NOVI POČETNI MODEL

TEST: MERCEDES C 180d za one kojima velika snaga ne igra ulogu, a ne žele se odreći prestiža, sigurnosti i komocije

S cijenom na razini konkurenata i sa 1,6-litrenim dizelašem od 116 KS ispod poklopca model C 180d predstavlja uvod u svijet vožnje dizelske C-klase. Ako se možete odreći hrpe konja ispod poklopca, ovaj će model svakom vozaču po svemu ostalom pružiti pravi mercedesovski uzvišen osjećaj u vožnji
 Marin Tomaš

Mercedesova C-klasa u aktualnom obliku već je treću godinu na tržištu i još uvijek djeluje svježe i poželjno. Kada se pojavila 2014. s moćnim izgledom umanjene S-klase i elegantnom, ali razigranom unutrašnjošću, s moderno kreiranim kokpitom, klavirskim lakom i kromiranim detaljima, požnjela je simpatije tradicionalnih kupaca, a što je bilo još bitnije Mercedesu, i onih mlađih, aktivnijih i poletnijih, dotad nesklonih limuzinama marke sa zvijezdom na nosu. Tako je velik obol sjajnim prodajnim brojkama Mercedesa, koje su posljednjih nekoliko godina u stalnom rastu, dala i aktualna C-klasa. Po pitanju motorizacije kao najpoželjniji pogonski strojevi isprofilirali su se 2,1-litreni dizelaši sa 170 KS i 204 KS u modelima C 220d i C 250d, a mi smo sada na test dobili model koji proširuje gamu dizelaša i koji predstavlja sam početak ponude. Riječ je o modelu C 180d koji koristi identičan 1,6-litreni četverocilindarski dizelaš kao i model C 200d ali mu je snaga prigušena sa 130 KS na 116 KS.

Foto: Marin Tomaš

Novi je to moment za Mercedes, pa će se mnogi s pravom zapitati je li to baš prava mjera za statusnu C-klasu. Mi smo nakon sedmodnevnog testa dobili odgovore na sva pitanja: za početak, cijena od 259.700 kuna koliko C 180d stoji uz odlični paket opreme Editon 1 više je nego pošteno odmjerena i na razini prvih konkurenata Audija A4 2.0 TDI od 122 KS (250.900 kuna) i BMW-a 316d od 115 KS (244.800 kuna).

Tehnološka suradnja s koncernom Renault-Nissan rezultirala je ugradnjom “malenog" 1,6-litrenog dizelskog motora u Benzove modele i tako osigurala i povoljniju cijenu. Dokazano dobar francuski motor za potrebe novog zadatka pretrpio je, istini za volju, brojne dorade i prilagodbe kako bi postizao 116 KS već na 3000 okretaja, te raskošan okretni moment od 280 Nm koji su dostupni u rasponu od 1500 do 2800 okretaja. Ove brojke upućuju na neopterećenost sustava i dugovječnost motora dok je 6-stupanjski ručni mjenjač koji snagu prenosi na stražnju osovinu kod C-klase zapravo više iznimka nego pravilo.

Nestrpljivo krećemo u vožnju kako bismo provjerili karakter ovako složene C-klase koja je stigla na alu naplacima od 16 cola s mesnatim gumama, bez kožnih sjedala i luksuznih detalja te dodataka s kakvim stižu skuplje i snažnije izvedbe.

No, daleko od toga da je sjedimo u "ćelavoj" C-klasi jer i s osnovnim motorom i opremom Edition 1 koja donosi sve elemente za sigurnost i udobnost serijski, C 180d i dalje djeluje masivno i statusno. Udobnost za sve putnike je na standardno mercedesovskoj visokoj razini, dok odlično uštimani ovjes donosi okretnost koja će zadovoljiti i zahtjevnije vozače.

Veliko je iznenađenje u vožnji bila reakcija motora na gas, jer 1,6-litraš s fino ispeglanom turbo rupom doista vuče 1500 kg tešku limuzinu dobro i bez zadrške - lokalnu vožnju C 180d odrađuje bez kompleksa, potrebno je nešto više rada s ručicom mjenjača s omjerima proračunatim kako bi zadovoljile i performanse i potrošnju, ali to nije nikakav problem jer je precizna i laka pod rukom.

Na autocesti pak brzinski prosjeci i iznad 130 km/h mogu se držati bez ikakvih problema no tada do izražaja ipak dolazi nešto bučniji rad dizelskog stroja.

Uglavnom, za smirenijeg vozača koji ne stremi sportskoj vožnji ovakva će C-klasa biti sasvim dobra mjera. I po pitanju potrošnje nemamo zamjerki, ovisno o režimu, tijekom testa se kretala između 4,5 litara (otvoreno) do 5,6 litara (grad).

Zaključak: ovaj automobil zaslužuje zvijezdu na masci hladnjaka, a namijenjen je vozačima kojima velika snaga ne igra osobitu ulogu već niska potrošnja i koji se ne žele odreći prestiža, sigurnosti i komocije koju nudi jedan Mercedes.

C 180d

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski, 4 cil.

Obujam 1598 ccm

Snaga 85 kW pri 3000-4600/min

Moment 280 Nm pri 1500-2800/min

Pogon stražnji

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije 469 x 181 x 144 cm

Osovinski razmak 284 cm

Prtljažnik 480 litara

Gume 205/60 R 16, Bridgestone

Masa 1485 kg

Ispuh C02 110 g/km

Brzina 205 km/h

0-100 km/h 11,2 sekunde

Potrošnja 5,9 l/100 km

Cijena 259.700 kuna

S doplatama 272.180 kuna

SERIJSKA OPREMA: čelični naplaci • diodna dnevna svjetla • parkirni senzori • sigurnosni paket Assist Plus (upozorenje na mogućnost sudara, na nehotični izlazak iz trake i vozila u mrtvom kutu, priprema vozila za sudar…) • automatska klima • tempomat • putno računalo • preklopiv naslon stražnjeg sjedala • radio i multimedija • USB priključak • ukrasi od kroma i piano laka • el. podešavanje vozačkog sjedala po visini i nagibu • pomoć pri kretanju na uzbrdici • start/stop uređaj…

DOPLATE: aluminijski naplaci • metalik lak / ukupno 12.480 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. ožujak 2024 02:08