Redizajn treće generacije Mazde MX-5, atraktivnog roadstera koji još od 1988. lomi srca diljem svijeta , teško je prepoznati na prvi pogled.
Dizajnerskih novosti na ima na kapaljku, i u pravilu se svode tek na izmijenjenu masku, dotjerane pragove i osvježene prekidače. Kupac izvedbe Revolution, doduše, sad dobiva i Recaro sjedala – zahvaljujući izdašnoj bočnoj potpori izvrsno drže tijelo u zavojima, ali će u njima uživati samo osobe skromnijeg rasta. Tko god, primjerice, na sebe navlači majicu veličine XL, dobro će se nažuljati. S druge strane, uspijete li se smjestiti sjedit ćete sa smiješkom od uha do uha...
Osmijeh jamči i faceliftom izbrušen motor - radilica je lakša i čvršća, a kazaljka okreomjera propinje se strelovitije, sve do maksimalnih 7500/min. Dvolitreni benzinac sa 160 KS nudi sasvim dovoljno snage, a posebno oduševljava uglađenim radom – bez trazaja i prigovora prihvaća gas, a pri 1500/min zna biti i izuzetno štedljiv. Okretaje pritom prati predivan, gotovo hipnotički zvuk koji tjera na puni gas, dok sjajnu sliku nadopunjava standardno brza i precizna ručica 6-stupanjskog mjenjača. Prijenosni omjeri su dobro proračunati i u konačnici dosta kratki, a posljedica je da se u šestoj brzini ugodno krstari i umjerenom brzinom. Takva vožnja zapravo i najviše paše japanskom roadsteru... Za potpuni užitak tada se potrebno samo riješiti tvrdog krova, koji se na dodir prekidača spušta brzinski i za svega 12 sekundi nestaje iza sjedala. Dobro je što se pritom ne narušava obujam prtljažnika, koji sa 150 litara ionako ne može ponijeti više od dvije sportske torbe.
Zavodljivi MX-5 ima još aduta - motor je pomaknut unazad iza prednje osovine, čime je poboljšan raspored težine i smanjen polarni moment tromosti oko vertikalne osi. Upravo je to razlog zašto MX-5 brzo i lako ulazi u zavoje, a kako je apsolutno sve poduzeto za što veći vozački užitak otkriva i pogled ispod poklopca motora - mulde su povezane, u prilog još većoj krutosti i preciznosti upravljanja. Potom je tu i upravljač - komunikativan, izravan koliko je potrebno i podesiv po visini.
Općenito, MX-5 se trudi biti što upotrebljiviji u svakodnevnom životu. Pokazuje to i mogućnost zaključavanja pretinca za rukavice, baš kao i odjeljka za novačnik i dokumente koji se nalazi između sjedala, što mali roadster već tradicionalno nudi kako bi ga se moglo ostaviti spuštenog krova, bez straha od krađe. Iz istog razloga, u zaključanom odjeljku je smješten i prekidač za otvaranje prtljažnika. No, iako veći od prethodnika džepnog formata, i dalje je to mali auto u kojem se sjedi nisko i koji kod ulaska traži dosta gipkosti, posebice ako je krov zatvoren. Mnogo je lakše korištenje u toples izvedbi, tim više jer s podignutim prozorima i zaštitom od vjetra brzine do 100 km/h nisu problematične i propuh je pod nadzorom. Alternativno, sklopljen tkrov nudi manje mjesta za glavu, ali i manje buke, unutrašnjost ugodno rashlađenu automatskom klimom, a više smisla ima i audio sustav Bose.
Što god favorizirali, nemojte misliti da je takav užitak nedostižan. Testirana, top izvedba stoji paprenih 32.500 eura, no izborom platnenog krova i benzinca 1.8 sa 126 KS i jeftinije opreme cijena se srozava i do 18.800 eura. Prevedno, ostane vam još za jednu Mazdu 2.
Mazda MX-5 Roadster Coupe 2.0 Revolution
TEHNIČKI PODACI
Motor benzinski, usisni
Obujam 1999 ccm
Snaga 118 kW/160 KS pri 7000/min
Moment 188 Nm pri 5000/min
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Pogon stražnji
Dimenzije 402x172x125,5 cm
Osovinski razmak 233 cm
Prtljažnik 150 l
Gume 205/45 R17
Masa 1098 kg
Naša mjerenja
Brzina 220 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h 7,8 s
Potrošnja 7,6 l/100 km
Serijska oprema
sportski ovjes s Bilstein amortizerima* stražnji diferencijal s ograničenim proklizavanjem* Recaro sportska sjedala s grijanjem* ksenonska svjetla* aluminijske papučice* automatska klima* Bose audio sustav s CD izmjenjivačem* tempomat* maglenke* alu naplaci 17 cola* prednji i bočni zračni jastuci* ABS/ESP* el. podizači prednjih stakala* el. otvaranje prtljažnika* upravljač i mjenjač u koži* metalik boja
Cijena: 32.455 eura
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....