.122 kune S doplatama 135.271 kuna OPREMA FEEL • čelični naplaci • diodna dnevna svjetla • ručna klima • kvake u boji karoserije • retrovizori u crnoj sjajnoj boji • radio s kontrolama na volanu • tempomat • putno računalo • USB i Aux priključci • start/stop uređaj • svi prozori na struju • grijani retrovizori podesivi na struju… DOPLATE • aluminijski naplaci • dvobojna karoserija • metalik lak • tamna stražnja stakla • stražnji parkirni senzori • svjetla za maglu • plastična zaštita vrata Airbump • paket Urban Red (kožni volan, posebna obrada armature…) • impulsno otvaranje prozora • multimedija Connect • automatska klima... Ukupno 18.149 kuna |