Pazite sad! Kao stvoren je za tijesna gradska parkirališta, a dovoljno prostran za obiteljski izlet vikendom, povišen da pruža nesmetani pogled u daljinu, a dovoljno nizak da se lijepo vozi zavojima, vrhunski dizajniran, ali opet dovoljno praktičan... Talijani su doista majstorski zamiješali sve sastojke nužne za stvaranje modernog crossovera, svemu utisnuli pečat osobnosti i čitavu priču proželi retro-detaljima koji nedvosmisleno stvaraju poveznicu s legendarnim Fiatom 500.
Nakon Fiata Sedici, nastalog u suradnji sa Suzukijem, 500X donosi ogroman skok u svakom pogledu, a prije svega u izgledu. Ako bismo za mjerenje privlačnosti uzeli broj ljudi koji su na ulici vadili mobitel da bi ga fotografirali ili količinu otisaka na bočnim staklima od zavirivanja u unutrašnjost na parkiralištu, tad je Fiatu 500X uspjeh zajamčen 100 posto! Proporcije novog peterosjeda skrojene su s puno stila i odgovaraju aktualnim trendovima, a ključna obilježja poput brkova, okruglih prednjih svjetala, uzdužnog ispupčenja na prednjem poklopcu i pregiba na sredini stražnjih vrata, zaživjela su i u novom obliku.
Ukupna dužina mu je 4,25 metara, odnosno 10 više od 500L i čak 70 od običnog 500. Mjera kojim se zadržava kompaktnost, a uz međuosovinski razmak od 257 centimetara (kao i 2 cm kraća Škoda Yeti) pruža i dovoljno prostora putnicima. I unutrašnjost je uspješna kombinacija elegancije i modernih linija nadahnutih izvornim dizajnom Fiata 500, ali odlično prilagođenih novoj veličini. Prednjom armaturom provlači se površina u boji karoserije, a pohvale zaslužuje i završna obrada, te sjedala koja su na testnom modelu dijelom presvučena kožom. Za upravljačem se sjedi povišeno. Desetak centimetara više nego u klasičnoj limuzini, što poboljšava preglednost, ali ne i unatrag, zbog širokog stražnjeg nosača i oblika stražnjeg stakla.
Testirani primjerak bio je opremljen paketom Lounge, osmišljenim da bi se zadovoljili razmaženiji kupci, dok je prednje kotače pokretao turbodizelaš 1.6 Multijet sa 120 KS. Za otključavanje i pokretanje motora ključ je dovoljno nositi u džepu, a tipka za aktiviranje motora skrivena je na stupu upravljača, na mjestu klasične brave. Bez vibracija i povišenih tonova motor se spremno odaziva na prekidač. Četverocilindraš spremno reagira na papučicu gasa, uz odlučan potisak već pri 1750 okretaja, kad i isporučuju maksimalnih 320 Nm. Savršen režim za spajanje niske potrošnje i vrhunske udobnosti, pri čemu na vidjelo izbija i elastičnost motora, koji će lakoćom ubrzati, a ni usporavanje vas neće natjerati na posezanje za ručicom mjenjača. Tijekom testa prosječna potrošnja iznosila je prihvatljivih 6,2 l/100 km, što je ujedno i potrošnja koju smo izmjerili u gradu.
Jedna od posebnosti je i ovjes. Dok većina konkurenata pravi razliku između verzija s pogonom na dva ili četiri kotača, 500X neovisno o vrsti pogona ima nezavisan ovjes i sprijeda i straga.No, uz 18-colne kotače s gumama profila 45 (serijski s paketom Lounge) dodatno do izražaja dolazi tvrdoća ovjesa, koji ne uspijeva prikriti sve mane asfalta, a prelazak preko poprečnih neravnina posebnog traga ostavlja na stražnjim sjedalima. Vozaču je ponuđena mogućnost izbora stila vožnje. Rotacijskim prekidačem smještenim iza ručice mjenjača može se izabrati između triju programa koji djeluju na reakcije motora, kočnica i upravljača za dodatnu prilagodbu uvjetima na cesti. Program Auto pruža najbolji odnos udobnosti i potrošnje, Sport najbolje performanse, a All Weather maksimalnu sigurnost u lošim vremenskim uvjetima (kiša, snijeg).
Paket Lounge na ostavlja puno prostora za dodatne želje, no prati ga i poviša cijena, koja bez doplata iznosi 180.901 kunu. No, dizelski 1.6, s kojim je 500X štedljiv i pogodan za duže rute, dostupan je i sa slabijim paketom Pop Star, koji mu cijenu spušta na pristojnih 167.950 kuna. Fiat 500 ni u jednom segmentu nije najbolji automobil u klasi, ali to nije spriječilo njegov uspjeh na tržištu širom svijeta. Zašto? Jer i nakon 8 godina još uvijek izgleda sjajno. Na istu kartu igra i 500X. Za 60 posto kupaca malih crossovera primarni motiv je izgled, a to je ujedno i najsnažniji adut novog Fiata.
1.6 MJet Lounge
TEHNIČKI PODACI
Motor turbodizelski, 4 cil.
Obujam 1598 ccm
Snaga 88 kW/120 KS pri 3750/min
Moment 320 Nm pri 1750/min
Pogon prednji
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije 425 x 180 x 160 cm
Osovinski razmak 257 cm
Prtljažnik 350/1000 litara
Masa 980 kg
Nosivost 1320 kg
PERFORMANSE
Najveća brzina 186 km/h
0-100 km/h 10,5 sekundi
Potrošnja 4,7/3,8/4,1 l/100 km
Ispuh CO2 109 g/km (Euro 6)
Cijena (kn) 180.901
Cijena s doplatama 201.541 kn
OPREMA LOUNGE:18-colni alu-naplaci • električna parkirna kočnica • upozorenje izlaska iz trake • navigacija sa zaslonom osjetljivim na dodir • svjetla za maglu • stražnji parking senzori • sjedala i obloge na vratima kombinacija koža/tkanina • pomoć pri startu na usponu • otvaranje i pokretanje bez ključa • automatska dvozonska klima • start/stop uređaj • samozatamnjujući unutrašnji retrovizor • tempomat • sjedalo vozača i suvozača podesivo po visini • upravljač s komandama obložen kožom • ksenon prednja svjetla • radio/CD/mp3+Bluetooth+Usb-Aux s kontrolama na upravljaču • središnji dio instrument ploče u boji karoserije • prozori i retrovizori na struju • nadzor tlaka u gumama • ESP • 6 zračnih jastuka • putno računalo • tri programa za dinamiku vožnje • zatamnjena stražnja bočna stakla • kromirani ispušni nastavak…
DOPLATE: biserna boja • paket Vidljivost (električno preklopivi retrovizori+senzor za brisače i svjetla+zatamnjivanje unutarnjeg retrovizora)• paket Cold Weather (grijanje prednjih sjedala, upravljača i vjetrobrana u zoni brisača) • umanjeni rezervni kotač / Ukupno 20.640 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....