U nomenklaturi Volva, slovo C bila je oznaka za generacije coupéa i novi C40 može se smatrati njihovim duhovnim nasljednikom. Doduše, potrebno je malo napora kako bi se u trendovski nakošenom stražnjem dijelu novog crossovera vidjelo barem prstohvat stilskog DNK kojeg je nosio C70 ili C30.
Potonji model Šveđani su početkom prošlog desetljeća konvertirali u električni i prodavali tvrtkama, no za otvoreno tržište bilo je to još prerano. Unatoč nagradama i pohvalama, električna verzija C30 nije zaživjela, ali bila je to dobra škola iz koje je deset godina kasnije nastao XC40 Recharge.
Sljedeća stepenica u programu prema kojem će 2030. kompletna paleta Volva postati električna, predstavlja C40, prvi model koji na tržište dolazi samo u električnoj varijanti (kao P6 Recharge FWD Single motor - s jednim elektromotorom snage 231 KS i prednjim pogonom te kao naš testni P8 Recharge AWD Twin motor - s dva elektromotora ukupne snage 408 KS i 4x4 pogonom).
Razlika između novog crossover coupéa C40 i popularnog kompaktnog SUV-a XC40 (koji se prodaje i u klasičnoj izvedbi s benzinskim motorom), na prvi pogled i nije tako velika.
Visoke podignute bočne linije na uštrb bočnih staklenih površina i krov u kontrastnoj boji za vizualno snižavanje težišta, obilježje su vanjštine oba modela.
Razliku donosi tek strmo nagnuto stražnje staklo koje prati niz zanimljivih elemenata poput diskretnog spojlera na prtljažniku, te dva odvojena aerodinamička elementa na krovu. Dozu originalnosti donose i prednja svjetla obogaćena prilagodljivom pikselnom diodnom tehnologijom, što je već viđeno na Polestaru 2.
S Polestarom C40 dijeli i bazu, odnosno CMA platformu, koju su zajedno razvili Volvo i Geely u centru za istraživanje i razvoj China Euro Vehicle Technology u Göteborgu. Električna koncepcija C40 pri tom je potaknula i na optimiziranje profila krova i spuštanje prednjeg poklopca, što je rezultiralo i pomicanjem sjedala, no pri tome je srećom ipak zadržan toliko cijenjeni dominantni položaj.
Pristup unutrašnjosti je također uobičajen, kao i prizor koji nudi. Sličnosti s XC40 i tu su upadljive, baš kao i neki novi detalji. Najzanimljiviji je uzdužni dekor na prednjoj armaturi koje se dijelom proteže i po oblogama vrata. U pitanju su konture topografske karte Nacionalnog parka Abisko, koje zahvaljujući pozadinskom osvjetljenju u mraku "ožive" i mijenjaju boju.
Ugodan detalj koji ulijeva malo života u pomalo hladan ambijent. Još veću ugodu pružaju odlično dimenzionirana sjedala prekrivena materijalom nazvanim Nordiko, koji vizualno, ali i pod prstima jako nalikuje na iz auta posve protjeranu pravu kožu.
Zahvaljujući brojnim senzorima C40 je funkcionalan čim se sjedne u sjedalo i za njegovo je pokretanje dovoljno pritisnuti pedalu kočnice i pomaknuti polugicu mjenjača. S punom baterijom (litij-ionskom od 78 kwh) putno računalo najavljuje potencijalnih 420 km autonomije, što je brojka koja se, kao i uvijek, može povećati ili smanjiti ovisno o stilu vožnje.
Program koji su razvili u Volvu predviđa i mogući raspon, odnosno minimalnu i maksimalnu autonomiju. što je vrlo koristan alat kojim se trenutno može pohvaliti vrlo malo električnih auta.
Od pomoći je i softver multimedijalnog ustava razvijen u suradnji s Googleom, koji pruža jedan od najučinkovitijih glasovnih pomoćnika na tržištu. a s kojim se lako upravlja digitalnim mikrokozmosom povezanim s vozačevim Google računom, ali i nekim funkcijama automobila, poput regulacije temperature ili određivanja točke odredišta.
Google Maps je proširen namjenskim funkcijama za električnu vožnju, kao što je planiranje putovanja s automatskim izračunavanjem zaustavljanja za punjenje na temelju preostalog dometa.
Dio informacija poput navigacije projicira se pred očima vozača na digitalnom zaslonu, ali kad je u pitanju energetski aspekt, taj zaslon otkriva samo postotak napunjenosti baterije, ali ne i preostalu kilometražu - nju treba potražiti u namjenskoj aplikaciji na središnjem zaslonu.
