Vrijeme se neupitno mijenjaju. Kad nam je 2002. na test stigla prva generacija Nissana X-Trail, jedan od prvih plodova tad još mladog braka s Renaultom, pisali smo o novom, mekom terencu. Svojevrsnom ulasku Nissana u tad već sve popularniju SUV klasu. Ništa čudno. Japanski proizvođač je u to vrijeme nudio mrcine poput Patrola, kao i tek nešto elegantnijeg Terrana II, pa je X-Trail u ovome društvu zbilja djelovao poput igračke. Čak i uz kutijasti oblik karoserije, uvjerljivi pogon 4x4... Danas, dvanaest godina kasnije, sasvim je druga priča. Zanemari li se kamionet Navara, u cjeniku više name radnih strojeva. Tu su maleni Juke, tek nešto ozbiljniji Qashqai i luksuzni Murano, koji na račun povišene podnice dobro podnose povremene izlete na makadam, no ne mogu stati u istu rečenicu s Terranom.
O Patrolu da i ne govorimo. I tako smo došli do zanimljivog obrata. Tek pristigla treća generacija X-Traila, premda više ne izgleda rabijatno poput prethodnika nego više kao napuhani Qashqai (koji upravo zbog X-Traila više neće stizati u produljenoj izvedbi +2 sa sedam sjedala), sad predstavlja terenski najmoćniji SUV u ponudi. S uključivim pogonom 4x4, samostalno promjenjivih omjera u programu Auto ili fiksnih 50:50 u poziciji Lock, te uzdignut od tla punih 21 cm X-Trail ima ozbiljan terenski potencijal. No, već pogled na kotače jasno pokazuje kamo smjera novi X-Trail, barem u najskupljoj, pomalo pretjeranoj izvedbi Tekna, koja djeluje kao da je netko u nju mahnito trpao sve što je našao na policama Renault-Nissana. Serijski, naime, donosi gume dimenzija 225/55 R19. Profil s kojim će samo najhrabriji silaziti s asfalta, tim više jer gume stoje kao suho zlato.
Sreća je tako da se pogon 4x4 nudi i u znatno pogođenijoj izvedbi Acenta pa tko ima želju povremeno krstariti po blatu i makadamu može dobiti i izvedbu s kotačima od 17 cola. Osim cijenom i predimenzioniranim gumama, oprema Tekna odbija i silnom elektronikom. Apsolutno sve se pokreće na struju, pa tako i prednja sjedala, vrata prtljažnika i roleta staklenog krova, a zbog barem desetak raznih zvukovnih upozorenja u gradskoj vožnji stalno nešto pišti. Čini se, čim samo pomislite promijeniti traku ili jače oplesti po gasu... No, koliko god ta silna elektronika pomalo nervirala, ima tu i zbilja praktičnih detalja. Jedan od njih je sustav kamera Around View Monitor uparen s čak 10 senzora za parkiranje. Usprkos tome što je novi X-Trail broji solidnih 464 cm (+1 u odnosu na prethodnika), parkiranje se obavlja bez problema. Žmirećki.
Čim se sjedne u unutrašnjost, uz skok u kvaliteti izrade, primjećuje se i veća prostranost. Posebno na stražnjoj klupi, što je rezultat rastezanja međuosovinskog razmaka na 270,5 cm, odnosno priličnih 7,6 cm više u odnosu na prethodnika. Mjesta za noge tako ima kao u priči, kako straga, tako i sprijeda. Šteta je jedino što se sav taj prostor nije iskorišten za smještaj trećeg reda sjedala. Njega doduše ima, ali samo uz doplatu (čak i kad se uzme najskuplja izvedba Tekna), a tko ga želi mora posegnuti za dodatnih 5815 kuna. Odnosno čak 11.245 bira li Acentu, jer tad, ne znamo zašto, u paketu stiže i stakleni krov. No, ukupan dojam svejedno ipak zaslužuje palac visoko prema gore.
Za upravljačem se vozač osjeća zbilja gospodski, čemu pridonose pregledni i lijepo osvijetljeni instrumenti te bogata zvučna izolacija, koja dizelaš 1.6 dCi, zasad jedini motor u ponudi, čini gotovo nečujnim. A miran i tihi rad nisu jedini aduti dizelaša od 130 KS, uparenog sa solidnim 6-stupanjskim mjenjačem. Premda je nešto slabiji nego što smo navikli gledati u X-Trailu (s prošlom generacijom nudio se 2.0 dCi sa 150 i 173 KS), uvjerljivo se nosi s visokom i 1,6 tonu teškom karoserijom, a pritom se u prosjeku zadovoljava sa skromnih 7,2 litre. Čak i ako se gotovo sve vrijeme vozite s uključenim pogonom 4x4... Cijena? Iznos od preko 300.000 kuna djeluje pretjerano, no treba znati da je testnom modelu zadatak pokazati kakve sve novotarije nudi novi X-Trail. Dobro je zato znati da sve bitno (klimu, 17 colne alu-naplatke, tempomat, ESP...) nudi već početna Visia, za 208.325 kuna.
X-TRAIL 1.6 DCI 4WD TEKNA
TEHNIČKI PODACI
Motor turbodizelski, 4 cil.
Obujam 1598 ccm
Snaga 96 kW/130 KS pri 4000/min
Moment 320 Nm pri 1750/min
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije 464 x 182 x 171 cm
Osovinski razmak 270,5 cm
Gume 225/55 R19
Prtljažnik 550 litara
Masa 1580 kg
Ispuh CO2 139 g/km
MJERENJA
Brzina 186 km/h
0-100 km/h 11 sekundi
Potrošnja 6,7 l/100 km
CIJENA 297.750 kn
S DOPLATAMA 302.750 kn
OPREMA TEKNA: 19-colni alu naplaci * kožna sjedala * automatska klima * ABS/ESP * 10 senzora za parkiranje * Around View Monitor * el. namjestiva i grijana prednja sjedala * el. stakleni krov * el. otvaranje prtljažnika * upozorenje za vozila u mrtvom kutu * upozorenje pri nenamjernom prelasku prometne trake * automatsko prepoznavanje prometnih znakova * prekidač za uključivanje motora * pomoć pri kretanju na uzbrdici * upravljač i mjenjač u koži * tempomat * el. podizanje stakala * el. podesivi, grijani i preklopivi retrovizori * senzor tlaka u gumama * el. parkirna kočnica...
DOPLATE: metalik lak
UKUPNO 5000 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....