Na prvu će netko ostati zbunjen, no istina je. Dacia izvedbu tvornički opremljenu plinskom instalacijom nudi po istoj cijeni kao i onu standardnu, s turbobenzincem 1.0 od 90 KS. Zapravo, tako je kad se bira osnovna izvedba Essential dostupna za 102.900 kuna, dok je u onoj opremom najbogatijoj Prestige izvedba s plinskom instalacijomstoji kao i benzinska - iznimno prihvatljivih 122.900 kuna.
I kako onda ne razmišljati o vožnji na autoplin, posebice kad se na totemu ispred punionice pročita da se litra autoplina nudi za 4,62 kune. Teško, čak i ako ne radite puno kilometara. Zapravo, gotovo se ludim kraj zdravih očiju čini izabrati benzinca, jer se izborom izvedbe s plinskom instalacijom počinje štedjeti i prije nego se izađe iz prodajnog salona, a tek onda slijede basnoslovne uštede.
Vidjelo se to i u praksi, koju je Duster s tvorničkom plinskom instalacijom uglednog talijanskog proizvođača Landi Renzo položio s ocjenom izvrstan. U vožnji se, naime, pokazalo da novi 1,0-litreni benzinac s turbopunjačem pri vožnji na plin troši 8,4 litre (na benzin 7,2 litre), što znači da smo 100 kilometara prevaljivali za 37 kuna. Usporedbe radi, vožnju na benzin svakih bi 100 kilometara plaćali dvostruko više.
Nije, međutim, samo štednja novca jedino što u ovom slučaju usmjerava pogled prema izvedbi s plinskom instalacijom. Povjerenje ulijeva i sama izvedba, već u tvornici potpuno zaokružena kako bi se vlasnici bez stresa vozili na autoplin. U tu svrhu turbobenzinac serijski dolazi s izdržljivijim ventilima i njihovim sjedištima, otpornijima na toplinu i izgaranje, što inače zna biti boljka kod naknadnih ugradnji.
Osim toga, kako bi se kompenzirali činjenicu da motori pokretani autoplinom nude iste performanse kao i benzinac od 90 KS, Dacijini inženjeri su dodatno osnažili turbobenzinac koji u izvedbi s plinskom instalacijom nosi oznaku TCe 100 ECO-G koji nudi 10 Nm veći okretni moment, dostupan već na 2000/min (750/min niže nego kod TCe 90). Posljedica je da se u vožnji na plin ne nedostaje žustrine. Snage je dovoljno za ugodnu vožnju, a omogućena su i brza i sigurna pretjecanja.
Zalog pouzdanosti, ali i sigurnosti, nudi i što se ugradnja plinske instalacija vrši u tvornici, a sama instalacija uključuje sva potrebna sigurnosna rješenja, od bespovratnog ventila i limitatora koji dopušta 80 posto napunjenosti spremnika do sigurnosnog ventila koji u slučaju potrebe automatski zaustavlja protok plina.
U tvornici se ugrađuje i toroidalni spremnik plina od 32 litre izrađen od visokočvrstog čelika, smješten ispod podnice prtljažnika na poziciju inače rezerviranu za rezervnu gumu. To je i jedini pravi minus u cijeloj priči – tko u prtljažniku umjesto kita za krpanje želi imati rezervnu gume morat će žrtvovati opipljiv dio inače solidnog prtljažnika od 445 litara. Sve ostalo, pokazalo se u vožnji, za čistu je peticu. Posebno impresionira miran i uglađen rad turbobenzinca, koji jednako uvjerljivo djeluje i kad umjesto benzina kao pogonsko gorivo koristi autoplin.
Za upravljačem tako nema nikakve žrtve, što je zasluga i bogate izvedbe Prestige koja vozača i putnike časti hrpom opreme. Serijski se, naime, isporučuju automatska klima, multimedija s dodirnim zaslonom od 7 inča, navigacija, stražnji parkirni senzori i kamera…
Osim toga, druga generacija Dustera u prodaji od 2018. donosi i po dubini i visini izdašno namjestiv upravljač, udobnija sjedala i ozbiljniju zvučnu izolaciju od prethodnika čime cijena od 122.900 kuna dobiva još više na težini. Plinska instalacija tako je samo bonus kad se bira izdržljivi rumunjski SUV.
TEHNIČKI PODACI
Duster 100 ECO-G
Motor turbobenzinski
Obujam 999 ccm
Snaga 74 kW/100 KS pri 5000/min
Moment 170 Nm pri 2000/min
Pogon prednji
Mjenjač ručni,5 stupnjeva
Dimenzije 434x180x169 cm
Osovinski razmak 258 cm
Prtljažnik 445 litara
Gume 215/60 R17
Masa 1252 kg
Jamstvo 3 godine/100.000 km
CO2 ispuh 112 g/km
MJERENJA
Najveća brzina 173 km/h
0-100 km/h 12,5 sekundi
Prosječna potrošnja (plin) 8,4 l/100 km
Cijena : 122.900 kuna
Cijena s doplatama 131.650 kuna
Serijska oprema Prestige - automatska klima • alu naplaci od 17 cola • multimedija sa zaslonom od 7” • navigacija • stražnji parkirni senzori • kamera za vožnju unazad • tempomat • el. namjestivi i grijani retrovizori • el. stakla • upravljač podesiv po visini i dubini, presvučen kožom • maglenke • uzdužni krovni nosači • naslon za ruku na vozačevom sjedalu • pretinac ispod suvozačkog sjedala • presvlake Prestige *
Doplate - metalik lak • kartica slobodne ruke • MultiView kamera • kartografija Istočne Europe - ukupno 8750 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....