PRIVLAČI POZORNOST

Test: Nikad moderniji Nissan Qashqai 1.3 DIG-T X-Tronic Tekna+ po svemu pripada vrhu klase

Atraktivno lice i moćan nastup privlači pozornost, a snažniji mild hibridni benzinac u paru s CVT mjenjačem prava je mjera

Test Qashqai

 Ivan Lacković/CROPIX

Jedan od najvećih prošlogodišnjih noviteta koji je stigao u svojoj trećoj generaciji svakako je Nissan Qashqai. Prvo zato što je ime kupcima poznato, moglo bi se reći i omiljeno, a drugo: zato što je SUV i to u najzastupljenijem kompaktnom segmentu.

U novom izdanju Qashqai polako učvršćuje svoj vodeći položaj u Europi, a za velike planove za pravo im daje brojka od dosad prodanih više od tri milijuna primjeraka prve dvije generacije. Podsjetimo, japanski kompaktni crossover koji bi se mogao nazvati i "rodonačelnikom klase" bio je izvrsno prihvaćen i među hrvatskim kupcima.

image

Ivan Lackovic

Zvonimir Jurčić

Sada osim što je stigao u novom ruhu, kod novog je Qashqaija i tehnološki skok velik, a dojma smo i da je ponudom opreme i kvalitetom već zakoračio u premium nišu. Usto, nova treća generacija više nema dizelske motore, a alternativa su im mild hibridni benzinci.

Testirali smo verziju sa snažnijim 1.3 DIG-T mild hibridom od 158 KS, s X-Tronic bestupnjevanim mjenjačem i najboljim paketom opreme Tekna+. Treba pritom napomenuti da je riječ o prednjepogonašu, ali i da je u ponudi verzija s pogonom 4x4 koja stoji 19.900 kuna više.

image

Test Qashqai

Ivan Lacković/CROPIX

Izgled

Po pitanju dizajna novi Qashqai zadržava prepoznatljivu ideju i linije dosadašnjeg modela, ali je poneki detalj sada izveden kao varijacija na temu manjeg Jukea s maskom hladnjaka u karakterističnoj V formi. Moderniji nastup sada donose "pametna" LED Matrix svjetla koja su podijeljena, a što se tiče dimenzija novi je model porastao: 3,5 centimetra je dulji (4,425 m), širi je za 3,2 centimetra (1,838 m) i viši jedan centimetar (1,635 m). Najvažnije: novi je model postavljen na potpuno novu platformu Alijanse CMF-C pa je i razmak između osovina sada dulji dva centimetra (2666 mm).

Unutrašnjost

Za putnike straga to znači okrugla tri centimetra više mjesta za koljena, centimetar i pol veći prostor za glave i osjetno više mjesta na prednjim sjedalima, na kojima će udobnu poziciju imati i iznad prosječno visoke osobe.

image

Test Qashqai

Ivan Lacković/CROPIX

Kod najbolje verzije tu je 12,3-inčni zaslon instrumenata koji je pregledan i velik, a može se konfigurirati na različite načine za prikaz uputa navigacijskog sustava, multimedijskih sadržaja, stanja u prometu ili informacija o vozilu. Svim tim značajkama upravlja se i pomoću novog okretnog gumba na upravljaču.

Tu su i napredna multimedija s 9-inčnim 3D ekranom, inovativni i najveći u klasi head-up 10,8-inčni zaslon kao i zanimljive animacije i bežično punjenje mobitela kao dio novog ambijenta. Ima i elemenata visokog luksuza, poput kože, masažne funkcije prednjih grijanih sjedala ili snažnog hi-fi sustava Bose, Tekna+ oprema stvarno donosi hrpu opreme (vidi tablicu) tako da nema, čega nema.

image

Test Qashqai

Ivan Lacković/CROPIX

Praktičnost

Prtljažnik raspolaže s 50 litara više obujma nego dosad, konkretno s 480 litara s tim da je ulazni prag niži dva centimetra pa je i pristupačniji. Uz sve navedeno,novi je model, premda veći, pametnim smanjivanjem mase na brojnim detaljima korištenjem aluminija (recimo peta su vrata sada izrađena od kompozitnih materijala i lakša su 2,6 kilograma), pa je novi Qashqai od starog lakši 60 kilograma. Povećana je i krutost karoserije, prema Nissanovim inženjerima za 41 posto u odnosu na model na odlasku.

image

Test Qashqai

Ivan Lacković/CROPIX

Pomoć vozaču

Sustav poluautonomne vožnje ProPilot sada je bolje povezan s navigacijom, preciznije detektira situaciju koja okružuje automobil i posljedično ima brže i točnije reakcije. Sustav objedinjuje adaptivni tempomat, automatsko kretanje i zaustavljanje u sporom prometu i držanje trake i na njegov rad može se osloniti. Isto vrijedi za dobar komplet drugih sigurnosnih sustava.

