LUKSUZNI PICK-UP

Test: Nissan Navara DC 2.3 dCi 190 U kamenjaru poput terenca, na asfaltu poput SUV-a

Japanski pick-up bitno je udobniji nego u prethodnoj generaciji jer je umjesto lisnatih opruga straga dobio pravi multilink. Uz bogatu opremu, dizelaš od 190 KS i 7-stupanjsku automatiku zaboravite da vozite kamionet
 Ivan Lacković

Više automobil (ili SUV) a manje pick-up: najvažniji je to dojam nakon što smo testirali potpuno novu Nissan Navaru. Najzaslužniji je za osjećaj vožnje kao u automobilu novi stražnji ovjes, sada s multilinkom umjesto lisnatih opruga. No da ne bi bilo zabune, nova Nissan Navara je spremnija nego ikad za najozbiljnije zadatke u bespuću. Uz udaljenost od tla od 22,5 cm od tla, uz uključivi 4x4 pogon i blokadu diferencijala tu je i elektronika koja pomaže pri uspinjanju i silaženju.

Foto: Zvonimir Jurčić, Ivan Lacković

Zato se bez problema vrluda strmim blatnim, kamenitim ili prašnjavim puteljcima kako smo se uvjerili vozeći zabitim kozjim putevima otoka Paga. I to s takvom lakoćom i bez obzira na dimenzije (533 cm duljine) i masu (1958 kg). No valja napomenuti i kako je multilink straga rezerviran samo za najskuplju double-cab izvedbu dok je kod king-cab izvedbe (s pomoćnom klupom straga i većim teretnim prostorom) i dalje straga ovjes s rustikalnim lisnatim oprugama. Kako bilo, uz moderan ovjes nije se izgubilo u vožnji na terenu, a puno se dobilo u svakodnevnoj vožnji na udobnosti i ponašanju.

A osim ovjesa taj dojam podiže i iznimno bogata oprema s kojom je stigla testna Navara. Uz paket Tekna Premium za volanom se vozač osjeća (ako skloni pogled sa unutrašnjeg osvrtnog zrcala na sanduk straga) kao za upravljačem kakvog Luksuznog SUV-a ili terenca. Na popisu serijske opreme, naime, nalazi se poznati sustav Around View Monitor kad se na pregledni 7-inčni zaslon projicira pogled od 360 stupnjeva i olakšava vožnju "u rikverc". Tu su i raskošna (sprijeda grijana i pokretana elektrikom) kožna sjedala te kvalitetna izrada. Ipak zašto se upravljač može podešavati samo po visini nije nam bilo jasno pa stoga ergonomiju ni ne možemo nazvati sjajnom.

Uz sve to sjajno se nadopunjava i pogon: novorazvijeni 2.3 dCi turbodizelaš u snažnijoj izvedbi razvija 190 KS i 450 Nm i fino vuče kroz svih sedam stupnjeva automatskog mjenjača koji dolazi u top izvedbi. Premda može potegnuti, ležernija vožnja više odgovara i motoru i mjenjaču što odgovara i potrošnji koja nam se na kraju testa zaustavila na 8,5 litara u kombiniranim uvjetima. Ukupno, ne čudi titula Europskog kamioneta godine kojom se navara okitila, no u ovoj najskupljoj izvedbi cijena bi mogla biti problem zainteresiranima jer izvedba double-cab ne oprašta trošarinu i ne vraća PDV pa punim imenom - Nissan Navara NP300 D/C 2.3 dCi 190 Tekna Premium 7AT do registracije stoji 365.000 kuna, a sa doplatama i više, točno 401.539 kuna...

Ukratko

Udaljena od tla priličnih 22,5 cm i naoružana uključivim pogonom 4x4 i blokadom diferencijala, Navara je spremna za najozbiljnije zadatke u bespuću. A multilink straga čini razliku pri vožnji po asfaltu...

Mišićava pojava djeluje zastrašujuće, no velika hauba pomalo ometa pogled na cestu. Šteta što nema prednjih parking senzora... Atraktivni 18-colni naplaci serijski su u najbogatijoj opremi Tekna Premium, a uz mesnate gume nema straha da se oštete već pri prvom silasku s asfalta

Novorazvijeni 2,3-litreni dizelski motor u snažnijoj varijanti od 190 KS pršti snagom, javlja se huktanjem od kojega se ježi koža, a troši prihvatljivu 8,1 litru. Solidan 7-stupanjski automatski mjenjač poskupljuje Navaru za 20.000, a jači dizelaš 7000 kn (sa slabijim od 163 KS i ručnim 6-stupanjskim starta na 266.000 kn)

Stražnja klupa može primiti troje ptnika koji će sjediti vrlo udobno jer nasloni nisu preokomiti. Plastična zaštita sanduka doplaćuje se 2793, a roleta koja ga pretvara u prtljažnik čak 18.572 kuna. Korisno, ali preskupo

Navara D/C 190

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski, 4 cil.

Obujam 2298 ccm

Snaga 140 kW (190 KS) pri 3750/min

Moment 450 Nm pri 1500-2500/min

Pogon uključivi 4x4

Mjenjač automatski, 7 stupnjeva

Dimenzije 533 x 185 x 184 cm

Osovinski razmak 315 cm

Teretni sanduk 154 x 156 cm

Gume 225/60 R18

Masa 1958 kg

Nosivost 1052 kg

Ispuh CO2 219 g/km

MJERENJA

Brzina 180 km/h

0-100 km/h 10,8 sekundi

Potrošnja 8,1 l/100 km

Cijena 365.000 kuna

S doplatama 401.539 kuna

OPREMA TEKNA PREMIUM: 18-colni alu-naplaci • automatska klima • sustav kamera Around View Monitor • 7-inčni dodirni zaslon • stražnji parking senzori • kamera za vožnju unazad • navigacija • tempomat • el. podesivi, grijani i preklopivi retrovizori • el. podizači stakala • radio/CD • sjedala i upravljač u koži • grijanje prednjih sjedala

DOPLATE: metalik lak • pokrov prtljažnog prostora • plastična obloga sanduka • plastična zaštita vrata sanduka • tekstilni tepisi od velura / ukupno 30.189 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 14:24