AUTOMATIKA ZA PET

TEST: DACIA DUSTER 1.5 dCi EDC Freedom Brza i ugodna automatika sjajno mu pristaje

Napredna automatika s dvostrukom spojkom, zasad uparena isključivo sa snažnijim dizelašem od 110 KS, donosi revoluciju za upravljač rumunjskog terenca. Nude se brze i glatke izmjene stupnjeva, uvjerljivo ubrzanje
 Ivan Lacković

Najmodernija automatika s dvije spojke od ove godine može se dobiti u Daciji Duster, a došla je s posljednjim redizajnom prije pojave novog modela iduće godne. Tako je Duster i prva Dacia s naprednim 6-stupanjskim mjenjačem EDC (Efficient Dual Clutch). I kao što se može pretpostaviti, donosi revoluciju za upravljač diskontnog rumunjskog terenca. Zasad uparena isključivo sa snažnijim dizelašem 1.5 dCi od 110 KS i prednjim pogonom, donosi potpuno novi osjećaj u vožnji. Uz glatku i brzu izmjenu stupnjeva u potpunosti su osigurani uvjeti za bezbrižno krstarenje, što s ručnim mjenjačem baš i nije slučaj. Opremljen prekratkim prvim stupnjem, taj mjenjač oduvijek nudi dozu stresa pri kretanju i tjera vozača na razmišljanje je li mu bolje krenuti iz prvog ili drugog stupnja. U slučaju napredne automatike nema takvih briga. Zapravo, nema ih uopće. Čak je nekako lakše podnijeti i rad inače pomalo prerevnog start/stop uređaja. Potrošnja je službeno veća tek za decilitar, a prosječnih 5,8 litara tijekom testa uopće nije loš rezultat. Minus je tek izvedba same ručice mjenjača. Prekrivena jeftinom plastikom na dodir podsjeća vozača da ipak sjedi u diskontnom modelu. Pa je sretna okolnost što nema potrebe za ručnom izmjenom stupnjeva...

Foto: Marin Tomaš

Dojam za upravljačem podjednako diže i posebno izdanje Freedom. Uz praktične stražnje parkirne senzore i kameru za pomoć pri vožnji unazad te šminkerske presvlake Sporty Chic i multimedijski sustav sa 7-inčnim zaslonom osjetljivim na dodir i navigacijom u Duster donose duh 21. stoljeća. Uz strujom podesive retrovizore i stakla, od kojih se vozačevo diže i spušta jednim dodirom te glazbeni sustav s kojim se upravlja ručicom pri upravljaču, nudi se gotovo sve potrebno za ugodnu vožnju. Smeta jedino djelomično nedorečena ergonomija: upravljač nije namjestiv po dubini, pa se teško savršeno namjestiti čak i uz vozačevo sjedalo prilagodljivo po visini osobama različitih uzrasta, a prilično nezgodna je i pozicija zaslona multimedijskog sustava, smještenog tek nešto više od vrha ručice mjenjača.

Međutim, činjenica jest da je ovo daleko najprestižniji Duster kakav se ikad pojavio na tržištu. A uz offroaderske plastične zaštite, matirane krovne nosače, kromirani završetak ispušne cijevi i atraktivne alu-naplatke od 16 cola i najatraktivniji. Sasvim logično, to za posljedicu ima i cijenu od 147.200 kuna, koja se više niti ne čini tako diskontnom.

1.5 DCI

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski

Obujam 1461 ccm

Snaga 80 kW/110 KS pri 4000/min

Moment 250 Nm pri 1750/min

Mjenjač automatski, 6 stupnjeva

Dimenzije 432 x 182 x 163 cm

Osovinski razmak 267 cm

Prtljažnik 475 litara

Gume 195/65 R15

Masa 1349 kg

Ispuh CO2 116 g/km

MJERENJA

Brzina 169 km/h

0-100 km/h 11,9 sekundi

Potrošnja 5,8 l/100 km

Cijena 139.500 kuna

S doplatama 142.900 kuna

SERIJSKA OPREMA FREEDOM • 16-colni alu-naplaci • ručna klima • putno računalo • multimedijski sustav Media Nav Evolution (7-inčni zaslon osjetljiv na dodir, USB, MP3, navigacija + kartografija Adriatik) • kamera za pomoć pri vožnji unazad • stražnji parking senzori • upravljač u koži • Paket Look (matirani retrovizori i krovni nosači, ukrasni prag i zaštitne SUV obloge, zatamnjena stražnja stakla, kromirani završetak ispušne cijevi) • Paket Off Road (zaštita blatobrana, zaštita na bočnim vratima) • el. prednja i stražnja stakla • el. grijani retrovizori • presvlake Sporty Chic • zračni jastuci za vozača i suvozača • bočni jastuci i zavjese • ABS/ESP • pomoć pri kretanju na uzbrdici

DOPLATE • metalik lak 3400 kuna

Ukratko

Popis serijske opreme bitno odskače od prosjeka Dacie. Bez doplate se nudi multimedijski sustav i navigacija, a dio paketa Freedom su i alu-naplaci, kromirani završetak ispuha i zaštite podvozja

Preklopiva stražnja klupa povećava iskoristivost prtljažnika, koji obaranjem naslona naraste sa 475 na 1635 litara. Plus je i rezervna guma normalne dimenzije

Provjerenom dizelašu 1.5 dCi automatika s dvostrukom spojkom došla je kao naručena. Ubrzava uvjerljivo i bez trzaja, a troši tek 5,8 litara

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 16:31