Škoda ga naziva Scout. Dacia mu tepa Stepway. Kod Forda je jednostavno Active. Honda ga krsti Crosstar... Riječ je, dakako, o povišenim izdanjima obične Ocatvije, Sandera, Fieste i Jazza. Crossoverima. Ima ga, naravno, i Fiat. I to ne od jučer. Već punih sedam godina na tržištu postoji off-road izdanje male Pande - Panda Cross. I sjajno se prodaje, unatoč cijeni od gotovo 120.000 kuna.
Talijani žele taj uspjeh ponoviti i na potkraj prošle godine blago dotjeranom Tipu. S redizajnom, koji je donio tek velika tiskana slova FIAT umjesto uobičajene crveno-srebrne značke na masci hladnjaka i diodna umjesto halogenih svjetala, stiglo je i off-road izdanje Tipo Cross.
Recept je isti. Izvana je dobio tek krovne nosače, srebrne umetke u prednjem i stražnjem odbojniku i na pragovima, štitnike rubova blatobrana, dulje i nijansu čvršće opruge te off-road aluminijske naplatke od 17 cola - i gotov je Tipo Cross.
Konkretni primjerak Cross 1.0 GSE do registracije stoji 145.309 kuna i izgleda neusporedivo privlačnije od običnog Tipa. Čak i u dosadnoj tamnosivoj boji Underground. I premda je ovjes podignut samo četiri centimetra, dijelom i zahvaljujući gumama 215/55 R17, karoserija se zbog krovnih nosača protegnula na lijepih 1 metar i 56 centimetara, lijepih sedam više od običnog Tipa i samo četiri niže od pravog crossovera 500X. Unatoč tvrđim oprugama nije neudoban, niti se više naginje u zavojima od običnog Tipa.
Godi i četiri centimetra više sjedalo - lakše se ulazi i izlazi, a bolji je i pregled situacije na cesti. Kad smo već kod unutrašnjosti, Tipo je s redizajnom dobio i preglednu digitalnu umjesto prijašnje analogne instrumentne ploče. Bez doplate. Doplatiti, međutim, valja za podjednako uvjerljiv središnji zaslon dijagonale 10,25 inča (26 centimetara) iz novog Fiata 500. Testni je automobil, nažalost, imao serijsku (7 inča). Novost su i sjajno lakirani rotirajući prekidači ventilacije, kao i upravljač te dvije nove boje karoserije - narančasta (Paprika) i plava (Ocean).
Fiatov hrvatski predstavnik olakšao je izbor motora - u ponudi je jedan benzinac 1.0 GSE sa 100 KS i jedan dizelaš 1.6 Multijet od 130 umjesto prijašnjih 120 KS.
U testonm autu je dakle bio smješten trocilindraš s turbom umjesto dosadašnjeg 1.4 s cilindrom više, ali bez turbine. . Kakav dobitak! Trocilindraš neusporedivo spontanije reagira na gas, što i ne čudi s obzirom na to da priličnih 190 newtonmetara razvija mrvicu iznad praznog hoda - na svega 1500 okretaja, umjesto prijašnjih 4500 (i to svega 127 Nm). Turbo-rupa gotovo da i ne postoji.
Turbobenzinac se sasvim lijepo nosi s ne pretjeranih 1,3 tone teškim Tipom Cross - do stotke stiže za lijenih 12,2 sekunde, ali zato na autocesti uz malo nagovaranja uhvati krajnja 192 km/h. Istini za volju, za prelazak u lijevih traku i na dugim uzbrdicama trebat će prešaltati u četvrtu, ali zato nije neugodan - pri 130 km/h vrti na ne pretjeranih 3200 okretaja - i ne razbacuje se gorivom - u gradu troši 7,4 litre, na otvorenoj cesti 6, na autocesti 7,1. U prosjeku se, dakle, zadovoljava sa 6,7 litara. Dizelaš od 130 KS ako ne vozite puno i duge ture možda tada i nije potreban jer razlika u cijeni motorizacije iznosi dosta visokih 18.000 kuna...
Tehnički podaci - Tipo Cross 1.0 GSE
Tehnički podaci
Motor benzinski, turbo
Cilindri/obujam 3/999 ccm
Snaga 73 kW/100 KS pri 5000 o/min
Okr. moment 190 Nm pri 1500 o/min
Pogon prednji
Mjenjač ručni, 5 stupnjeva
Dimenzije 439 x 180 x 156 cm
Prtljažnik 440 litara
Gume 215/55 R17,
Bridgestone Turanza T005
Težina 1335 kg
Jamstvo 5 godina/120.000 km
Mjerenja
Najveća brzina 192 km/h
0-100 km/h 12,2 sekunde
Potrošnja 6,7 l/100 km
Cijena 145.309 kuna
S doplatama 153.306 kuna
Serijska oprema Cross - aut. klima • diodna svjetla • senzori parkiranja sprijeda i straga • autoradio • višenamjenski upravljač u koži • aut. duga svjetla • aut. paljenje svjetala i brisača • daljinsko zaključavanje • el. podesivi i grijani retrovizori • el. stakla sprijeda i straga • krovni nosači • maglenke • zatamnjena stražnja stakla • aluminijski naplaci (17 cola) • aut. kočenje u gradu • aktivni tempomat • zadržavanje u voznoj traci • prepoznavanje umora...
Doplate - metalik boja • sjedalo suvozača podesivo po visini • crne obloge vrata • kamera za parkiranje (stražnja)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....