Ulazak u izbornik neophodan je i pri aktiviranju funkcije "one pedal" koja omogućuje maksimalnu regeneraciju i kočenje bez upotrebe kočnice. Osim što sustav uključivanja i isključivanja nije najpraktičniji, ne nudi ni mogućnost podešavanja sile kočenja motorom.
Sustav s polugama na upravljaču za stupanj regeneracije puno je praktičniji, ali rješenje koje je ponudio Volvo puno je učinkovitije i doprinosi boljem prikupljanju elektrona, osobito u gradskoj vožnji.
No, sve to ostaje u sjeni ubrzanja koje izaziva odlučan pritisak na desnu papučicu. Potisak dva elektromotora (jedan po osovini) je impresivan i kod vozača izaziva ovisnost, a kod suputnika osmjeh. Kad se dva motora od 150 kW zavrte do 13.900 okretaja do stotke se stiže za 4,9 sekundi.
Ništa manje nisu brutalni ni srednji sprintevi (od 80 do 120 km/h za manje od 3 sekunde) i sve to u apsolutnoj tišini koju ne kvari ni rulanje kotača ni zvižduk vjetra.
Unatoč impozantnoj snazi C40 Recharge nije namijenjen jurnjavi, a maksimalna brzina je ograničena na 180 km/h. Ovjes je krut, što se osjeti na neravninama, ali u isto vrijeme pravilno podupre karoseriju u zavojima. Kod nagle izmjene pravca masa koja premašuje dvije tone se osjeti, ali ne kvari ugođaj stalne priljubljenost za asfalt.
A premda ne prenosi previše što se događa s prednjim kotačima, upravljač je vrlo ugodan zahvaljujući preciznim i brzim reakcijama (2,7 okretaja), a među elementima koji dobro funkcioniraju su i brojni poznati i vrlo korisni Volvovi sustavi pomoći u vožnji...
Tehnički podaci
C40 P8 Recharge AWD Twin Motor
Motor 2 elektromotora
Najveća snaga 204 KS/150 kW po motoru
Najveći moment 330 Nm po motoru
Ukupno 408 KS/660 Nm, napon 400 V
Baterija 78 kWh (iskoristivo 75),litij-ionska
Max AC snaga punjenja 11 kW
Max DC snaga punjenja 150 kW
Pogon/mjenjač 4x4/automatski, 1 stupanj
Ovjes sprijeda McPherson,
straga deformabilni paralelogram
Kočnice samoventilirani diskovi
sprijeda (345 mm) i straga (340 mm)
Gume sprijeda 235/50 R19, straga 255/45 R19
Dimenzije 440 x 187 x 159 cm
Osovinski razmak 270 cm
Prtljažnik straga 413/1205 l, sprijeda 31 l
Masa 2185 kg
Jamstvo 2 godine/100.000 km
Jamstvo na baterije 8 godina/150.000 km
Najveća brzina 180 km/h
0-100 km/h 4,9 sekundi
0-130 km/h 7,5 sekundi
60-100 km/h 2,3 sekunde
Potrošnja
Prosječna 22,2 kWh/100 km
Grad 19,5 kWh/100 km
Otvoreno 20,1 kWh/100 km
Autocesta 27 kWh/100 km
Autonomija (WLTP) 420 km
Punjenje
11 kW AC 8 sati 15 minuta
150 kW DC 32 minute
Cijena 519.800 kuna
S doplatama 545.482 kuna
SERIJSKA OPREMA - alu naplatci 19" • diodna svjetla sprijeda i straga • parking senzori + kamera 360º • aluminijski krovni nosači • pristup bez ključa + središnje zaključavanje • kontrola vozne trake, mrtvog kuta, upozorenje na sudar s automatskim kočenjem, prepoznavanje znakova, aktivni prednji nasloni za glavu • automatska dvozonska klima • adaptivni tempomat + limitator • Harman Kardon Premium Sound • digitalni instrumenti 12,3" • središnji zaslon osjetljiv na dodir 9" + navigacija, DAB radio, glasovne komande + bežično punjenje mobitela • automatsko otvaranje i zatvaranje prtljažnika • električno podesiva prednja sjedala • kablovi za kućno AC punjenje • automatska parkirna kočnica, brisači i svjetla • one foot pedal funkcija • panoramski krov • automatska kontrola dugog svjetla • samozatamnjujući unutarnji i vanjski retrovizori • pogon na četiri kotača...
DOPLATE - metalik boja • zatamnjena stražnja stakla • 20" alu-naplatci • presvlake sjedala • Ukupno 25.699 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....