Već smo se prilično udomaćili u električnim automobilima, pa nas nije previše uzrujalo kad je putno računalo na Citroenu ë-C4 (da, piše se s preglasom što je zgodna fora) pokazalo doseg od 11 kilometara. Nekoć bi grizli nokte i bili na rubu suza, no sad toga više nema.
Dijelom zato što su danas punionice kudikamo brojnije nego u počecima elektrifikacije, a dijelom i jer smo naučili da tih – u ovom slučaju 11 km - uopće nije malo. Dovoljno je to da se prođe cijeli Zagreb… Ipak, nismo željeli iskušavati sreću pri povratku s brzinca na Vinskom vrhu i prije vožnje do istočnog dijela Zagreba odlučili smo strujom dopuniti francuski adut koji u novoj generaciji nije osvanuo samo u električnoj izvedbi, nego i kao povišeni, od tla 15,6 cm uzdignuti crossover.
Sjeli smo se na piće u kvartu Rudeš i dobrih pola sata lamentirali o spektaklu koji je WRC donio u Hrvatsku, a ë-C4 ostavili smo na brzom punjaču od 50 kW. I zatim je uslijedilo iznenađenje. Baterija solidnog kapaciteta 50 kWh smještena u podnicu atraktivno dizajniranog crossovera u tih 35 minuta uspjela se napuniti više nego što smo mogli zamisliti.
Prikaz na instrumentnoj ploči otkrio nam je da se doseg dok smo mi ispijali piće povećao s početnih 11 na čak 178 km, što pokazuje da je litij-ionski paket lijepo kalibriran i hlađen (prije punjenja dovezli smo se iz Karlovca, dijelom i po autocesti gdje smo uz malo truda uspjeli dogurati i do maksimalnih 150 km/h). Dolaskom do punjača željeli smo isprva doći do malo struje kako bi se bezbrižno vratili kućama, a u konačnici je ispalo da smo u tih nešto više od pola sata prikupili dovoljno energije za višednevnu gradsku vožnju.
No, brzina punjenja baterijskog sklopa nije se pokazala kao jedini adut francuskog crossovera rastegnutog na 4,3 metra, koji se poput brojnih drugih modela iz koncerna PSA kotrlja na modularnoj platformi EMP2. Ispod prednjeg poklopca smješten elektromotor od 136 KS i 260 Nm nudi dovoljno snage za nagle startove i uvjerljiva međuubrzanja, a da nije „mrtvo puhalo“ pokazuje i hvatanjem stotke za kratkih 9,6 sekundi. Uz masu od preko 1,6 tone i povišenu karoseriju to je respektabilan rezultat, tim više jer ë-C4 i dalje ima izraženu obiteljsku crtu, a mogućnost povremenog jurcanja tek je zgodan dodatak.
Stvaran doseg od preko 320 km također je primjeren rezultat, posebice jer baterije takvu autonomiju nude uz solidne brzinske prosjeke, bez pretjerane pažnje vozača. Čak i kad se vozi u programu Sport (nude se još Eco i Normal). Doseg znatnije kopni isključivo tijekom dužeg jurcanja autocestom, gdje se teško prelazi više od 200 km bez pauze za punjenje.
Uz brojne pretince (nudi ih se čak 16, ukupne zapremnine od 39 litara), obiteljsku crtu brani i ovjes s progresivnim hidrauličkim graničnicima. Riječ je o rješenju koje rezultira gotovo nestvarnom lakoćom upijanja neravnina, u mjeri da vozač ima osjećaj kao da lebdi iznad površine. Opruge i amortizer u ovom slučaju djeluju s hidrauličnim elementom, koji progresivno usporava kretanje amortizera te upija i raspršuje energiju udaraca.
Uz pjenom pedantno postavljena sjedala s primjerenim bočnim osloncima ovjes tako pridonosi ugodnom krstarenju i bezbrižnim prelascima preko „ležećih policajaca“, no nedostaje mu krutosti u zavojima gdje se masivni ë-C4 ne snalazi najbolje.
S druge strane, kočnice su prilično uvjerljive i spremno reagiraju kad zatrebaju njihove usluge. Šteta je, međutim, što to treba činiti češće nego kod nekih konkurenata, jer ë-C4 ne usporava znatnije kad se popusti pritisak na papučicu gasa.
U unutrašnjosti atraktivno krojenog, pa i prostranog crossovera osjeća se ugodno, čemu pridonosi i bogata oprema. Već početna izvedba Feel dostupna od 279.900 kn (prije nego se umanji za 70.000 kn poticaja) donosi automatsku klimu, alu naplatke od 18 cola i cjeloviti paket sigurnosne elektronike, dok testna, 10.000 kn skuplja izvedba Feel Pack sve to dopunjuje sa središnjim zaslonom od 10 inča, kvalitetnijim presvlakama od umjetne kože, preglednim head-up zaslonom…
Ukratko
Ispod masivnog plastičnog pokrova dobro je skriven elektromotor od 136 KS, dovoljno srčan za snažnija ubrzanja. Atraktivni alu naplaci od 18 cola dio su serijske opreme već od starta
Ovjes je mekan i nagibi karoserije kroz zavoje su naglašeni, ali stabilnost je neupitna. U ekstremnim situacijama brojna sigurnosna elektronika pruža pravovremenu potporu
Bočno smješten priključak lako je dostupan, a litij-ionske baterije od 50 kWh brzo se pune. Maksimalan doseg od preko 300 km sasvim je dovoljan i za međugradska putovanja
Električni ë-C4 nudi se od popriličnih 279.900 kuna, pa je sreća da vozači i ove godine mogu računati na državne poticaje s kojima je taj iznos moguće umanjiti za 70.000 kn
Svjetla nisu samo zgodno dizajnirana, već i praktična. Opremljena diodama donose automatsku kontrolu dugog snopa, a tu su i maglenke koje osvjetljavaju unutarnju stranu zavoja
Sjedala nude udoban smještaj, a solidan je i prtljažnik od 380 litara. Podesiva visina podnice osigurava ravnu površinu pri obaranju stražnjih naslona
ë-C4
TEHNIČKI PODACI
Motor električni, sinkroni
Snaga 100 kW/136 KS pri 3700/min
Moment 260 Nm pri 300-3700/min
Baterija litij-ionska, 50 kWh
Doseg 350 km
Dimenzije 435,5x180x152,5 cm
Osovinski razmak 267 cm
Prtljažnik 380 litara
Gume 195/60 R18
Masa 1632 kg
Jamstvo 5 godina/100.000 km
Jamstvo na bateriju 8 godina/160.000 km
MJERENJA
Najveća brzina 150 km/h
0-100 km/h 9,4 sekundi
Prosječna potrošnja 18,2 kWh/100 km
Cijena: 289.900 kuna
S doplatama 293.700 kuna
oprema Feel Pack - automatska klima • alu-naplaci od 18 cola • multimedija sa zaslonom od 10 inča • 3D navigacija • 4 USB priključka • head-up zaslon • kamera za vožnju unazad • stražnji parkirni senzori • LED svjetla • ambijentalno osvjetljenje • tempomat • el. namjestivi i preklopivi retrovizori • el. podizači stakala • kožni volan • senzori kiše i svjetla • automatsko kočenje • prepoznavanje prometnih znakova • zadržavanje u voznoj traci • ventilacijski otvori u drugom redu • pretvarač od 11 kW •
Doplate • metalik lak • Ukupno 3800 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....