JAPANSKI TERENAC

TEST Honda CR-V 2.0: Rukavica u lice dizelašu

Darežljiva opremom te uvjerljivo pogonjena iznenađujuće štedljivim benzincem sa 150 KS, osnovna izvedba japanskog offroadera puna je šaka brade

Kada SUV težak 1,5 tonu stotku hvata za 10 sekundi i spreman je pojuriti do priličnih 190 km/h, a pritom u prosjeku troši ispod 9 litara, sva je prilika da je pogonjen rasnim turbodizelašem. No, Honda CR-V, japanski terenac rastegnut na 457 cm, spremna je iznenaditi – osnovni, ujedno i jedini benzinac 2.0 sa 150 KS, oplemenjen podešavanjem faze ventila i-VTEC, razoružava uglađenim radom, niskom potrošnjom, ali i učinkovitim korištenjem snage i momenta na niskim i srednjim okretajima.

Spremno reagira na gas i po ničemu ne odaje da japanski voli okretaje te da maksimalnih 192 Nm nudi tek na priličnih 4200 o/min. Stoga, nije teško zaključiti da dizelaš nije ni potreban – tim više jer za izvrsni 2.2 i-DTEC (dostupan tek uz bogatiju izvedbu Elegance) treba izdvojiti 35.540 eura... Ne treba strahovati niti od siromašne serijske opreme.

Iako je riječ o osnovnom modelu, stakla i retrovizori su na struju, serijski se nude klima, putno računalo i radio/CD, a vanjštinu ukrašavaju elegantni alu naplaci od 17 cola. Tek se na sitnim, teško uočljivim detaljima, poput plastičnih pokrova u dupljama gdje su inače smještene maglenke, može zaključiti da je riječ o baznoj ponudi. Razlog tome je i iznadprosječna kvaliteta izrade, kao i pomno odabrani materijali- primjerice, upravljač i ručica kirurški preciznog i visoko smještenog 6-stupanjskog mjenjača i u osnovnoj opremi nisu prekriveni jeftinom plastikom, već eko kožom.

Zamjeriti se nema čemu, osim pomalo preuskim prednjim naslonima za ruke, a poželjeli smo i po dubini izdašnije namjestiv upravljač, čime bi vozačeva pozicija bila još bolja. Isto tako, od pomoći bi bili i parking senzori, tvornički dostupni tek uz znatno skuplju izvedbu Executive Plus. No, aduta je kudikamo više – osim pogonskog sustava, dobro ugođenog ovjesa sa stražnjim multilinkom i pogona 4x4, uključivog kad dođe do proklizavanja prednjih kotača, jak adut je i prostranost. Osovinski razmak od 263 cm, ali i pametna organizacija prostora, nude dovoljno centimetara i straga, a za pohvaliti je i prtljažnik od 524 litara.

Ukratko, treća generacija Honde CR-V i u svojoj petoj tržišnoj godini djeluje izuzetno poželjno, posebno uz trenutni akcijski popust od 3100 eura...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 14:35