NAJBOLJA MJERA

Test: Mazda CX-5 G165 Challenge dobra je mjera i ‘lijepi komad auta‘ za manje od 200.000 kuna

Privlačni SUV sasvim se lijepo snalazi već i osnovnim 2,0-litrenim benzincem od 165 KS, ručnim mjenjačem i prednjim pogonom
Mazda CX-5
 Boris Kovačev/CROPIX

Model CX-5 je najvažnija Mazda. Svaka čast otmjenoj limuzini 6 i roadsteru MX-5, ali druga generacija obiteljskog SUV, prvi put predstavljenog još daleke 2012., danas je zaslužna za čak trećinu prihoda tvrtke iz Hirošime. Samo u Europi u proteklih je devet godina prodano gotovo pola milijuna primjeraka CX-5, u čitavom svijetu čak 3,1 milijun.

Japanci, dakako, žele da tako i ostane, pa su svoj obiteljski SUV blago dotjerali za 2021. S naglaskom na blago. Nije, naime, riječ o uobičajenom redizajnu na polovici životnog vijeka, premda se druga generacija CX-5 pojavila još 2017., nego više o dotjerivanju u hodu, baš kao što ovaj model dogodine sljeduje još jedan redizajn.

image
Mazda CX-5
Boris Kovačev/CROPIX


Prošlogodišnje izmjene se uglavnom odnose na elektroniku, gdje se stvari mijenjaju iz dana u dan. CX-5 je tako u skupljim paketima opreme dobio broj veći zaslon informacijsko-zabavnog sustava, koji sad u dijagonali mjeri lijepih 10,5 inča (26,7 centimetara), a skriva i za korištenje još jednostavniji operativni sustav (pretprogramiranje odredišta u navigaciji, status automobila, rezervacija servisa...), kao i aplikaciju za pametni telefon MyMazda. Dotjerani su i motori, koji sad spontanije reagiraju na gas, a strelovitije su i reakcije automatskog mjenjača...

image
Mazda CX-5
Boris Kovačev/CROPIX

Uz to, domaći je zastupnik osnovni 2,0-litreni benzinac sa 165 KS, uz kojega je u cjeniku još i 2,5-litreni sa 194 KS, odlučio ponuditi u kombinaciji s ručnim mjenjačem, prednjim pogonom i superpopularnim paketom opreme Challenge za manje od 200.000 kuna.

Istini za volju samo sto kuna, ali za tih 199.900 kuna kupac dobiva četiri i pol metra dug obiteljski SUV privlačnog izgleda opremljen automatskom dvozonskom klimom, diodnim svjetlima, kožom presvučenima upravljačem i ručicom mjenjača, tempomatom, električnim prozorima sprijeda i straga, aluminijskim naplacima od 17 cola, automatskim dugim svjetlima...

image
Mazda CX-5
Boris Kovačev/CROPIX

Za savršen dojam nedostaju mu tek stražnji senzori za parkiranje (doplata 3300 kuna). Jeftiniji je, i to nezanemarivih 13.175 kuna, samo osnovni CX-5 G165 Emotion, ali on se mora snalaziti s ručnom klimom. Japanci pritom nisu štedjeli na sigurnosnoj opremi, pa peterosjed već iz tvornice dolazi opremljen automatskim kočenjem u gradu, nadzorom mrtvog kuta, aktivnim zadržavanjem u prometnom traku...

image
Mazda CX-5
Boris Kovačev/CROPIX

Je li, međutim, osnovni benzinac dovoljno jak za 4,55 metara dug obiteljski SUV? Pogotovo što se mora snalaziti bez turbopunjača. CX-5, naime, i dalje pokreće 2,0-litreni atmosferski benzinac sa 165 KS. Četverocilindraš s isključenjem dvaju cilindara, visokim stupnjem kompresije (13:1) sasvim se lijepo nosi s japanskim peterosjedom, premda do stotke sprinta za prosječne 10,3 sekunde i u lijevoj traci Autobahna dostiže tek pristojan 201 km/h.

Sasvim, dakle, dovoljno za svakodnevicu, ali za jurnjavu će ipak trebati često posezati za ručicom sjajnog 6-stupanjskog mjenjača - 213 newtonmetara na raspolaganju je tek pri 4000 okretaja.

image
Mazda CX-5
Boris Kovačev/CROPIX

Za divno čudo, CX-5 to ne kažnjava visokom potrošnjom - i dok na otvorenoj cesti u laganom ritmu potrošnja padne i ispod 7 litara, a u prosjeku se kreće oko 7,5, za jurnjave autocestom ne skače iznad 9,5 litara.

Tajna je u suzdržanih 1,5 tona težine. Zato se lijepo i vozi. Pogotovo kad prednje poluosovine ne opterećuje teški dizelaš, već lagani aluminijski benzinac (gotovo 170 kilograma lakši od jednako opremljenog dizelaša Skyactiv-D). CX-5 stoga bez opiranja ulazi u zavoje i nije pretjerano sklon podupravljanju.

image
Mazda CX-5
Boris Kovačev/CROPIX

Čak je i osjećaj na upravljaču sjajan. Ne naginje se pretjerano na ulascima u zavoje niti ponire na kočenju, premda je podešen na udobnost, pa suvereno guta čak i udarne rupe i ležeće policajce (dijelom i zahvaljujući gumama 225/65 R17).


Mazda CX-5 G165 Challenge
Tehnički podaci
Motor benzinski, atmosferski
Cilindri 4
Obujam 1998 ccm
Snaga 121 kW/165 KS pri 6000 o/min
Okr. moment 213 Nm pri 4000 o/min
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije 455 x 184 x 168 cm
Osovinski razmak 270 cm
Prtljažnik 506/1620 litara
Gume 225/65 R17, Toyo Snowprox S954
Težina 1486 kg
Jamstvo 5 god./150.000km
Mjerenja
Najveća brzina 201 km/h
0-100 km/h 10,3 sekunde
Potrošnja 7,4 l/100 km
Cijena 199.900,00 kuna
S doplatama 214.294 kuna


Serijska oprema (Challenge)
Aut. dvozonska klima • diodna svjetla • tempomat • el. podizači svih stakala • e. sklopivi retrovizori • handsfree • samozatamnjujući retrovizor • upravljač i ručica mjenjača u koži • zatamnjena stražnja stakla • aut. paljenje svjetala i brisača • aut. duga svjetla • aut. kočenje u nuždi • nadzor mrtvog kuta • aut. zadržavanje u prometnom traku • aluminijski naplaci (17 cola)
Doplate
navigacija • parkirni senzori (stražnji) • tepisi • kadica prtljažnika i zaštitna folija • zimske gume

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
13. prosinac 2024 22:18