Tradicija je nešto do čega se drži, ali želi li se u moderna vremena preživjeti, ponekad treba zažmiriti na jedno oko. Tako je i Jaguar još prije petnaestak godina prihvatio tradicionalistima mrsku ideju uvođenja dizelskih motora, da bi sada uskočio i u klasu luksuznih terenaca, čiji je ekskluzivni britanski predstavnik dosad bio jedino Range Rover. Model F-Pace hrabro je koraknuo u veliku baru nakrcanu još većim krokodilima, zvanih Porsche Macan, Maserati Levante, Land Rover Discovery, Audi Q5, Mercedes-Benz GLC…. Međutim, ni Jaguar nije mačka bez oštrih zubiju. U opremi R-Sport izgleda prilično agresivno i monumentalno, posebno na doplatnim tamnim 22-colnim naplacima, koji kao da su preuzeti s parne lokomotive. I golema crna maska i napadački oblik obaju para svjetala uklapaju se u predodžbu o Jaguaru kao apriori snažnom i luksuznom automobilu sportskog pedigrea, u rangu Porschea i Maseratija.
Foto: Ivan Lacković
U sličnom tonu osmišljena je i velika, komforna unutrašnjost. Mali je milijun detalja opreme R-Sport koji maze osjetila, premda kupci krajnje istančanih kriterija mogu tu i tamo zamjeriti finoći materijala. Neki od simbola pripadnosti premium klasi su i virtualni instrumenti s nekoliko konfiguracija izgleda i informacija, monolitni mjenjač u obliku elegantnog gumba koji pri davanju kontakta nježno izlazi iz utrobe grebena ili izbornik pogona ovisno o podlozi na kojoj se vozi. U testnom primjerku, obogaćenom izdašnom dodatnom opremom ugođaj prestiža je nadahnut finim kožnim oblogama s pedantno napravljenim končanim prošivima, što podsjećaju na ručni rad individualnih majstora. Kožom je presvučena i cijela armatura, a dio uzvišenog ambijenta su i veliki panoramski stakleni krov te napredni, premda na prvu nekima pomalo kompliciran multimedijski paket In Control Touch Pro, s velikim info dodirnim zaslonom, bežičnim punjenjem mobitela i hifi surround sustavom Meridian, koncertne snage i zvuka (825W).
Pogled u retrovizor međutim, otkriva dosta ograničenu vidljivost unatrag, ali uz širokokutnu parkirnu kameru, parkirne senzore i signalizaciju za vozila u mrtvom kutu, parkiranje ili prestrojavanje nisu manevri zbog kojih bi se u gradu osjećali kao slon u staklarni. Prtljažnik je obujmom od 650 litara raskošan, a izvedbom praktičan i tu zamjerki nema. Dizelski 3,0-litreni twin-turbo V6 motor od 300 KS i čak 700 Nm najsnažniji je dizelaš u ponudi i zaokružuje sliku o terenskom Jaguaru kao prvoligaškom igraču. Ruku na srce, i početni 4-cilindarski 2,0-litreni dizelski motor (180 KS) dobar je stroj (košta osjetno manje, 397.860 kuna), ali gotovo dvije tone težak i masivan terenac pravu priču priča tek uz motor s dvije turbine i kamionskim okretnim momentom. Da se radi o moćnom motoru osjeća se, ali i čuje u svakom trenutku. Iz dva ispuha naime, izlazi grgljavo uglađen, punokrvni dizelski V6 bariton. Gotovo brodski kapaciteti motora harmonično se dopunjuju s 8-stupanjskom automatikom i prebačaji stupnjeva gotovo uvijek se odvijaju glatko i brzo. U sportskom programu ili ručnim šaltanjem polugicama na kao po mjeri oblikovanom volanu dojam očekivano dobiva na energičnosti, ali unatoč obilnoj primijeni aluminija u podvozju i karoseriji, dojam težine i masivnosti potenciran 22-colnim gumama uvijek je prisutan.
