MOTOCIKLI

TEST: HARLEY-DAVIDSON SPORTSTER 1200 Forty-Eight Special Savršen spoj prošlosti i sadašnjosti

Masivan prednji kotač, visoki upravljač i nisko postavljeno “single” sjedalo sadržaj su kojim Forty-Eight Special osvaja na prvi pogled, dok u vožnji oduševljava lakoća i jednostavnost upravljanja koja ga čini idealnom ulaznicom u svijet Harley-Davidsona
 Ivan Lacković

Bila je 1957. kada su Sovjeti u orbitu poslali Sputnjik 1, u Rimu je šest država potpisalo ugovor kojim je začeta Europska unija, a u američkim knjižarama pojavio se autobiografski roman Jacka Kerouaca “On the road” koji je inspirirao generacije bikera. Iste je godine u Torinu predstavljen Fiat 500, a u Milwaukeeju revolucionarni Sportster. I dok je talijanski miš napravio podužu pauzu, najmanji je Harley već 61 godinu neizostavni dio ponude najslavnijeg američkog proizvođača motocikala.

Ivan Lacković

Unatoč stalnom razvoju Sportster nije pratio modu. Model koji predstavlja ulaznicu u svijet Harleya uspješno je odolijevao trendovima vozeći svojim ustaljenim smjerom. Ostao je vjeran tradiciji i kroz brojne verzije koje su kontinuirano obogaćivale ponudu, a jedna od najbolje prihvaćenih je Forty-Eight. Predstavljen 2010. u vrlo kratkom vremenu postao je drugi najprodavaniji Harley, a ususret velikoj obljetnici Amerikanci su kompletnu paletu dotjerali tehničkim novotarijama usput poradivši na udobnosti temeljito doradivši ovjes. U aktualnu sezonu Forty-Eight je ušao osvježenog izgleda uz koji je stigao i dodatak imenu – Special.

Ivan Lacković

Lako prepoznatljiv zahvaljujući masivnom prednjem kotaču od 130 mm, Forty-Eight dobio je crni sjajni upravljač Tallboy koji ruke vozača podiže 19 cm više od staroga. Upravljač nije baš postavljen unatrag, što vizualno olakšava “teški“ prednji dio, kako s pozicije vozača, tako i gledano sa strane kada u oči upadaju masivne vilice promjera 49 mm.

Ivan Lacković

Osim što utječe na izgled, novi upravljač potpuno mijenja i ponašanje Sportstera Forty-Eight. Nema potrebe za snažnim rukama ni za bacanjem tijela pri ulasku u zavoje. Sada je dovoljna samo pomisao, gotovo samo pogled i motor ide točno tamo gdje želite. Već to bi bilo dovoljno da zasluži ime Special, ali u Milwaukeeju su se pobrinuli za dodatne pojedinosti. Motor Evolution 1200 obogaćen je kromiranim detaljima koji su se protegnuli sve do ispušnih cijevi i kartera. U kontrastu s blještavim kromom su mat crne površine i crni 16-inčni kotači od lake legure, a završni dodir je nova grafika na legendarnom kikiriki spremniku (nepunih 8 litara) u klasičnom stilu 70-ih.

Ivan Lacković

Karakter američkog V-twina najbolje do izražaja dolazi kada se u petom stupnju prijenosa na 2500 okretaja vozi brzinom od 100 km/h. Nude se idealni uvjeti za opuštenu vožnju zavojitom cestom uz neizostavne dobre vibracije kojih je doduše sve manje od kad su rasplinjači ustupili mjesto elektronskom ubrizgavanju. Užitak u vožnji sve je veći čemu doprinosi i mjenjač s dobro raspoređenih pet stupnjeva i ne baš najmekšom spojkom.

Ivan Lacković

Na prednjem kotaču je jedan disk, ali kočnice djeluju uvjerljivo, a ABS je dobro kalibriran i gotovo neprimjetan. Uz vrhunsku završnu obradu i nepatvoreni ugođaj Harleya, Forty-Eight Special idealan je motocikl za sve koji žele postati dio legende, a svojim voznim osobinama pogodan je i za početnike.

Ivan Lacković

Ukratko

U skladu s tradicijom ispred vozača je klasičan okrugli analogni brzinomjer sa signalnim lampicama i malim digitalnim zaslonom. Oslonci za noge izbačeni su prema naprijed u chopper stilu i ne potpomažu dinamiku koliko udobnost. Stražnji amortizeri imaju podesivu oprugu

Forty-Eight Special nije motocikl samo za pokazivanje, prilično je okretan kroz zavoje, a masivan prednji kotač ulijeva povjerenje unatoč malom valjanju kada se krene odlučnije. Kombinacija s puno kroma i crno obojenih termičkih dijelova motora vizualno je pogođena, a priču se uklapaju i aluminijski naplatci s 9 dvostrukih krakova

Forty-Eight Spec.

TEHNIČKI PODACI

Motor 2 cilindra u V 45°, 4 ventila,

hlađen zrakom

Obujam 1202 ccm

Snaga 66,6 KS pri 6000/min

Moment 96 Nm pri 3500/min

Provrt x hod 88,9 x 96,8 mm

Mjenjač 5 stupnjeva

Prijenos remen

Okvir od čeličnih cijevi

Ovjes sprijeda teleskopska vilica,

straga dva amortizera, čelična vilica

Kočnice sprijeda diska promjera 300 mm,

straga disk 300 mm; ABS

Gume sprijeda 130/90-B16

straga 150/80-B16

Dužina 2165 mm

Međuosovinski razmak 1495 mm

Visina sjedala 705 mm

Masa 256 kg

Spremnik goriva 7,9 litara

Cijena 114.000 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. studeni 2024 18:12