Četvrti model iz Kijine kompaktne obitelji Ceed krajem prošle godine stigao je i kod nas, a riječ je o najvažnijem novitetu Korejaca u 2020. jer se radi o trendovskom povišenom crossoveru, što je trenutno jedan od najzastupljenijih segmenata na tržištu.
Sa 4,4 metra (8,5 centimetara dulji od kompaktnog Ceeda) dimenzijama se smjestio točno između gradskog crossovera Stonica i broj većeg, dobro nam poznatog SUV-a Sportage.
Međutim, s obzirom na to da se po svim mjerama povečao, zapravo je riječ o potpuno novo konstruiranom modelu, vrlo odlučnog i reprezentativnog izgleda, sjajno odmjerenih proporcija s linijom krova koja pada prema stražnjem dijelu kao na coupeu. Uz velike dimenzije naplataka od 17 ili 18 cola slika je još privlačnija.
Usto, podnica je od tla udaljena 18,4 centimetra što je tek nešto manje nego kod Nissana Qashqaija. Kia XCeed pak konkurenciju traži u modelima poput Toyote C-HR ili također novoj Mazdi CX-30.
To što ćemo neke izvedbe detalja na karoseriji, poput stražnji svjetala propisati već viđenim receptima idejnih rješenja poput onih na Porscheu Macanu ili infinitiju QX30, danas su takve stvari, kad je teško više izmisliti nešto potpuno novo, gotovo pa neizbježne.
Zato na prednjem kraju dominira tipična karakteristična Kia maska hladnjaka kakvu imaju i svi ostali modeli kuće, a koja povezuje uska svjetla s diodnom tehnologijom.
Testni je primjerak stigao s "bojom lansiranja" metalik Quantum žutom pa za generalni dojam nova Kia XCeed zaslužuje visoke ocjene.
Odnosi se to i na unutrašnjost gdje nas je dočekalo tipično uređenje s nekoliko zanimljivih detalja i s tipičnim korejskim racionalnim pristupom, a sve odjeveno u tamnije tonove.
Međuosovinski razmak je identičan Ceedovom, pa straga tako i u XCeedu postoji raskošnih 8,3 centimetra prostora za koljena, a tijesno nije ni za ramena kao ni za glavu. Ipak, ulazak bi visokima mogao otežavati nešto niže položena linija krova.
Testni je model bio opremljen klasičnim, analognim instrumentima, a veći središnji zaslon od 10,3 inča s navigacijom i trendovski digitalni instrumenti dostupni su u top paketu EX Stream.
Za upravljačem se osjećate isto kao da ste sjeli u standardni Ceed. Sve je već poznato, a rukama držite poznati multifunkcijski upravljač, dok glazbu i ostale postavke birate na središnjem zaslonu osjetljivom na dodir, a temperaturu podešavate okruglim prekidačima ispred ručice mjenjača...
Površinom i profilom prednja sjedala osiguravaju udobnost i na duže staze, dok u gradskoj kreni stani/vožnji hvalimo dobro kalibrirani sustav gašenja i pokretanja motora.
Iza stražnje klupe nalazi se veliki prtljažnik od 426 litara, što je za 30 litara više nego kod kompakta što će cijeniti obitelji. Ipak, visoki prag od 76 cm traži i malo mišića kod podizanja stvari pri ukrcaju.
Testni je model pokretao 3-cilindarski 1.0-litreni turbo benzinac od 120 KS i 175 Nm okretnog momenta koji nam je u praksi uvijek osiguravao solidnu dozu dinamike.
Lako drži i zahtjevniji ritam na cesti, no jasno je kako nije namijenjen jurcanju (na izbor postoje još i 1.4T od 140 KS te 1.6T od 204 KS).
Rado se zavrti i do 6000 okretaja uz karakteristično glasanje trocilindraša, no precizna ručica mjenjača ima nešto duže hodove, a i omjeri u mjenjaču više su proračunati za lagodniju vožnju i smanjenje potrošnje nego za dinamičniju.
Osjetilo se to i na kraju testa kad smo zaključili kako nam se XCeed prosječno zadovoljavao sa 6,8 litara benzina na svakih 100 prijeđenih kilometara...
U vožnji se osjeti da se dodatna pažnja pridala podešavaju ovjesa u odnosu na kompaktni Ceed jer je podešavanje amortizera do željene krutosti popraćeno ugradnjom hidrauličkih graničnika što u vožnji pridonosi uvijek neutralnom ponašanju.
Upravljač pak, s 2,5 okretaja između krajnjih točaka direktniji nego li smo na to navikli u korejskim automobilima što nam se jako svidjelo.
Krući ovjes tako je poništio podizanje težišta pa ova Kia uvjerljive prolazi kroz zavoje, no stražnja klupa ne nudi komfor prednjih sjedala kad su u pitanju rupe u asfaltu ili poprečne neravnine.
Po pitanju opremljenosti, testni je primjerak stigao sa srednjim paketom EX Way koji uključuje dvozonski klima uređaj, kontrolu vozne trake, upozorenje na vozilo u mrtvom kutu, upozorenje na prepreke i brojne druge elemente...
Nova Kia XCeed u prosjeku je 30 posto skuplja u odnosu na kompaktni Ceed, ali je oprema bogatija, a izgled atraktivniji.
Po pitanju cijena XCeed se čini dobrom prilikom, a evo i zašto: testni primjerak XCeed 1.0 T-GDI EX Way do registracije na trenutnoj akciji "Australian open" stoji 164.990 kuna do registracije, a osnovni model s istim motorom i opremom LX Joy 147.990 kuna.
TEHNIČKI PODACI MOTOR Vrsta turbobenzinski Cilindri/ventili 3/12 Obujam 998 ccm Snaga 88 kW/120 KS pri 6000/min Moment 172 Nm pri 1500-4000/min PODVOZJE Pogon na prednje kotača Mjenjač ručni, 6 stupnjeva Ovjes sprijeda McPherson, straga multilink Kočnice sprijeda samoventilirajući diskovi (305 mm) straga puni disk (284 mm) Gume 235/45 R18 Continental KAROSERIJA Dimenzije 440 x 183 x 150 cm Osovinski razmak 265 cm Prtljažnik 426/1378 litara Spremnik goriva 50 litara Masa 1332 kg Nosivost 488 kg PERFORMANSE Najveća brzina 186 km/h 0-100 km/h 11,3 sekunde Potrošnja 6,4 l/100 km Ispuh CO2 129 g/km Okretaji upravljača 2,5 Krug okretanja 11,2 metara EuroNCAP nije proveden Proizvodnja Žilina (Slovačka) Cijena 164.990 kuna S doplatama 167.990 kuna SERIJSKA OPREMA EX Way: 18 colni naplaci • dvozonska klima • središnje zaključavanje • led svjetla sprijeda i straga + automatska regulacija dugog snopa • el. podesivi i preklopivi retrovizori • tempomat + limitator brzine • održavanje vozne trake + upozorenje na prepreku • samozatamnjujući unutarnji retrovizor • el. parkirna kočnica • senzor za svjetla i brisače • 8-inčni središnji zaslon + bluetooth, usb • kamera za vožnju unatrag + parking senzori straga • pomoć pri startu na usponu • upravljač presvučen kožom s komandama + grijanje • sjedala u kombinaciji kože i tkanine + grijanje prednjih • uzdužni krovni nosači • stražnji krovni spojler • rezervni kotač • start&stop • maglenke sprijeda i straga… DOPLATE: metalik lak Ukupno 3000 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....