Štoperica međutim, ne laže i uz gas do poda stotka je na koljenima već za 6,6 sekundi. Velik moment u zabavu pretvara i ubrzanja na otvorenoj cesti, u kojima se njemački mjenjač (ZF) dobro snalazi i brzo pogađa potreban stupanj prijenosa. Međuubrzanje od 80 do 120 km/h na primjer, motor i mjenjač odrađuju za samo 4,3 sekunde. Oštrinu koja može zadovoljiti i veće apetite pronalazimo i u zavojima, koliko zahvaljujući specifičnoj konstrukciji aluminijskog ovjesa, toliko i izravnom i preciznom volanu, sa samo 2,5 ukupnog okretaja. Zasluge u efikasnijem prebačaju težine, sportskijem cjelokupnom osjećaju i smanjenju proklizavanja ima i Jaguarov sustav torque vectoringa, odnosno elektroničkog preusmjeravanja snage i momenta na pojedini kotač. Veću sigurnost daje i pogon. U osnovi je stražnji, ali elektroničkom procjenom složenosti uvjeta vožnje automatski postaje u manjoj ili većoj mjeri integralni, s prijenosom kapaciteta na prednju osovinu do 50 posto.
U rukama spretnog vozača F-Pace tako može biti vrlo brz, premda je jasno da u pomalo glomaznoj karoseriji agilnost malog automobila ne treba očekivati. Stoji međutim, da F-Pace ulazi u krug kandidata koji se po kriterijima ove klase ima pravo nazvati se sportskim. U tu priču uklapaju se i kočnice promjera diskova 350 mm, osjećajem doziranja i snagom kočenja jedne od najboljih u ovoj klasi. Uz sve to, potrošnja se kreće između 7 i 11 litara, pa puno više nego na novčanik treba paziti na poprečne ležeće policajce i slične prepreke. Tada 22-colni kotači pokazuju svoju lošu stranu, jer tvrdo lupnu i kvare dojam inače vrlo dobre udobnosti.
Ukratko Igra velikih brojeva: dizelskih 300 KS u prvoj opremi Pure koštaju 590.940 kuna. Najskuplji su u izrazito sportsko-luksuznoj S, sa cijenom od 734.720 kuna Agresivniji oblik branika, bočni prorezi s oznakom modela i 19-colni naplaci glavna su vanjska obilježja opreme R-Sport. Dnevna svjetla sprijeda i straga su LED tehnologije, a glavna svjetla biksenonske Veliki bijeli: na tamnim 22-colnim naplacima masivna karoserija dugačka 479 i visoka 167 centimetara te široka gotovo dva metra doima se poput jureće godzille. Tanka stražnja svjetla sa specifičnim zaobljenjem i dubokim ulaskom u bok karoserije glavni su razlog neprestanoj asocijaciji na supesportski coupe i roadster F-Type Aluminijski ovjes i gotovo 80-postotna aluminijska karoserija djeluju blagotvorno na težinu, performanse i okretnost. A uskoro stiže i manji, kompaktni E-Pace… Dizelski twin-turbo motor od 300 KS dolazi u kombinaciji s 8-stupanjskom automatikom njemačkog ZF. Za dodatnu oštrinu u prebačajima zadužene su polugice iza volanar Virtualna instrumentna ploča pruža nekoliko konfiguracija, od standardne do gotovo cijele površine u formi navigacijske karte. Mjenjač u obliku gumba izranja iz utrobe grebena. Naklon tradiciji: gotovo sva unutrašnjost je obložena perforiranom ili zrnatom kožom, s pedantno izvedenim i decentno vidljivim svijetlim prošivima. Doplata: 18.735 kuna 30d V6 AWD TEHNIČKI PODACI Motor: turbodizelski Obujam: 2993 ccm Snaga: 221 kW/300 KS pri 4000/min Moment: 700 Nm pri 1500/min Pogon: 4x4 Mjenjač: automatski, 8 stupnjeva Dimenzije: 473 x 194 x 167 cm Osovinski razmak: 287 cm Prtljažnik: 650 litara Gume: 265/40 R 22, Pirelli Masa: 1958 kg Ispuh C02: 159 g/km Brzina: 240 km/h 0-100 km/h: 6,6 sekundi Potrošnja: 9,3 l/100 km Cijena 664.320 kuna S doplatama 864.200 kuna OPREMA R-SPORT: 19-colni aluminijski naplaci * biksenonska glavna i LED dnevna svjetla * stražnji parkirni senzori * bočni otvori * automatska dvozonska klima * sportska i el. podesiva sjedala * električni paket *multimedija, navigacija i dodirni zaslon * hifi uređaj * bluetooth * tempomat * putno računalo * start/stop i regenerativno kočenje * upozorenje za napuštanje vozne trake * senzor kiše i svjetla… DOPLATE: 22-colni aluminijski naplaci * panoramski krov * adaptivna LED svjetla * tamna stražnja stakla * parkirni senzori sprijeda * parkirna kamera * tamni strop * paket In Control Touch Pro * paket Praktičnost… Ukupno 199.880 kn |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....