Pogon

Po pitanju pogona, poznati je 1.3 turbobenzinac DIG-T unaprijeđen u 50 komponenti a dolazi sa 140 KS ili kao kod testnog primjerka sa 158 KS te 270 Nm. U novom izdanju nadograđen je mikrohibridnim sustavom s 12-voltnom električnom instalacijom i mini baterijom, težine 22 kilograma.

image

Test Qashqai

Ivan Lacković/CROPIX

Motor pokazuje živost već od kretanja, a primjerice između 20 i 120 km/h mild hibridna tehnologija daje dodatni impuls pri ubrzanjima, olakšava rad motoru i utječe na smanjenje potrošnje. Osim toga, prilikom usporavanja benzinski motor se neprimjetno isključuje i vozi na inerciju, a struja iz mini baterije pritom napaja aktivna trošila. Ponovnim rastom brzine benzinac se vrlo mekano uključuje u svakodnevnoj vožnji.

image

Test Qashqai

Ivan Lacković/CROPIX

Bestupanjski automatski CVT mjenjača X-Tronic funkcionira odlično u kombinaciji s 1,3-litrašem. Radi mekano i neprimjetno, dobrim tempom nabire okretaje motoru, a osjećaj razvlačenja brzine tipičan za CVT mjenjače je gotovo pa anuliran.

Izmjene se mogu vršiti i ručno putem 7 softverski simuliranih brzina, a tu je i sport program za više dinamike u vožnji. Ugodno iznenađenje: prosječna potrošnja od tek 7 litara, s tim da nismo pretjerano pazili. Naravno, na otvorenoj cesti uvijek je litru i pol niža, ali u gradu i litru viša.

image

Test Qashqai

Ivan Lacković/CROPIX

U vožnji

Za razliku od prethodne generacije osjećaj na volanu, posebno u vožnji zavojima je bitno bolji. Direktniji je i precizniji, izbalansiran baš kako treba, a ruku na srce, bori se sa 60 kg manje nego kod prethodnog modela pa je ovaj SUV u vožnji i okretniji..

Ovjes je ugodan, čemu doduše ne pridonose veliki 20 colni kotači s gumama 235/45 s liste doplata (serijski 19 cola), ali svejedno reakcije ovjesa ne zadaju nikad glavobolje.

Cijena

Ovakav gotovo pa uz cjeniku najskuplji Qashqai kod kojeg ništa ne nedostaje, sasvim logično ima i svoju cijenu i do registracije stoji 271.955 kuna, plus 12.250 kuna doplate s 20 colne kotače, dvobojnu karoseriju i kapacitetniji stražnji ovjes kod testnog primjerka.

Međutim ovaj paket pogona dostupan je i za 219.181 kuna uz paket Acenta (s tim da ostaje X-Tronic mjenjač), a ako vam superluksuzna oprema, automatik i veća snaga nisu presudni tada znajte da osnovna verzija od 140 KS i 6-stupanjskim ručnim mjenjačem s početnom opremom Visia stoji lijepo odmjerenih 179.900 kuna...

1.3 DIG-T X-Tronic Tekna+

TEHNIČKI PODACI

Motor turbobenzinski, direktno ubrizgavanje, blagi hibrid (12V)

Clindri/ventili 4/16

Obujam 1332 ccm

Snaga 116 kW (158 KS) na 5500/min

Moment 270 Nm na 1800-3750/min

Pogon prednji

Mjenjač automatski, CVT

Ovjes sprijeda McPherson, straga polukrut (doplata multilink)

Kočnice sprijeda i straga disk

Gume 235/50 R 19 (doplata 235/45 R 20)

Dimenzije 442,5 x 183,5 x 162,5 cm

Osovinski razmak 266,5 cm

Udaljenost od tla 18 cm

Prtljažnik 436/504/1593 litre

Spremnik benzina 55 litara

Masa 1450 kilograma

Najveća brzina 199 km/h

0-100 km/h 9,2 sekundi

Prosječna potrošnja (WLTP) 6,5 l/100 km

Ispuh CO2 (WLTP) 146 g/km

Cijena 271.955 kuna

Cijena s doplatama 284.205 kune

OPREMA TEKNA+ - 19” aluminijski naplaci • stakleni krov • crna stražnja stakla • automatska LED svjetla • kromirani ukrasi • koža • grijanje prednjih sjedala, volana i vjetrobrana • multimedija s navigacijom • digitalni instrumenti • head-up zaslon • Propilot sustav poluautonomne vožnje • el. podesivo vozačko sjedalo • masaža na prednjim sjedalima • el. paket prozora i grijanih i samosklopivih retrovizora • kamera i senzori sprijeda i straga • bežično punjenje mobitela • paket sigurnosnih asistenata • automatska dvozonska klima • profili vožnje Standard, Sport i Eco• keyless • hifi Bose...

DOPLATE TESTNOG MODELA - dvobojna karoserija • 20” aluminijski naplaci • multilink stražnji ovjes... Ukupno 12.250 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. ožujak 2024 07:29