Kompaktna SUV klasa već je neko vrijeme jedna od najpopularnijih na tržištu gdje baš svi proizvođači žele svoj dio kolača, kako plebejske marke poput Nissana, Forda, Škode, Volkswagena ili Renaulta, tako i uglednici poput BMW-a, Audija, Jaguara ili Land Rovera.
Od nedavno, po prvi put u ovoj klasi, svog aduta nudi i Lexus pa smo jedva dočekali da nam na tjedni test stigne japanski crossover jednostavne oznake UX.
Novi plemeniti Japanac je izrastao na platformi koju već koriste Toyota Corolla i C-HR, a ako primjerice Range Rover Evoque u klasu donosi britansku eleganciju i finoću, BMW X2 i Audi Q3 njemački visokovrijedan pristup i sportsku orijentaciju, a primjerice Volvo XC40 diskretnu nordijsku kvalitetu, tada možemo kazati kao se novi Lexus UX suprotstavlja originalnim "tech" premium nastupom i vrhunskom hibridnom tehnologijom.
Testni je primjerak stigao s opremom F-Sport sa serijskim naplacima od 18 cola, lijepim detaljima od kroma te karakterističnom, u ovom slučaju saćastom maskom hladnjaka.
Lijepo se to uklopilo na inače futuristički dizajn japanskog SUV-a s puno oštrih linija karoserije što mu daje na dinamici, ali i ekskluzivnosti, iz kojeg ga god kuta gledali. Posebno nam se, pritom, dopala izvedba stražnjih svjetala koja su spojena LED trakom sa svjetlom kočenja.
Interijer u tamnim bojama djeluje visokovrijedno, izveden je s kvalitetnim materijalima, prisutno je puno brušene kože, a primjećujemo i za Lexus poslovično precizne spojeve svih površina. Za pet!
Za volanom se sjedi sjajno, instrumentna je ploča pregledna, ali korištenje dodirne površine osjetljive na dodir na središnjoj konzoli za upravljanje funkcijama multimedije ipak traži nešto vremena za privikavanje kod "vožnje" kroz menije.
Uz osjećaj sa zatvorenim vratima kao da ste izolirani od ostatka svijeta, kvalitetan audio sustav, vrhunsko grijanje, sjajno odmjerenu ventilaciju ili pak osjećaj pod prstima na tipkama za spuštanje prozora, još jednom se uvjeravamo kako je što se tiče premium osjećaja sve u detaljima, a što već 30 godina u Lexusu sjajno razumiju.
Međutim, u tom ambijentu, barem prema našem sudu, bolje bi se uklopila manja elektrificirana ručica mjenjača nego masivna ručica mehaničkog, no to su tek detalji.
Ono što bi netko mogao zamjeriti Lexusu UX jest pomalo tijesan osjećaj u kabini, posebice na stražnjoj klupi za glave putnika i u prtljažniku, no u ovoj kategoriji borba za svakim centimetrom ni nije ideja, već neke sasvim druge stvari.
Kakav je u praksi hibridni pogon, jednak onom u novoj Toyoti Corolli i osvježenom crossoveru C-HR, provjerili smo na kombiniranoj ruti grad, autocesta, Jadranska magistrala, od Zagreba do Paga s idejom da Lexus UX fotografiramo u paškom kamenjaru gdje njegove futurističke linije, vjerovali smo, ponajbolje dolaze do izražaja.
Radni naziv testiranja tako je bio "Misija na Mars!," s obzirom na to da UX 250h doista djeluje poput vanzemaljca u odnosu na većinu modela u klasi.
Dakle sklop 2,0-litrenog benzinca s VVT-E inteligentnim vremenskim varijabilnim upravljanjem ventila s električnim aktuatorom, i elektromotora zajedno isporučuje 184 KS i 190 Nm, a snaga se na kotače prenosi putem e-CVT stupnjevanog mjenjača.
Pritom vrijednost CO2 od 94 do 97 g/km predstavlja sjajnu vrijednost za jedan SUV. U principu, ovakav hibridni pogon privlačna alternativa omraženim dizelašima što se tiče potrošnje i performansi prema kojoj ne treba imati predrasuda.
Najbolje od sebe hibridno sklop daje na gradskim ulicama, posebice u režimima kreni/stani kad energija generirana kočenjem omogućuje vožnju samo na struju kada benzinac miruje. Ipak, treba malo biti strpljiv i uvježbati praksu te voziti u Eco modu kako bi se izvuklo najviše.
Autocesta pak, sasvim očekivano, daje više na značaju benzincu, a dinamičnija vožnja zavojima otvorene ceste - najviše.
No na koncu kad se uzeo prosjek, putno računalo je pokazalo potrošnju od 6,3 litre na kraju testa. Sjajno! Pritom su performanse vrlo solidne s 8,7 sekundi do 100 km/h iz stajanja, dok su i međuubrzanja prilikom pretjecanja brza i hitra bez puno buke motora i bez obzira na činjenicu da se CVT ponekad na sekundu "traži" u vožnji.
Ipak, komfor i ugoda u vožnji su prioritet i kod UX-a kao i kod svakog Lexusa, a "jurcanje na štopericu" u drugom je planu, premda je na raspolaganju i modus Sport kao i činjenica da je riječ o vrlo voznom automobilu s obzirom na to da ima precizan upravljač, sjajne kočnice te nisko težište s obzirom na baterije.
Uz sve navedeno te uz iznimno bogatu serijsku opremu za sigurnost i udobnost u seriji s paketom F-Sport teško da se moglo računati na manje od 385.000 kuna do registracije.
Poznata je stvar da kupci u premium klasi rijetko gledaju cijene već kupuju ono što im se svidi uz najbolje pakete opreme, tada čisto radi informacije, početna cijena UX-a 250h s opremom Finesse lišenom šminkerskih detalja iznosi prihvatljivijih 289.900 kuna do registracije, a u ponudi je i čisto benzinski model UX 200 od 171 KS koji uz opremu Finesse stoji 278.000 kuna do registracije...
LEXUS UX 250h TEHNIČKI PODACI Motor hibridni sklop atmosferskog benzinca VVT-iE (152 KS) i elektromotora (109 KS) Obujam 1987 ccm Izlazna snaga 135 kW/184 KS na 6000/min Izlazni moment 190 Nm na 4400/min Pogon prednji Mjenjač automatski, e-CVT Dimenzije 449,5 x 184 x 154 cm Osovinski razmak 264 cm Udaljenost od tla 16 cm Prtljažnik 320 litara Gume 225/50 R 18, Bridgestone Potenza Masa 1615 kilograma Jamstvo 5 godina Na bateriju 10 godina MJERENJA Brzina 177 km/h 0-100 km/h 8,7 sekundi Potrošnja 6,2 l/100 km Cijena 385.000 kuna S doplatama 392.000 kuna OPREMA F-SPORT: 18-colni aluminijski naplaci • LED svjetla izvana i iznutra • F-Sport dizajn maske, branika i pragova • tamna stražnja stakla • krovni nosači • parkirni senzori i kamera • F-Sport izvedba volana, mjenjača, papučica i sjedala u koži i alkantari • grijanje i el. podešavanje sjedala • grijani i el. preklopivi retrovizori • automatska klima i ionizator zraka • F-Sport dodirni ekran 8“ • keyless • paket Navi • sigurnosni paket Safety Sytem+… DOPLATE: metalik boja 7000 kuna