Micra nikako nije beznačajan model za Nissan, koji istini za volju imidž u posljednjem desetljeću gradi na brojnim off-road i SUV vozilima, već baš suprotno. Koliko je danas to bitan model u gami zorno pokazuje posljednja generacija koja je startala na tržištu ranije ove godine i to vrlo uspješno. Podsjetimo, Micra se kao model prodaje od 1982. godine kada je startala kao bezličan japanski kockasti gradski auto s naglaskom na kvalitetu i izdržljivost, a manje dizajn, no to se promijenilo za 180 stupnjeva već s idućom generacijom Micre koja je 1993. ponijela titulu Europskog automobila godine! i to kao prvi japanski automobil u povijesti ovog uglednog izbora na kojem su japanski modeli pobrali lovorike još samo 2005. godine (Toyota Prius) i 2011. godine, ponovo Nissan s električnim modelom Leaf.
Foto: Marin Tomaš
No vratimo se na Micru: treća je generacija 2002. godine donijela je još više dizajnerske razigranosti i nastavila popularnost druge generacije, no s četvrtom ponovo slijedi zaokret. Nissan je naime, 2010. godine predstavio Micru kao budget gradski automobil za Indiju i zemlje trećeg svijeta bez imalo karaktera (proizvodio se na Tajvanu), ali i drugih kvaliteta po kojima je Nissan bio poznat. U program koji je bildan SUV modelima od Qashqaija do Jukea gradski je Nissan potpuno izgubio na važnosti. No ove se godine situacija ponovo mijenja jer je stigla nikad zrelija Micra koja nikad bolje nije izgledala, a odbačene su sve poveznice s prethodnikom, i dizajnerske i mehaničke. Pun pogodak, rekli bismo jer i prodajne brojke u Europi u prvih šest mjeseci ukazuju na sjajan prijem.
Izvedbu s turbo benzinskim motorom već smo testirali prilikom lansiranja ovog ljeta, a sada nam je na test stigla izvedba s dizelskim motorom. Provjereni Renaultov 1,5-litreni dizelski stroj od 90 KS usklađen je s ručnim mjenjačem s pet stupnjeva prijenosa, precizno raspoređenih hodova i vozač nema potrebe za čestim posezanjem za ručicom mjenjača, kao ni prevelikog žala za izostankom šestog stupnja. Izdašni moment (220 Nm pri 2000 okretaja) na niskim okretajima donosi odlučan start, a jedina stvarna mana četverocilindarskog turbodizelaša je izraženija bučnost na višim okretajima. Okretnost na gradskim ulicama prenosi se i na otvorene dionice. Upravljač je precizan i direktan, a ovjes dovoljno mekan i s lakoćom prigušuje nepravilnosti asfalta. Nisu zanemarene ni dinamičke osobine i Micra vrlo poslušno odrađuje i žustrije vožnje kroz zavoje. Podupravljanje je umjereno i predvidljivo što je zasluga i sustava Active Trace Control, dok udobnosti pridonosi Active Ride Control. Oba su serijski dio opreme i oba se koriste kočnicama kako bi Micra bila stabilnija i udobnija. Ostalo je sve isto kao i kod benzinske Micre: izdašne dimenzije dinamično dizajnirane karoserije osiguravaju prostor i za obiteljske potrebe, baš kao i kod bratskog Renaulta Clija, odabir materijala i završna obrada nadilaze očekivanja, dok prednja sjedala pružaju vrlo visoku razinu udobnosti. Ni straga nije loše i jedino pravo ograničenje prostora donosi krov koji se naglo obrušava.
Unutrašnjošću dominira dvobojna prednja armatura s mekanim središnjim dijelom u koji je usađen 7-inčni zaslon osjetljiv na dodir. Pomoću njega se upravlja multimedijalnim sustavom, navigacijom, ali i nekim od funkcija automobila. Pronaći ugodan položaj za upravljačem je jednostavno, jer, za razliku od stare, nova Micra nudi podešavanja upravljača i sjedala i po dubini. Micra je inače dobro zvučno izolirana i komunikacija sa suputnicima (pa i onima na stražnjoj klupi), ne zahtijeva posebnih napora. Broj centimetara koje nudi putnički prostor nije rekordan, no s 300 litara obujma prtljažnika u osnovnoj postavci (prema tvorničkim podacima) nadilazi većinu konkurenata. Dojam kvari tek stepenica koja nastaje obaranjem stražnjih naslona, što komplicira maksimalno iskorištavanje prtljažnika. Na koncu, ovako sjajan paket vrlina u gradskom automobilu s dizelašem do registracije stoji 138.400 kuna što nije diskontna brojka, no mizerna potrošnja od tek malo više od 5 litara, sva sigurnosna oprema kao i ona za udobnost u paketu N-Connecta, dakle od 16-colnih alu-naplataka, automatske klime, multimedijalnog sustava sa 7-inčnim ekranom osjetljivim na dodir, kožom na upravljaču s komandama, daljinskim središnjim zaključavanjem, zatamnjenim stražnjim staklima, malenim spojlerom straga, paketom kompletne elektrifikacije opravdava takvu cijenu. Pritom za doplate nije ostalo mjesta osim za metalik lak koji stoji 3570 kuna.
Ukratko Dizajnerska evolucija je očita, a pod sportskim odjelom sačuvana je i praktičnost koju najbolje odražava prtljažnik koji prima 300 litara. Dvobojna armatura i upravljač prelomljen u donjem dijelu unose dozu razigranosti u jednostavno i dobro posloženu unutrašnjost. Ugodno tvrda i profilirana sjedala pružaju dobru potporu vozaču i olakšavaju potragu za idealnom pozicijom. Klasični instrumenti su pregledni, a jednostavnost krasi i komande klime. Renaultov dizelski motor (220 Nm pri 2000 okretaja) zaslužan je za živahan start, a dobro posložen mjenjač i za međuubrzanja uvjerljivija u odnosu na konkurente (70-120 km/h za 16,8 sekundi...) MICRA 1.5 DCI TEHNIČKI PODACI Motor turbodizelski, 1461 ccm Snaga 66 kW/90 KS pri 4000/min Moment 220 Nm pri 2000/min Mjenjač ručni, 5 stupnjeva Dimenzije 400 x 174 x 146 cm Osovinski razmak 253 cm Prtljažnik 300/1004 litre Gume 195/55 R16 Bridgestone Masa 1157 kg Jamstvo 3 godine ili do 100.000 km MJERENJA Najveća brzina 178 km/h 0-100 km/h 11,3 sekunde Potrošnja 5,3 l/100 km Cijena 138.417 kuna S doplatama 141.980 kuna SERIJSKA OPREMA N-CONNECTA • 16-colni alu-naplaci • automatska klima • multimedijalni sustav sa 7-inčnim dodirnim ekranom i navigacijom + Bluetooth, USB, Aux • Apple CarPlay • kožom presvučen upravljač s komandama • pomoć pri startu na usponu • prednja svjetla za maglu • automatsko paljenje svjetala i brisača • daljinsko središnje zaključavanje • limitator brzine + tempomat • diodna dnevna svjetla • grijani, električno preklopivi i podesivi vanjski retrovizori • stražnji spojler • zatamnjena stražnja stakla... DOPLATE • metalik lak / kupno 3570 kuna |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....