Aktualnu Hondu Jazz poznajemo već neko vrijeme, a dobrodošlo osvježenje po pitanju izgleda i motorizacije stiglo je prošle godine. Riječ je o vrlo vrijednom gradskom automobilu koji nudi pregršt prostora i praktičnosti (na granici kompaktnog jednovolumena) za putnike i prtljagu. Zahvaljujući cijenama koje nisu baš diskontne Jazz nikad nije ušao u krug najprodavanijih modela B-segmenta na našem tržištu, a kupovali su je uglavnom fanovi. Redizajn i tehnološka unaprijeđenost joj mogu puhnuti vjetar u leđa, no za neke ozbiljnije brojke ipak ključnu ulogu igra cijena. Šteta, jer riječ je o automobilu sa zaista puno kvaliteta.
Foto: Ivan Lacković
Ono što nam se posebno dopalo kod testiranog primjerka je njegov 1,5-litreni i-VTEC atmosferac od 130 KS s dva sustava promjenjivog vremena otvaranja ventila (i-VTEC i VTC), a konstrukcijski je riječ o istom motoru kao i kod Civica sa 182 KS, ali kojem je uskraćen turbo punjač. Pravi je to izdanak motora stare Honda škole bez kraćenja za cilindar, dodavanja turbine ili baterije kako bi dosegao 130 KS, već motor snagu crpi iz ne prevelikog obujma i vrti se do gotovo 7000 okretaja. Odraditi magistralni pravac od primjerice Senja do Karlobaga, s motorom koji vrlo rado prima gas, s puno vrtnje u visoke okretaje popraćeno hrapavim sportskim tonovima koji podsjećaju na najbolje dane Honde i stalnom igrom s ručicom 6-brzinskog ručnog mjenjača preciznog poput noža u jednom potpuno novom automobilu koji nije po vokaciji sportski, nismo imali prilike već godinama.
Pritom, s obzirom na to da Jazz 1.5 teži tek 1115 kg, motor ovdje na najbolji način demonstrira sve svoje mogućnosti, ali što se više bliži gornjoj granici okretaja postaj bitno bučniji. Ali, pa što onda! Toliko sportskog užitka u vožnji, one prave stare škole, kad nakon brzog starta motor daje još više kako raste broj okretaja, danas može pružiti malo koji novi automobil, a da pritom ne mislimo na obaranje brzinskih rekorda ili debelog prekoračenja dopuštene brzine. Tako da tko smatra da Honda zakida tradicionalne Hondaše sa svakim novim motorom neka proba ovaj Jazz u kojem jednostavno živi buntovnički Honda karakter iz 1990-ih godina. Pravo osvježenje u današnje vrijeme i zato nam je testni Jazz priuštio iznimne trenutke uživanja za njegovim upravljačem. S druge strane tipično za VTEC Honde: ako ne tražite od motora maksimum tada je vožnja "mekana", čak i bez "nedostatka daha" kod niskih okretaja. Zanimljivo, tada se i prosječna potrošnja kreće oko vrlo prihvatljivih 6,5 litara.
Osvježeni Jazz vozi na laganoj, ali čvrstoj platformi pa na sjajno ugođenom vrlo preciznom volanu vozaču daje izniman osjećaj lakoće kontrole i sigurnog ležanja. Pridonosi tome i nešto niži i vrlo precizan ovjes nego kod standardne izvedbe s 1,3-litrašem od 102 KS i serijski naplaci od 16 cola s gumama širine 185 mm, koji nikad nije pretvrd te sjajno udovoljava zahtjevima za normalnom svakodnevnom, kao i sportskom vožnjom "na nož". Nakon sportske vožnje, kad se odlijepite iz vrhunskih sjedala i izađete iz kabine koja većini vozača nudi poslovično sjajnu ergonomiju te smještaj iza upravljača ponovo ćete se susresti s kupolastim, četiri metra dugim gradskim automobilom koji za svaki dan nudi puno prostora čak i na stražnjoj klupi za koljena odraslih putnka. Vrijedi isto i za glave, dok je prtljažnik s obujmom od 356 litara na razini kompakta. Treba pritom spomenuti i praktična rješenja po pitanju preklapanja stražnje klupe... Za manju obitelj dovoljno čak i za odlazak na vikend uz more ili zimovanje.
Pravi mali multipraktik, a do maločas ste mislili da upravljate raketom. Eto, baš takav dojam ostavlja Honda Jazz 1.5 i-VTEC kojoj sjajno stoji prošlogodišnji redizajn i krcanje svom silom moderne opreme za sigurnost i udobnost, uz malu kritiku što nema automatsku klimu uz opremu Dynamic. Na kraju, ova mala gradska, ali u vozačkom smislu prava Honda s paketom Dynamic do registracije nažalost stoji visokih 165.956 kuna što bi se mnogima moglo učiniti nepremostivim "detaljčićem" prilikom potrage za svojim idealnim automobilom.
Općenito Jazz je lagan i podatan u vožnji, monovolumenske je preglednosti prema naprijed, dok unutrašnjost odaje dojam kvalitete i trajnosti, premda bi voljeli mekaniju plastiku armature Redizajn Diodna svjetla, dobroćudnije i bogatije dizajniran prednji dio, sportskiji branici, mali stražnji spojler i tamni naplaci čine opremu Dynamic i vanjskom izgledu daju štih zrelosti. Bitnih dizajnerskih ni funkcionalnih promjena nema, ali ima više opreme za sigurnost, multimediju i šminku, što pojačava dojam bogatstva. Klima je međutim, samo ručna Praktično Stražnja vrata se otvaraju pod pravim kutem za lakši ulazak, a nude se i originalne opcije konfiguriranja sjedala i slobodnog prostora. Genijalno… Majstor prostranosti i praktičnosti: peta vrata kriju prtljažnik velikog obujma (354 litre) i lagane prilagodljivosti i pristupačnosti. Prima i predmete dužine 2,5 metra 1.5 i-VTEC TEHNIČKI PODACI Motor benzinski, atmosferski Obujam 1498 ccm Snaga 96 kW/130 KS pri 6600/min Moment 155 Nm pri 4600/min Pogon prednji Mjenjač ručni, 6 stupnjeva Dimenzije 405 x 169,5 x 152,5 cm Osovinski razmak 253 cm Prtljažnik 354 litara Gume 185/55 R 16, Goodyear Masa 1115 kg Jamstvo 3 god/100.000 km Brzina 190 km/h 0-100 km/h 8,7 sekundi Potrošnja 6,7 l/100 km Cijena 165.956 kuna OPREMA DYNAMIC alu-naplaci • diodna prednja svjetla • samoprilagodljiva glavna svjetla • dodatno zatamnjena stražnja stakla • sportski dizajn branika i pragova • stražnji spojler • parkirni senzori sprijeda i straga • ručna klima • grijanje prednjih sjedala • tempomat • multimedija i povezivost s internetom i pametnim telefonom • dva USB priključka • bluetooth • električni paket prozora i sklopivih retrovizora • putno računalo • volan i mjenjač u koži • start/stop • upozorenje na sudar i automatsko kočenje • čitanje znakova • upozorenje na izlazak iz vozne trake • senzor kiše • višestruko preklapanje stražnjih sjedala • pomoć pri kretanju na uzbrdici… |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....