VRHUNSKA TEHNOLOGIJA

TEST Mazda CX-5 2.0 AWD: Izbrušen do zadnjeg vijka

Prvi kompaktni SUV iz Hirošime izrađen je besprijekorno i nudi zavidnu udobnost, a u najskupljoj izvedbi čak i dozu luksuza. Pažnju zaslužuje i benzinac sa 160 KS, ali ne u kombinaciji s automatskim mjenjačem

Konačno smo i to dočekali. Nakon dugih porođajnih muka na tržište je stigla Mazda CX-5, prvi kompaktni SUV tvrtke iz Hirošime. Prvi dojam? Vrijedilo je čekati... Između ostalog, i zato jer je oboružana tehnologijom SkyActive, iza koje se krije nova generacija mehaničkih komponenti (snažniji motori, prilagođeni mjenjači i ovjes i lakše karoserije), osmišljenom kako bi se smanjila potrošnja, ali i poboljšale performanse. Riječ je o svojevrnoj prethodnici, jer će isti koncept imati i sve buduće Mazde. Primjerice, CX-5 je nastao na perolakoj i vrlo prilagodljivoj platformi, koja će poslužiti kao temelj za buduću Mazdu 3, ali i novi CX-7.

No, izvan korporacijskih odnosa, Mazda CX-5 samo je još jedan kompaktni SUV, spreman uhvati se u koštac s konkurentima kao što su VW Tiguan, Nissan Qashqai, Ford Kuga, Toyota RAV4, ali i BMW X1 i Audi Q3. Mazda pritom na tržište stiže s velikim zakašnjenjem, u klasu gdje se svi odreda gledaju preko nišana, ali je zato temeljito izbrušena i spremna ući u klinč s najboljima. A za japanskog proizvođača je u cijeloj priči dobro što je najslabija karika dizajn.

Zašto? Mazda CX-5, naime, promovira novi dizajnerski stil Kodo (isto ime koriste i japanski bubnjari koji su gostovali i u Zagrebu), koji možda ne dopušta priče o pretjeranoj ljepoti, ali odvažnost i osobnost se ne mogu poreći. Zapravo, najpoštenije je reći da CX-5, s napuhanom prednjom maskom i elegantnim bočnim pregibima koji mu podaruju dojam lepršavosti, izgleda pristojno.

Zasluga dizajnera je i što CX-5 ne djeluje glomazno, zbog čega na prvu čudi kada se sazna da je 14 mm duža od Qashqaija+2. Ističe se i osovinskim razmakom od čak 270 cm, što je gotovo 10 cm više od VW Tiguana i 14 cm više od Toyote RAV4. Zapravo, u klasi izdašniji osovinski razmak nudi tek BMW X1 (276 cm), a posljedica je da japanski SUV nudi više nego dovoljno centimetara na stražnjoj klupi, gdje udobnost trećeg putnika sputava tek središnji tunel.

A nije zanemaren ni prtljažnik. Nudi obujam od priličnih 503 litre, što je deset litara više od onoga čime raspolaže prtljažnik 12,7 cm dužeg i za klasu većeg CX-7. Još dramatičnija razlika nastaje kad se preklope stražnja sjedala, čime se dobiva prostor od čak 1620 litara (+ 300 litara u odnosu na CX-7). Mjesta za odlaganje sitnica pritom ne nedostaje niti u putničkom dijelu, i funkcionalnosti je teško naći zamjerku. U tu se priču uklapa i povišena vozačka pozicija, ali i bogata serijska oprema, posebno darežljiva u testiranoj, najskupljoj izvedbi, koja putnike časti i kožnim presvlakama sjedala.

Vrhunska tehnologija i bogata oprema imaju svoju cijenu i Mazda CX-5 nije jeftina. No, cijena ipak ne bi trebala sprječiti tržišni uspjeh, za što postoje dva dobra razloga. Prvi je što Mazda ima svoju vjernu publiku, među kojom su mnogi jedva dočekali kompaktni SUV, a drugi je konkurentnost – kad se usporedi motorizacija, oprema i pogon, vidi se da je CX-5 skuplji samo od korejskih predstavnika (Kia, Hyundai) te Nissana. A to je dobra pozicija...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. studeni 2024 17:09