OPUŠTENO S AUTOMATIKOM

TEST: Jeep Renegade 1.6 Multijet DCCT Limited Alfin začin američkom pustolovu

Najmanji Jeep s osnovnim dizelskim motorom i prednjim pogonom dobio je jako dobar Alfa Romeov automatski 6-stupanjski mjenjač sa dvije spojke, s kojim je vožnja jednako brza kao s ručnim, ali bitno opuštenija
 Željko Puhovski / HANZA MEDIA

Jeep Renegade je skup, ali izvrstan mali terenac (preciznije SUV) osebujnog dizajnerskog retro duha i stoga najoriginalniji model svoje klase, ali i s dobrim mogućnostima kombiniranja motora, mjenjača i pogona. Tom solidnom izboru sad je pridružena još jedna, možda i najzanimljivija verzija - osnovni i dostatno jak Fiatov dizelski 1,6-litreni motor od 120 KS povezan je, naime, s automatskim mjenjačem sa šest stupnjeva i dvije spojke, nazvanim DCCT (Dual Dry Clutch Transmission). Ta kombinacija je 19.935 kuna skuplja od standardne s ručnim šeststupanjskim mjenjačem, a riječ je o dobro poznatoj Alfinoj automatici TCT (Twin Clutch Transmission), također doniranoj Jeepu u sklopu sveopće tehnološke razmjene unutar talijansKo-američkog holdinga. A, s obzirom na to da već imamo vrlo pozitivna iskustva s tim motorom i mjenjačem iz više modela grupacije Fiat Chrysler Automobiles, to smo i očekivali. I nismo bili u krivu.

Foto: Željko Puhovski / HANZA MEDIA

Sinkronizacija rada motora i mjenjača i ovdje je iznimno dobra i prebačaji stupnjeva odvijaju se nježno, glatko i brzo, posebno pri tekućoj vožnji otvorenom cestom. Samo u puzanju gradom prijelaze iz prvog u drugi stupanj i obratno pri naglijim reakcijama gasa ili kočnica ponekad prate blagi trzajevi, ali tek toliko da podsjete na aktivnost mjenjača. Kombinacija brze automatike i velikog okretnog momenta od 320 Nm nudi dosta brze izlaske iz niskih okretaja, pa se ritam dinamičnije vožnje, nametnut od običnih, nižih automobila, muški drži.

Stotka se uhvati već za 10,2 sekunde, što naravno nije sportski, ali jasno govori o solidnom temperamentu motora i mjenjača, posve dovoljnim za svakodnevne prilike. Uz ručno prebacivanje stupnjeva dinamika vožnje još je bolja, što vrijedi i za ubrzanja na autocesti, gdje se ograničenja koja nameće visoka karoserija i relativno mali motor počinju manifestirati tek kad se zagazi u područje brzina iznad zakonskog ograničenja. Sve u svemu, kombinacija ovog motora i mjenjača odlično je pogođena, a na ruku joj ide i umjerena potrošnja, u prosjeku 6,5 do 7 litara.

Što se, pak,osjećaja za volanom tiče, i ovaj Renegade nam je od prvih trenutaka sto posto sjeo. Čvrst je i robustan, mali mesnati volan perfektno sjeda u ruke, a naročito je čaroban pogled na visok i ravan poklopac motora kroz okomito postavljen i relativno mali vjetrobran s debelo obloženim prednjim nosačima krova. Pravi je to Jeepovski prizor s mirisom prošlosti, upotpunjen malim ikonama, grafikama i natpisima razasutim po unutrašnjosti i povezanim s Jeepovom poviješću. No, premda je ugođaj na povišenim i dobrim sjedalima off-roaderski, pogon s najmanjim dizelskim motorom je samo prednji, pa je silazak s asfalta pametno ograničiti na lakše avanture, rekreativnog karaktera...

Ukratko

Sjajan 6-stupanjski mjenjač sa dvije spojke diže cijenu za 19.935 kuna, a zasad je dostupan sa 1,6-litrenim dizelskim motoromOprema Limited sadrži i dobar multimedijski uređaj sa solidnim dodirnim zaslonom, parkirnom kamerom, navigacijom te - naravno - kompasom

Na otvorenoj cesti ovaj Renegade troši manje od 6 litara, na autocesti blizu 7, a u gradu oko 7,5 litara

1.6 MJT DCCT

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski, 1598 ccm

Snaga 88 kW/120 KS pri 3750/min

Moment 320 Nm pri 1750/min

Pogon prednji

Mjenjač automatski DCCT, 6 stupnjeva

Dimenzije 426 x 181 x 170 cm

Osovinski razmak 257 cm

Prtljažnik 350 litara

Gume 215/60 R 17, Dunlop Winter S 5

Masa 1465 kg

Ispuh CO2 118 g/km

MJERENJA

Brzina 178 km/h

0-100 km/h 10,2 sekunde

Potrošnja 6,8 l/100 km

Cijena 228.970 kuna

Do registracije 235.240 kuna

OPREMA LIMITED • alu-naplaci • stražnji parkirni senzori • kromirane ispušne cijevi • start/stop uređaj • automatska dvozonska klima • dodirni zaslon • navigacija • USB i Aux priključci • putno računalo • tempomat • kompas • uređaji za upozorenje na sudar i nehotičnu promjenu trake • volan u koži podesiv po dubini i visini • mjenjač u koži • svi prozori na struju • grijani retrovizori • el. parkirna kočnica • senzori kiše i svjetla • pomoć pri kretanju na uzbrdici • električno podešavanje vozačevog sjedala u dijelu kralježnice • djeljivo stražnje sjedalo…

DOPLATE • žuta boja Ukupno 6270 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. studeni 2024 16:43