Kad je njegov dolazak tek bio najavljivan, mnogi su Infiniti Q30 zbog vanjskih dimenzija i očito sugestivna nastupa požurili usporediti s Mercedesom GLA. No, budući da se u međuvremenu pojavio i osjetnije povišeni QX30, ispalo je kako je Q30 ipak nekako prirodnije uspoređivati sa A-klasom, čak i unatoč činjenici da je od nje duži za 14, širi za 3 i viši za 6 centimetara. Nije tajna da Q30 s njom dijeli tehničku osnovu, pa i osovinski razmak od 270 cm. No, zbog više nego osebujnog dizajna Infinitija, nikakvu drugu eventualnu sličnosti između ta dva automobila praktički nije moguće pronaći.
Izuzetno agresivan sa svih strana, Q30 na cesti izgleda poput vanzemaljca i taj mu nastup jako dobro stoji. Sa svojim razlomljenim i oštrim, a opet oblim i masivnim linijama privlači poglede kao malo koji drugi model, pogotovo u ovoj klasi. No, kao što ćemo se uskoro uvjeriti, prvi je Infinitijev kompakt donio puno više od privlačnih linija…
Premda se mora se priznati da ovdje baš one prve zaokupljaju pažnju vozača i putnika, kako izvana tako i u unutrašnjosti. Posebno to do izražaja, dakako, dolazi u primjercima poput našeg testnog, koji u paketu donosi sve ono najbolje, a time i najskuplje što Infiniti ima za ponuditi u ovoj klasi. Što se itekako i vidi i osjeti. Primjerice, alkantare ima u izobilju, pa osim obloge vratiju i krovnih nosača ona pokriva i dobar gornji dio armature. Tamo gdje je nema, pak, dolazi kvalitetna plastika, piano lak, razni metalizirani umeci, koža…
Tvrđi materijali strateški su raspoređeni tamo gdje su manje pri ruci i pogledu, pa će vozač prije njih zacijelo primijetiti nešto drugo. Instrumenti su vam poznati? Tipke na volanu također, baš kao i one na vratima ili uz ručicu mjenjača? Čak i da nisu, izdajnička lijeva ručica koja objedinjuje komande brisača i pokazivača smjera ne ostavlja mjesta sumnji - sve navedeno dolazi s Mercedesovih polica, baš kao i karakteristično oblikovan ključ kod kojega je tek trokraka zvijezda zamijenjena beskrajnom cestom na horizontu. Čistunce bi to možda moglo zasmetati, no realno u tome ne vidimo problem, tim više što će minuse, onaj koji ih traži, znati pronaći i bez toga.
Primjerice, kad pogleda u retrovizor i shvati da se kroz stražnju puškarnicu nazire jako malo toga. Ili kad sjedne na stražnju klupu i obuzme ga osjećaj klaustrofobije, kojem se posebno u ovako tamnom izdanju teško oduprijeti. Sprijeda se zato, kad govorimo o prostoru, sjedi raskošno i tu problema sa smještajem zasigurno neće imati ni visoki vozači. Sjedala su ugodno tvrda, ali im ipak nešto fali: malo više bočne potpore i puno više sjedeće površine. Ona je ovdje dosta kratka, pa nam je više puta palo na pamet kako bi bilo bolje da su materijal iskorišten za izradu atraktivnog integriranog naslona za glavu majstori u Infinitiju odlučili staviti pod vozačevu stražnjicu. Srećom, u ponudi za Q30 su i neke druge opcije sjedala…
Iza petih vrata otvara se pogled u prtljažnik osnovne zapremnine 368 litara, što nije posebno oduševljavajuća brojka, no obaranjem naslona dobiva se ukupno 1223 litre i blago zakošena, ali ravna površina podnice. Dodatni prostor, ali ne posebno raskošan, može se potražiti ispod nje, jer tu nema ni rezervnog kotača, ali ni seta za krpanje. Ovaj Q30, naime, vozi na Run on Flat gumama 235/45 R19, koje u stanovitoj mjeri definiraju i udobnost i dinamiku vožnje, pa je na njima Q30 vidno tvrđi od izvedbi nego na nekim manjim dimenzijama. U Sport izvedbi, međutim, to i nije neki problem, jer tu kupac ionako svjesno stremi elementima kao što su 15 mm spuštena karoserija i 7 posto tvrđe opruge…
