Honda Jazz u gradskoj klasi svojim oblikom i dimenzijama, te posredno i unutarnjim prostorom oduvijek je u stanju bila ponuditi više svega od konkurenata. Na samo četiri metra ovaj gradski Japanac koji je trenutno na tržištu u svojoj trećoj generaciji, u kabini nudi prostora poput kakvog jednovolumena. Ako pribrojimo tome i sjajnu izradu (u vožnji imate osjećaj kao da je Jazz sazdan od jednog komada), praktičnost i odličnu ergonomiju te popis sve sile najnaprednije sigurnosne elektronike (serijski se nude sustavi za aktivno kočenje, upozorenje na opasnost od frontalnog sudara, prepoznavanje prometnih znakova i upozorenje pri napuštanju prometnog traka) uz opremu Elegance s kojom je stigao testni primjerak sjajna je cjelina zaokružena.
Foto: Ivan Lacković
Dovoljno da se zapitate, pa koji je to auto bolji u klasi od Honde Jazz, naročito nakon što odradite kakvih tisuću kilometara u svim uvjetima... E, pa bolji je onaj - jeftiniji! Jer Honda Jazz je skupa kao dragi kamen! S cijenom od 124.990 kuna koliko stoji osnovni model daleko je iznad okvira klase, dok je testni primjerak stigao s izvješenom cijenom od čak 168.690 kuna do registracije. Istina, razlog takvoj cijeni je i opcionalni variomatski CVT mjenjač uparen sa 1.3 i-VTEC benzincem od 102 KS (jedini u ponudi) koji uvelike olakšava kretanje u gradskoj kreni-stani vožnji. Jer, po svom djelovanju više je prilagođen štednji, baš kao i sam 1,3-litraš pa smo po tom pitanju na kraju testa u svim uvjetima ostali na brojci potrošnje od tek 5,8 litara.
Sama dinamika vožnje s druge strane, dosta je "zagušena", jer benzinac u kombinaciji s CVT-om slabo nabire okretaje, do 100 km/h se "dovuče" tek za 12,3 sekunde, a od velike pomoći za dinamičniju vožnju nisu polugice na upravljaču kojima sami možete prolaziti kroz programiranje stupnjeve. Na koncu, ovaj bismo automobil preporučili smirenijim vozačima za lagodnu gradsku i međugradsku vožnju bez stresa, naravno ako imaju za izdvojiti pozamašniji iznos. Tada u potpunosti mogu uživati u već nabrojanim kvalitetama kojih gradskoj Hondi ne nedostaje.
Ukratko Osim razine izrade kakva se inače rijetko viđa u klasi, posebno se sviđa pozicija za upravljačem presvučenim finom kožom, a ništa lošije nije niti straga. Zahvaljujući većem osovinskom razmaku od 245 cm (+3,5 cm), te pametnim koncepcijskim rješenjima poput tradicionalnog smještaja spremnika goriva ispod sjedala vozača, putnici u drugom redu imaju mjesta kao u prostranijem kompaktu, posebno za koljena Podatan prtljažnik od 354 litre preklapanjem sjedala raste na čudesnih 1314 litara. Onaj VW Golf, primjerice, raste do 1270 litara... Preglednost je iznimna, a s opremom Elegance pri manevriranju dodatno pomažu prednji i stražnji senzori te kamera za pomoć pri vožnji unazad. Pozicija za upravljačem je savršena, no CVT mjenjač treba izbjegavati. Potpuno, naime, umrtvljuje na niskim okretajima ionako beskrvan benzinac Miran i uglađen benzinac od 102 KS ostavlja znatno bolji dojam na visokim okretajima, što i ne čudi obzirom da maksimalnih 123 Nm nudi na visokih 5000/min. Uz opremu Elegance serijski alu naplaci od 16 cola donose atrakciju, no udobnost je veća uz mesnatije, broj manje kotače
1.3 i-VTEC TEHNIČKI PODACI Motor benzinski Obujam 1318 cccm Snaga 75 kW/102 KS pri 6000/min Moment 123 Nm pri 5000/min Mjenjač automatski, CVT Dimenzije 400x169x155 cm Osovinski razmak 253 cm Prtljažnik 354/1314 litre Gume 185/55 R16 Masa 1109 kg Ispuh CO2 114 g/km Brzina 182 km/h 0-100 km/h 12,3 sekundi Potrošnja 5,7 l/100 km Cijena 168.690 kuna S doplatama 172.190 kuna OPREMA Elegance: automatska klima • tempomat • alu naplaci od 16 cola • aktivno kočenje • upozorenje na opasnost od frontalnog sudara • prepoznavanje prometnih znakova • upozorenje pri napuštanju prometnog traka • prednji i stražnji parking senzori • stražnja kamera • pomoć pri kretanju na uzbrdici • el. podizači stakala • senzor za kišu • el. podesivi i grijani retrovizori • multifunkcijski zaslon od 7” • radio/CD • USB/ Bluetooth • putno računalo • upravljač namjestiv po dubini i visini • maglenke... DOPLATE: metalik lak 3500 kn |