MOTOCIKLI

TEST: Honda CRF 1000L Africa Twin Adventure Sports stvoren za lutanja novim horizontima

Hondin enduro u avanturističkom izdanju bojama i grafikom podsjeća na praoca iz 1988., a neodoljiv postaje kada krenete u vožnju, bilo asfaltom ili daleko od njega. Plotuni pri oduzimanju gasa samo su šlag na torti
 Ivan Lacković

Honda nas je već odavno navikla na pedantno posložene motocikle, ugodne u vožnji, koji su uz to vrlo često prilagođeni i manje vještim vozačima. Motore koji troše umjereno i besprijekorno služe cijeli život. Ali, pored ekstremne racionalnosti, najveći proizvođač motocikala na svijetu povremeno zaigra i na emocije. Najbolji primjer je Africa Twin, legendarni enduro za kojeg već tri desetljeća ne postoje razlike između asfalta i pustinje. Nakon što je koncem 2015. predstavljeno novo izdanje, Honda je ove godine ponudu nadopunila verzijom pod imenom Adventure Sports. Uz veći volumen spremnika goriva za lutanje van ceste dodatno je prilagođen ovjes, među programe vožnje uvršten je novi s oznakom G, a poseban dodatak su grafike i boje kojima podsjeća na prvu generaciju iz 1988.

Foto: Ivan Lacković

Vozačka pozicija je savršena zahvaljujući dobro osmišljenom trokutu između sjedala, upravljača i oslonaca za noge. Sjedalo je na 92 cm od tla što znači da vozač treba biti viši od 180 kako bi se vršcima prstiju oslanjao na tlo. Za one niže rastom od pomoći je opcija spuštanja za 2 cm (bez alata). Africa Twin je visok i širok motor, u novom izdanju djeluje još masivnije i u gradskoj vožnji ne pruža okretnost skutera. Pri malim brzinama ili u manevrima na parkingu masa i dimenzije se osjete. Jedan od razloga je spremnik koji umjesto 18 sada prima 24 litre goriva, ali puno više traga ostavlja više težište u odnosu na standardni model. No, jednom kada se krene, vozač postaje gospodar i osjeća se zaštićeno. Uz zavidne dinamičke osobine, oduševljava i treća generacija automatskog mjenjača s dvije spojke i šest stupnjeva prijenosa, a u ponudi ne nedostaje i verzija s tradicionalnim mjenjačem s istim brojem stupnjeva.

Ivan Lacković

Zahvaljujući novoj elektronici motor je uglađeniji na srednjim okretajima. Spremno prihvaća okretanje ručice gasa (elektronska komanda koju u Hondi nazivaju Throttle by Wire) i oslobođen je neugodnih trzaja. Ne ističe se maksimalnom snagom (95 konja), ali u odnosu na prošlogodišnje izdanje zaradio je malo više živosti između 4000 i 6000 okretaja. Izborom treće razine programa Sport mjenjača prihvaća ubrzano spuštanje dva do tri stupnja uz ugodan međugas za podizanje okretaja. U vožnji autocestom na vidjelo izbija dotjerana aerodinamika i potpuni izostanak vibracija (s cestovnim gumama). Stupanj komfor je zavidan, a razloga za prigovore nema ni suvozač zahvaljujući udobnom sjedalu i dobro postavljenim osloncima. Vjetrobran je viši u odnosu na standardnu verziju i vrlo dobro odrađuje zadaću ostavljajući samo ruke izložene udarima vjetra. Brdske i neasfaltirane ceste pravi su teren za zabavu s avanturističkom izvedbom Africe Twin. Pravi je užitak voziti se zavojitim dionicama kada se čini da motor sve radi sam. Ponuđeni programi omogućuju prilagodbu vlastitom stilu vožnje, razvijanje snage i kočenja motorom, te kontrole proklizavanja koja se podešava u čak sedam stupnjeva, a može se i isključiti. Pohvale zaslužuju i kočnice, a za poklonike off road vožnje jedini nedostatak je nemogućnost isključivanja ABS-a na prednjem kotaču.

TEHNIČKI PODACI

Motor 2 cilindra u liniji, 8 ventila,

hlađenje tekućinom

Obujam 998 ccm

Snaga 95 KS pri 7500/min

Moment 99 Nm pri 6000/min

Provrt x hod 92 x 75,1 mm

Mjenjač automatski, dvostruka spojka, 6 stupnjeva

Okvir od čeličnih cijevi

Ovjes upside down podesiva vilica;

stražnja aluminijska vilica, monoamortizer

hod sprijeda 252, straga 240 mm

Kočnice sprijeda 2 diska 310 mm,

straga disk 256 mm, ABS

Gume sprijeda 90/90-R21, straga 150/70-R18

Međuosovinski razmak 15810 mm

Visina sjedala 920/900 mm

Masa 253 kg

Spremnik goriva 24,2 litara

Cijena 133.000 kuna

Ukratko

Uz klasične komande na ručicama (serijski opremljene grijanjem) su i prekidači za izbor programa te stupnjeva prijenosa. Vozaču je ponuđeno obilje informacija i potrebno je nešto vremena za prilagodbu na grafiku displeja

Uz vrhunsku ciklistiku i iznimno uglađen motor vozač u svim uvjetima osjeća potpunu kontrolu, a ovjes upija doslovno sve. Africa Twin u standardnoj izvedbi ima sve što je potrebno, ali nostalgična boja i grafika, kao i dorade za još uvjerljiviju off road vožnju, čine Adventure Sports izdanje još poželjnijim

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. studeni 2024 12:45