PLATFORMA OUTLANDERA

TEST Mitsubishi ASX 1.6 Invite: Gradsko krstarenje draže od jurnjave

Bogato opremljen japanski kompaktni SUV s benzincem od 117 KS i sustavom Start&Stop voli ritam stani – kreni, dok mu zbog kratkog petog stupanja na mjenjaču autocesta nije po volji
 Željko Puhovski

Predstavljen lani u Ženevi, Mitsubishi ASX se kasno uključio u tržišnu utakmicu – rastegnut na 430 centimetara jasno je naciljao popularni Nissan Qashqai, ali i Ford Kugu i VW Tiguan, renomirane i prokušane modele iz popularne kompaktne SUV klase.

No, iako trenutak dolaska na tržište nije najsretniji, japanski terenac sazdan na platformi Outlandera, osovinskog razmaka 267 centimetara, nije bez aduta. Sportski nabijena karoserija djeluje šarmantno i privlačno, a uzdignuta od tla solidnih 19,5 cm nudi prostor u za lakše izglede na makadam.

Jedan od dobrih marketinških aduta je i sustav Start&Stop, dostupan s osnovnim, a ujedno i jedinim benzincem u ponudi, ponešto tromim 1.6 sa 117 KS. Kada je uključen, sustav automatskog paljenje i gašenja munjevito reagira i ne zahtijeva nikakvu prilagodbu. Dovoljno je tek staviti podužu ručicu 5-stupanjskog mjenjača u prazan hod i maknuti nogu s papučice spojke i motor će se ugasiti, a ponovno se pali već laganim pritiskom noge na papučicu.

Riječ je tako o elegantom rješenju, no s upitnim učinkom. Naime, i sam Mitsubishi u tvorničkim podacima navodi da je gradska potrošnja 7,5 litara, odnosno tek tri decilitra manja nego s izvedbom bez sustava Start&Stop. Drugim riječima, prema sadašnjoj cijeni Eurosupera 95 od 9,56 kuna, na sto prevaljenih kilometara štedi se tek 2,87 kuna.

Moglo bi se tako jednostavno zaključiti da ne postoji razlog za ulaganje u skuplju izvedbu sa sustavom Start&Stop, no nije baš tako. Naime, u suprotnom ste osuđeni, zbog zadanih paketa opreme koji dupuštaju doplatu tek za metalik boju, na osnovnu opremu Inform (ručna klima, ESP, el. stakla...) po cijeni od prihvatljivih 18.250 eura. Nije to nikakva kazna, no tko poželi alu naplatke, blagodati automatske klime ili što drugo dostupno tek u izvedbi Invite, serijski će dobiti i sustav Start&Stop.

Više pročitajte u tiskanom izdanju (broj 645.)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
16. prosinac 2024 10:56