STRUJA ZA PO GRADU

TEST: MITSUBISHI i-MIEV Uz utičnicu 100 km vozi za 8 kn

Na kućnoj se utičnici puni za 8 sati i s punim baterijama spreman je proći 120 kilometara
 Željko Puhovski

Iako na tržištu od 2009., električni Mitsubishi iMiev pažnju je počeo privlačiti tek kad su zaživjeli poticaji. Ništa čudno, obzirom da japanski mališan na struju bez državne potpore stoji poput ozbiljnije limuzine srednje klase, čak 205.000 kuna. Za taj iznos prosječan će Hrvat prije kupiti četiri rabljena VW Golfa 1.9 TDI u Njemačkoj, pa makar svaki imao i 257.000 km... I sa državnih 70.000 kn, doduše, iMiev nije povoljna kupnja (i dalje su to tri rabljena VW Golfa 1.9 TDI). No, ekološki osvještenima, koji pritom imaju i pun novčanik, cijena nije presudna. A na takve baš cilja iMiev...

I nije bez aduta, uvjerili smo se u tjedan dana sasvim ugodnog druženja, ponajviše zahvaljujući utičnici u garaži zgrade u kojoj je smještena naša redakcija. Bez takve pomoći mogli bi si pucati u glavu, jer se o mreži punionica još uvijek samo govori, a nismo jedni od sretnika s kućom i dvorištem, gdje bi na sigurnom mogli puniti iMiev preko noći. Ovako smo se jednostavo priključili na struju čim bi došli na posao i za nekoliko sati baterije bi se napunile dovoljno za cjelodnevno vozikanje. Ponuđenih 120 km nismo niti jednom iskoristili...

Iznenadilo nas je i kako jajolika karoserija dugačka svega 347,5 cm nudi iznenađujuće puno prostora u unutrašnjosti, barem za putnike. Zasluga je to solidnog međuosovinskog razmaka od 255 cm, koji upotrebljivim čini i stražnju klupu. S druge strane, prtljažniku ne pomaže niti što je baterijski sklop od 88 ćelija litij-ionskih baterija smješten u podnicu.

Broji svega 227 litara, pa već dobar dio bude iskorišten kad se ondje smjesti kabel za punjenje sa kontrolnom kutijom. No, iMiev je ionako zamišljen kao drugi auto u obitelji, pa je od veličine prtljažnika važniji nastup u gradu. A on je za svaku pohvalu. Iako se stotka hvata za dugih 15,9 sekundi, iMiev je solidno startan i gradskih 50 km/h dohvatit će za razumnih 5,9 s. Osim toga, okreće se u svega 9 m i parkira se na mjesta o kojima većina može samo sanjati, pa u gradu zaslužuje peticu.

No, ne treba strahovati otići i izvan grada. Stvarni doseg od 120 kilometara omogućuje da bez problema i izlete u prirodu, barem ako se pritom odrekne ventilacije i klima uređaja. Čim ih uključite, doseg pred očima pada za dvadesetak kilometara, što nije najugodnije iskustvo. Hladnim zrakom tako ćete se častiti samo iznimno, kad vani zakuha na 37 stupnjeva... Koliko je svaki detalj važan u štednji struje najbolje pokazuje što se Mitsubishi najviše hvali novim diodnim svjetlima. Ali ne zato jer pretvaraju noć u dan, nego jer povećavaju doseg za kilometar ili dva.

i-Miev Intense

TEHNIČKI PODACI

Motor električni, AC sinkroni

Snaga 67 KS pri 2500/min

Moment 180 Nm pri 0-2000/min

Baterije litij-ionske, 16 kWh

Punjenje 8 sati (gradska mreža)

Dimenzije 347,5 x 147,5 x 161 cm

Osovinski razmak 255 cm

Prtljažnik 235/860 litara

Gume 145/65 R15 (prednje), 175/55 R15 (stražnje)

Masa 1085 kg

MJERENJA

Najveća brzina 130 km/h

0-100 km/h 15,9 sekundi

Potrošnja 8,59 kn/100 km

Doseg 120 km

Cijena 205.000 kuna

OPREMA Intense

automatska klima * radio/CD/mp3 * putno računalo * alu naplaci od 15 cola * el. podesivi i grijani retrovizori * el. podizači stakala * upravljač i ručica mjenjača u koži * sjedalo vozača podesivo po visini * maglenke * diodna svjetla *

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 17:10