Okončavši eru bliske povezanosti s Fordom, Mazda je promijenila kurs i postala neka vrsta japanskog BMW-a ili Alfa Romea. Ključ svega je jedinstveni miks napredne tehnologije, ugođaja u vožnji i motora s puno karaktera. Specifičnost Mazdinih agregata jest konfiguracija koja odstupa od aktualnih trendova. Dok većina proizvođača u manjim kategorijama igra na kartu trocilindarskih motora (Fiat na dva), Mazda je ostala vjerna konfiguraciji s četiri. Japanci su downsizing zamijenili rightsizingom i ponudili atmosferski benzinac 1.5 u tri izvedbe (75, 90 i 115 KS). Srednju inačicu iskušali smo u Mazdi 2 s bogatom opremom Takumi. Cijena nije diskontna i testni model se uz ponešto doplata opasno približio iznosu od 130.000 kuna, ali ugođaj u vožnji koji pruža SkyActiv tehnologija, kao i performanse i potrošnja goriva na razini su koju konkurencija teško može ponuditi.
Foto: Ivan Lacković
Mazda 2 je okretna i lagana (1050 kg), a zahvaljujući niskoj i unatrag povučenoj vozačkoj poziciji, lako dostupnim komandama i izvrsnoj preglednosti prema naprijed s lakoćom se prilagođava vozaču. Upravljač je lagan, ali pruža dovoljno povratnih informacija. Nema sportskih pretenzija, ali za bijeg na semaforu nije potrebno dizati okretaje u nebo. Na zavojitoj cesti Mazda 2 pokazuje i vrline ovjesa i upravljača. Za razliku od konkurenata potpomognutih turbopunjačem s puno okretnog momenta pri manjem broju okretaja, kod Mazdinog atmosferskog 1.5 za međuubrzanje ili odlučnije pretjecanje potrebno je posegnuti za ručicom mjenjača. Nimalo zahtjevan zadatak s obzirom na blag otpor papučice spojke i precizan hod ručice bez neugodnih oklijevanja.
Pri srednjim brojevima okretaja atmosferski motor s četiri cilindra pokazuje svoja dobro izbalansirana svojstva. Motor je gotovo nečujan i oslobođen neugodnih vibracija. U vožnji autocestom do brzina od 110 do 120 km/h nema uznemiravajućih šumova, ali iznad tog praga buka u kabini raste eksponencijalno. Mazda 2 je pri većim brzinama puno bučnija od, primjerice, Ford Fieste 1.0 EcoBoost i Hyundaija i20 1.2 (84 KS).
Kvaliteta materijala i dizajn unutrašnjosti aduti su Mazde 2. Dojam je upotpunjen 7-inčnim zaslonom osjetljivim na dodir iza kojeg se krije multimedijski sustav opremljen i navigacijom. No svakodnevna upotreba otkriva i neke nedostatake. Primjerice, dok se upotrebljava navigacija i prikazuje karta, na središnjem zaslonu, ali ni na onom između instrumenata ne otkriva se frekvencija novoizabrane radiostanice.
Mazda nema resurse Toyote i ne ulaže u hibridne automobile, ali 1.5 motor nudi performanse i potrošnju (izmjerili smo prosječnih 5,6 l/100 km) koja nije daleko od hibrida, ali ni od trocilindričnih turbomotora. Uz to, Mazda 2 je iznimno ugodna za vožnju, jedino na autocesti treba biti spreman na izvjestan pad komfora zbog lošije zvučne izolacije.
TEHNIČKI PODACI Motor benzinski Obujam 1496 ccm Snaga 66 kW/90 KS pri 6000/min Moment 148 Nm pri 4000/min Pogon prednji Mjenjač ručni, 5 stupnjeva Dimenzije 406 x 169,5 x 149,5 cm Osovinski razmak 257 cm Prtljažnik 280/887 litara Gume 185/60 R16 Toyo Težina 1050 kg CO2 ispuh 105 g/km MJERENJA Brzina 179 km/h 0-100 km/h 9,9 sekundi Potrošnja 5,6 l/100 km Cijena 124.000 Kuna S doplatama 129.625 kuna SERIJSKA OPREMA Takumi: alunaplaci (16 cola) • automatska klima • grijanje prednjih sjedala • senzor za kišu i svjetlo • stražnji parking senzori • radio/CD + komande na upravljaču • upozorenje na napuštanje vozne trake • bluetooth + usb, aux • tempomat + limitator • putno računalo • upravljač i mjenjač u koži • prednje maglenke • pomoć pri startu na usponu • start&stop… DOPLATE: metalik boja • SD kartica navigacije • kadica prtljažnika • tepisi • zaštitna folija na rubu prtljažnika Ukupno 9180 kn |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....