Infiniti se, inače, posebno ponosi detaljnim ugađanjem ovjesa i činjenicom da su njihovi inženjeri navodno pri razvoju isprobali više od pedeset raznih postavki opruga. Zbog svega navedenog, Q30 je u ovakvom izdanju u sasvim pristojnoj mjeri imun na primjetnija poniranja pri izmjenama smjera. U bržoj vožnji dugo ostaje neutralan, a kad mu grip konačno popusti, to čini na prednjim kotačima, ali ne zadugo, jer u igru u tom trenu ulazi stražnja osovina. AWD pogon po potrebi na stražnje kotače prebacuje do 50 posto raspoloživog okretnog momenta i zapravo jako dobro pristaje općem karakteru vozila. Vrlo brzog, ali ne i pravog hot hatcha, i vrlo dinamičnog, ali ne i pravog sportaša. Takav mu je, uostalom, i upravljač - lijepo odmjerena otpora, s malo više od dva i pol kruga između krajnjih točaka, ali i realno više tvrd negoli stvarno precizan. Bolji zapravo gotovo da niti ne treba biti…
Sve navedeno, dakako, odnosi se na testni primjerak, pokretan poznatim Mercedesovim 2,1-litrenim turbodizelašem sa 170 KS i 350 Nm. U kombinaciji sa 7-stupanjskim mjenjačem sa dvije spojke vuče već iz niskih okretaja, no zna se oglasiti malo grublje i uz blage vibracije na papučici. No nije to ništa strašno, tim više što će ga na višim brzinama nerijetko nadglasati kotrljanje kotača, ali i huk vjetra. Ovako osebujan dizajn ipak je morao platiti kakav-takav danak… Mjenjač je vrlo uvjerljiv u automatskom načinu rada, a nešto manje oštar u manualnom, što vrijedi čak i u sportskom načinu rada, kod kojega treba biti spreman i na manje zadrške pri promjenama. Ručnoj izmjeni putem tipki uz upravljač vozač će se stoga vraćati nešto rjeđe ili kad baš jako poželi imati potpunu kontrolu…
Inače, Q30 je u raznim uvjetima vožnje u prosjeku trošio između 4,7 i oko 8,5 litara dizela. Potonja brojka odnosi se na grad, no s izlaskom na otvorenu cestu ona brzo pada na skoro upola manje brojke. Na autocesti, pri 130 km/h i uz konstantnih 2150 okretaja, zadovoljava se i s nekih 6 i pol. Realno, sasvim solidni rezultati...
Infinitijev prvi kompakt svoj je prvi ispit tako položio bez problema, izuzevši, dakako, cijenu, koja kod testnog modela premašuje 400.000 kuna. Realniju sliku možda pokazuje prva brojka u cjeniku, koja osnovni Q30 cijeni znatno pristupačnijih 255.000 kuna. No prva A-klasa, usporedbe radi, starta ispod 200.000 kuna, baš kao i A3 Sportback i BMW Serije 1, a jeftiniji su čak i GLA, X1 i Q3, barem u svojim osnovnim izvedbama. Omjeri se, dakako, ponešto mijenjaju s poravnavanjem opreme, no čak ni to neće amnestirati Q30 od etikete skupog auta. Da je poseban, i da nije za svakoga, to je ionako jasno već na prvi pogled…
TEHNIČKI PODACI
Motor turbodizelski, 4 cil.
Obujam 2143 ccm
Snaga 125 kW/170 KS pri 3400-4000/min
Moment 350 Nm pri 1400-3400/min
Pogon na sva četiri kotača
Mjenjač sedamstupanjski s dvije spojke
Dimenzije 443 x 181 x 150 cm
Osovinski razmak 270 cm
Prtljažnik 368-1223 litre
Masa 1525 kg
Nosivost 495 kg
Najveća brzina 215 km/h
0-100 km/h 8,5 sekundi
Potrošnja 4,9 l/100 km
Ispuh CO2 127 g/km
Cijena 384.902 kuna
OPREMA SPORT
• alu-naplaci s run-flat gumama 235/45R19 • diodna automatska prednja svjetla i maglenke • automatska dvozonska klima i stražnja ventilacija • tempomat/limitator • završna obrada armature u alkantari • drveni ukrasi • grijana sportska prednja sjedala s integriranim naslonom i el. podešavanjem • 7 zračnih jastuka • sustav upozorenja sudara i sustav zaustavljanja • automatska pomoć pri parkiranju i detekcija predmeta u pokretu (MOD) • stražnja kamera s prednjim i stražnjim senzorima • upozorenje za vožnju izvan prometne trake…
DODATNA OPREMA
• Bose Premium Audio • Infiniti navigacija • staklo petih vrata • Ukupno 15.722 kuna
S DOPLATAMA 400.624 KN