Ne tako davno monovolumeni su bili iznimno popularni. Praktična koncepcija koja pruža puno prostora i udobnosti, zbog čega je ponekad žrtvovan i dizajn, u međuvremenu je ustuknula pred najezdom SUV modela koji nose u sebi dozu avanturizma. No, to ne znači da više nema potreba za putujućim dnevnim boravcima i da su ih proizvođači koji znaju pravu formulu prestali proizvoditi. Jedan od njih je Citroën. Dok su u Peugeotu sve karte bacili na urbane terence, drugi dio PSA grupacije nastavlja s klasičnim monovolumenima. Na tržište je tako stigla lagano redizajnirana druga generacija Citroena C4 Picasso, s kojim je 2013. promovirana modularna EMP2 platforma.
Foto: Marin Tomaš
Udoban, velik iznutra, svestran i vrlo funkcionalan francuski monovolumen u drugo poluvrijeme životnog vijeka ulazi sa sitnim kozmetičkim korekcijama. Prednji odbojnik dobio je novi izgled, okviri oko prednjih maglenki su dodatno naglašeni, rešetka prednje maske kao i kromirani letvice dobile su na širini i zaštitni znak postao je još veći i uočljiviji, a stražnja svjetla sa diodama obogaćena su 3D-efektom između kojih je smještena nova značka Citroena. Unutrašnjost na prvi pogled nije doživjela značajnije promjene jer su glavne novosti vezane uz dodatnim mogućnostima obogaćen multimedijalni sustav, ali i seriju sigurnosnih uređaja za pomoć vozaču u vožnji. Francuski monovolumen postao je sigurniji ugradnjom sustava koji vozača upozorava na umor i na nenamjerno napuštanju prometne trake, prepoznaje znakove ograničenja brzine i kontrolira mrtvi kut. Uz to, ugrađen je i aktivni tempomat te sustav automatskog kočenja pri manjim brzinama.
Učinkovitost novih sustava provjerili smo za upravljačem modela s najboljim paketom opreme Exclusive, pogonjenog 1.6-litrenim dizelašem od 120 KS i automatskim mjenjačem sa šest stupnjeva. Citroenovi klasični automatski mjenjači u prošlim vremenima nisu bili posebno privlačeni, ali pretvarač momenta kojeg potpisuje Aisin te nova elektronika unijele su važne promjene. Prebačaji nisu brzi ni kada se koriste poluge za izmjenu stupnjeva ispod upravljača jer naglasak je stavljen na uglađenost, a kada se izmjena stupnjeva prepusti automatici primjetna je dobro razrađena logika rada koja se vrlo brzo prilagođava stilu vožnje vozača. Ovjes je mekan i munjeviti ulasci u zavoje nisu za preporuku, a pretjerano izravan nije niti upravljač. U cijelu priču uklapa se i uglađen 1,6-litreni dizelaš od 120 KS i 300 Nm, koji nije sportski nastrojen, no ima dovoljno živosti za poneki bijeg na semaforu. Još jednom se potvrdio kao jedan od najboljih motora u klasi.
Ukratko
Redizajn nije unio ni najmanje promjene u dimenzijama, a dizelaš 1.6 BlueHDi još uvijek je jedan od najboljih na tržištu
Automatski mjenjač je uglađen, ali ručica nije najidealnije postavljena. Ponekad u žurbi Picasso tako ne krene unatrag, nego prorade brisači
Prednja sjedala prave su fotelje sa zasebnim naslonima za ruke i funkcijom masaže u lumbalnom dijelu (serijska opreme pakete Exclusive), a na poleđini su preklopni stolići. Za dodatni komoditet vrata prtljažnika otvaraju se uz pomoć elektromotora, a za pokretanje dovoljno je s ključem u džepu mahnuti nogom ispod odbojnika
1.6 BlueHDi
TEHNIČKI PODACI
Motor turbodizelski, 1560 ccm
Snaga 88 kW/120 KS pri 3500/min
Okr. moment 300 Nm pri 1750/min
Mjenjač automatski, 6 stupnjeva
Dimenzije 444 x 183 x 161 cm
Osovinski razmak 278,5 cm
Prtljažnik 537/630/1709 litara
Gume 205/55 R17 Continental
Težina 1320 kg
CO2 ispuh 103 g/km
Najveća brzina 188 km/h
0-100 km/h 11,6 sekunde
Potrošnja 6,7 l/100 km
Cijena 191.827 kuna
S doplatama 216.491 kuna
OPREMA EXCLUSIVE • aut. dvozonska klima • senzori za brisače i svjetla • kamera za vožnju unatrag • 17’’ alu. naplatci • panoramski 12’’ displej + navigacija + WiFI • prednja svjetla za maglu + automatsko paljenje dugog snopa • aktivni tempomat + limitator • prednja sjedala s masažom • električno otvaranje prtljažnika • parking senzori sprijeda i straga • pokretanje bez ključa • sustav nadzora mrtvog kuta • dnevna led svjetla • uzdužno zasebno pomicanje stražnjih sjedala • pomoć pri startu na usponu...
DOPLATE • naplaci od lagane legure 17 • poklopac prtljažnika s funkcijom pristupa punih ruku • zakretni dvofunkcijski Xenon farovi • metalik boja rezervni kotač umanjenih dimenzija • paket Park Assist / ukupno 24.664 kuna
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....