LIFESTYLE KARAVAN

TEST: MERCEDES C T 220 BLUETEC Za teniske rekete, ne za krumpire

T model ima tek 10 litara veći prtljažnik od limuzine, no neusporedivo praktičniji
 Željko Puhovski/CROPIX

Karavanska C-klasa nije slučajno pace car u utrkama Formule 1. To jasno pokazuje trendove u Mercedesu, ali i u razvijenom svijetu, u kojem karavani preuzimaju ulogu vozačkih i lifestyle auta, čiji je fino izrađen prtljažnik grijeh popuniti ičim drugim do kakvom sportskom opremom ili prtljagom za aktivni odmor. Jedan od takvih je upravo karavanska C-klasa (izvedba T), čiji je prtljažnik od 490 litara za tek 10 litara veći od limuzinskog, ali je neusporedivo pristupačniji, s puno većim otvorom, vratima koja se visoko dižu i posve ravnim podom.

Sasvim je dovoljno velik i praktičan da udovolji baš svim gospodskim potrebama svojih vlasnika, a kako i priliči visokom statusu, obložen je finim, mekanim materijalima. Kao i limuzina, i karavan ima fino isklesanu figuru, koju efektno pojačava doplatni paket AMG, s 18-colnim kotačima, tvrđepodešenim podvozjem spuštenim za 1,5 cm i aerodinamičkim dodacima. Bijela boja odlično mu pristaje, a u kombinaciji s tamnim prozorima ima i malo „mafijaškog“ štiha. Unutrašnjost?

Miris premiuma izvire iz svakog detalja. Sve je na maksimalnoj dizajnerskoj i izvedbenoj razini i osjećaj je vrlo gospodski, kao u maloj S-klasi. Sigurnosne opreme je napretek, klimatizacija radi izvanredno, zvučna izolacija dopušta i šaputanje u vožnji, a i zvuk radio uređaja u vrhu je svoje klase. Sjedi se relativno nisko, a elegantno-sportski karakter unutrašnjosti definiran je i odlično pogođenim omjerom površina od piano laka i metala.

Kao i u limuzini, četverocilindarski 2,1-litreni dizelaš sa 170 KS širokog je spektra mogućnosti i pokazuje se dostojnim visokih ambicija. Dapače, već prvo jače pretjecanje, u kojem na samo 1400 okretaja motor raspaljuje svih 400 Nm momenta pokazuje da većini vozača moćniji stroj neće ni trebati. S perfektnom, bestrzajnom 7-stupanjskom automatikom ubrzava snažno i na otvorenoj cesti pokazuje sve kvalitete jakog i štedljivog dugoprugaškog motora.

Sve prati vozački složen ovjes, koji je i u AMG postavci udoban, premda s niskom 18-colnom gumom na oštroj poprečnoj neravnini stražnja osovina ponekad lupne grubo i jeftino. Zanimljiv izazov pruža uređaj Agility Select, sa pet tematskih postavki brzine odziva na gas i šaltanja te izravnosti upravljača. Odabir željenog ponašanja auta je irok, od smirenog i staloženog do oštrog i dinamičnog, ali bez obzira na program, potrošnja je uvijek niska i u normalnoj vožnji rijetko je veća od 7 litara.

Ležanje je naravno, kao na tračnicama, a eventualni negativni efekat stražnjeg pogona, koji s druge strane daje na okretnosti i brzini reakcija podvozja, korigira elektronika pa iznenađenja praktički nikad nema. Sve u svemu, ovo je pravi vozački karavan, za dobrostojeće ljubitelje neobičnog. I samo je 1880 kuna skuplji od limuzine, no druga je stvar što u Hrvatskoj kupaca takvih razmišljanja ima na kapaljku…

C T 220 BLUETEC

TEHNIČKI PODACI

Motor: turbodizelski

Obujam: 2143 ccm

Snaga: 125 kW (170 KS) pri 3000-4200/min

Moment: 400 Nm pri 1400-2800/min

Pogon: stražnji

Mjenjač: automatski, 7 stupnjeva

Dimenzije: 470x181x146 cm

Osovinski razmak: 284 cm

Prtljažnik: 490 litara

Gume: 205/60 R 16, testne 225/45 R 18

Težina: 1615 kg

CO2 ispuh: 118 g/km

MJERENJA

Brzina: 229 km/h

0-100 km/h: 7,6 sekundi

Potrošnja: 6,6 l/100 km

Cijena 318.275 kuna

S doplatama 377.800 kuna

SERIJSKA OPREMA : 16-colni alu naplaci * automatska dvozonska klima * pomoć pri kretanju na uzbrdici * koža * uređaj Agility Control za podešavanje rada motora, upravljača i mjenjača u pet razina * uređaj za prevenciju sudara * upozorenje na umor...* radarski tempomat * uređaj za pripremu sudara, nehotičnu promjenu trake, vozila u mrtvom kutu.. * start/stop * multimedija * bluetooth * USB ulaz * višefunkcijski upravljač * komplet za krpanje gume...

DOPLATE: 18-colni alu naplaci * diodna glavna svjetla * unutrašnjost Avantgarde * vanjština AMG… * Ukupno 59.525 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
27. studeni 2024 00:08