PLIN KAO ZGODITAK

Test: Dacia Duster 1.0 TCe 100 ECO-G omogućuje prevaljivanje 100 km za tek tridesetak kuna

Rumunjski SUV s tvorničkom plinskom instalacijom Landi Renzo čak je i povoljniji od benzinskog pandana iradi uglađeno
Dacia Duster LPG
 Marko Miščević/ CROPIX

Na prvu će netko ostati zbunjen, no istina je. Dacia izvedbu tvornički opremljenu plinskom instalacijom nudi po istoj cijeni kao i onu standardnu, s turbobenzincem 1.0 od 90 KS. Zapravo, tako je kad se bira osnovna izvedba Essential dostupna za 102.900 kuna, dok je u onoj opremom najbogatijoj Prestige izvedba s plinskom instalacijomstoji kao i benzinska - iznimno prihvatljivih 122.900 kuna.

image
Dacia Duster LPG
Marko Miščević/ CROPIX

I kako onda ne razmišljati o vožnji na autoplin, posebice kad se na totemu ispred punionice pročita da se litra autoplina nudi za 4,62 kune. Teško, čak i ako ne radite puno kilometara. Zapravo, gotovo se ludim kraj zdravih očiju čini izabrati benzinca, jer se izborom izvedbe s plinskom instalacijom počinje štedjeti i prije nego se izađe iz prodajnog salona, a tek onda slijede basnoslovne uštede.

image
Dacia Duster LPG
Marko Miščević/ CROPIX

Vidjelo se to i u praksi, koju je Duster s tvorničkom plinskom instalacijom uglednog talijanskog proizvođača Landi Renzo položio s ocjenom izvrstan. U vožnji se, naime, pokazalo da novi 1,0-litreni benzinac s turbopunjačem pri vožnji na plin troši 8,4 litre (na benzin 7,2 litre), što znači da smo 100 kilometara prevaljivali za 37 kuna. Usporedbe radi, vožnju na benzin svakih bi 100 kilometara plaćali dvostruko više.

image
Dacia Duster LPG
Marko Miščević/ CROPIX

Nije, međutim, samo štednja novca jedino što u ovom slučaju usmjerava pogled prema izvedbi s plinskom instalacijom. Povjerenje ulijeva i sama izvedba, već u tvornici potpuno zaokružena kako bi se vlasnici bez stresa vozili na autoplin. U tu svrhu turbobenzinac serijski dolazi s izdržljivijim ventilima i njihovim sjedištima, otpornijima na toplinu i izgaranje, što inače zna biti boljka kod naknadnih ugradnji.

image
Dacia Duster LPG
Marko Miščević/ CROPIX

Osim toga, kako bi se kompenzirali činjenicu da motori pokretani autoplinom nude iste performanse kao i benzinac od 90 KS, Dacijini inženjeri su dodatno osnažili turbobenzinac koji u izvedbi s plinskom instalacijom nosi oznaku TCe 100 ECO-G koji nudi 10 Nm veći okretni moment, dostupan već na 2000/min (750/min niže nego kod TCe 90). Posljedica je da se u vožnji na plin ne nedostaje žustrine. Snage je dovoljno za ugodnu vožnju, a omogućena su i brza i sigurna pretjecanja.

Zalog pouzdanosti, ali i sigurnosti, nudi i što se ugradnja plinske instalacija vrši u tvornici, a sama instalacija uključuje sva potrebna sigurnosna rješenja, od bespovratnog ventila i limitatora koji dopušta 80 posto napunjenosti spremnika do sigurnosnog ventila koji u slučaju potrebe automatski zaustavlja protok plina.

image
Dacia Duster LPG
Marko Miščević/ CROPIX

U tvornici se ugrađuje i toroidalni spremnik plina od 32 litre izrađen od visokočvrstog čelika, smješten ispod podnice prtljažnika na poziciju inače rezerviranu za rezervnu gumu. To je i jedini pravi minus u cijeloj priči – tko u prtljažniku umjesto kita za krpanje želi imati rezervnu gume morat će žrtvovati opipljiv dio inače solidnog prtljažnika od 445 litara. Sve ostalo, pokazalo se u vožnji, za čistu je peticu. Posebno impresionira miran i uglađen rad turbobenzinca, koji jednako uvjerljivo djeluje i kad umjesto benzina kao pogonsko gorivo koristi autoplin.

image
Dacia Duster LPG
Marko Miščević/ CROPIX

Za upravljačem tako nema nikakve žrtve, što je zasluga i bogate izvedbe Prestige koja vozača i putnike časti hrpom opreme. Serijski se, naime, isporučuju automatska klima, multimedija s dodirnim zaslonom od 7 inča, navigacija, stražnji parkirni senzori i kamera…

Osim toga, druga generacija Dustera u prodaji od 2018. donosi i po dubini i visini izdašno namjestiv upravljač, udobnija sjedala i ozbiljniju zvučnu izolaciju od prethodnika čime cijena od 122.900 kuna dobiva još više na težini. Plinska instalacija tako je samo bonus kad se bira izdržljivi rumunjski SUV.

image
Dacia Duster LPG
Marko Miščević/ CROPIX

TEHNIČKI PODACI

Duster 100 ECO-G

Motor turbobenzinski

Obujam 999 ccm

Snaga 74 kW/100 KS pri 5000/min

Moment 170 Nm pri 2000/min

Pogon prednji

Mjenjač ručni,5 stupnjeva

Dimenzije 434x180x169 cm

Osovinski razmak 258 cm

Prtljažnik 445 litara

Gume 215/60 R17

Masa 1252 kg

Jamstvo 3 godine/100.000 km

CO2 ispuh 112 g/km

MJERENJA

Najveća brzina 173 km/h

0-100 km/h 12,5 sekundi

Prosječna potrošnja (plin) 8,4 l/100 km

Cijena : 122.900 kuna

Cijena s doplatama 131.650 kuna

Serijska oprema Prestige - automatska klima • alu naplaci od 17 cola • multimedija sa zaslonom od 7” • navigacija • stražnji parkirni senzori • kamera za vožnju unazad • tempomat • el. namjestivi i grijani retrovizori • el. stakla • upravljač podesiv po visini i dubini, presvučen kožom • maglenke • uzdužni krovni nosači • naslon za ruku na vozačevom sjedalu • pretinac ispod suvozačkog sjedala • presvlake Prestige *

Doplate - metalik lak • kartica slobodne ruke • MultiView kamera • kartografija Istočne Europe - ukupno 8750 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
13. prosinac 2024 21:06