POPULARNI SUV

TEST: NISSAN QASHQAI 1.6 dCi TEKNA Dizelaš i oprema mu povisili cijenu

Premda je 1.2 benzinac hit, Qashqai je iako skuplji, tražen i kao dizelaš
 FOTO: Ivan Lacković

Nissan je s prvom generacijom popularnog Qashqaija zapravo zadao sam sebi slatke muke… Jer, kako ponuditi nasljednika koji će zadržati sve vrline modela prve generacije, biti još bolji, prostraniji i upotrebljiviji, te zadržati pristupačnu cijenu prethodnika? Novi je model građen na novoj, znatno lakšoj GMF platformi, a po pitanju dizajna je zadržao karakterističnu siluetu, no pritom je, premda malo niži što je doprinijelo dinamičnijem izgledu, porastao u svim smjerovima i tako gotovo premašio klasu kompaktnog SUV-a. Osjeti se to i u kabini gdje je Qashqai po pitanju prostranosti i općeg ugođaja napravio primjetan korak naprijed. Više je mjesta naročito na stražnjoj klupi, a po pitanju izrade i materijala, Qashqai kao da je također, skočio u višu klasu.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Prtljažnik novog Qashqaija prima od 430 do 1585 litara, a s dvostrukom podnicom i pregradama postao je i praktičniji. Što se tiče motora, premda je najzanimljiviji i najdostupniji novi 1,2-litreni benzinac sa 115 KS, u programu je (uz 1.5 dCi sa 110 KS) i dizelski 1,6-litreni dCi sa 130 KS i 320 Nm. U vožnji je iznenađujuće miran i prigušen u svim uvjetima rada, a po pitanju performansi ne ostavlja mjesta kritikama. Uvjerljiv je pri ubrzanjima i lako održava visoke brzinske prosjeke, kada ne treba puno posezati za 6-brzinskim ručnim mjenjačem.

U pravilu, zadovoljava se sa skromnim količinama dizela na svakih 100 km, a nama je prosječno na kraju testa trošio tek 6,6 litara, dok je u gradu teško premašivao brojku od 7,5 litara. Za novi je model dorađen i ovjes, a premda se u dinamičnijoj vožnji zavojima voli nagnuti, nema bojazni za sigurnost, premda pogon testnog primjerka nije bio izveden na sva četiri kotača (doplata)… Upravljač je pritom dobro odmjerene tvrdoće, a kočnice više nego uvjerljive. Na koncu, vrijedi istaknuti da je testni model bio opremljen bogatim paketom opreme Tekna koja ne ostavlja mnogo mjesta za doplate što je cijenu u konačnici podiglo do 240.000 kuna, no može se i za manje ako baš želite ovaj motor - od 180.000 kuna do registracije.

1.6 dCi TEKNA

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski, 4 cil.

Obujam 1598 ccm

Snaga 96 kW/130 KS pri 4000/min

Moment 320 Nm pri 1750/min

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije 437,7 x 180,6 x 159 cm

Osovinski razmak 264,6 cm

Gume 225/45 R19

Prtljažnik 430/1585 litara

Masa 1475 kg

Ispuh CO2 119 g/km

Brzina 190 km/h

0-100 km/h 9,9 sekundi

Potrošnja 6,6 l/100 km

CIJENA 232.750 kn

S DOPLATAMA 240.850 kn

OPREMA TEKNA

• 19-colni alu-naplaci • električno namještanje vozačevog sjedala • djelomično kožna sjedala • stakleni krov • Nissan Connect • Around View Monitor • prednji i stražnji parkirni senzori • inteligentni ključ i start/stop uređaj • sustav za automatsko prepoznavanje prometnih znakova • sustav za upozoravanje prilikom nenamjernog izlaska iz trake...

DOPLATE

• metalik boja • paket Driver Assist (sustav za upozoravanje na vozila u mrtvom kutu, sustav za prepoznavanje objekata u pokretu prilikom vožnje unatrag, sustav za održavanje pozornosti vozača, inteligentni sustav za parkiranje) UKUPNO 8100 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. studeni 2024 11:03