Marka MG Motorrs više nije tolika nepoznanica na domaćem tržištu. Nekoć ugledni britanski brend od 2006. je u rukama tvrtke SAIC, najvećeg proizvođača automobila u Kini, a od prošloga ljeta se nudi i u Hrvatskoj, gdje je strelovito brzo pobrao simpatije vozača. Posebice onih koji prije svega gledaju na omjer uloženog i dobivenog, u čemu MG naprosto briljira. A kako u ovom slučaju ne treba imati niti najmanje predrasude prema natpisu "Made in China" potvrđuje i HS, kompaktni SUV rastegnut na 4,57 metra.
Čini se da ima baš sve. Dizajnerski možda nije ekstravagantan, čemu pridonosi i činjenica što se prodaje još od 2018. (u Europu je stigao 2020., a ove je godine blago redizajniran), no dalekoistočni konkurent VW Tiguanu, Škodi Karoq i Renault Australu zato nudi primjereno čvrstu i preciznu izradu, solidne materijale koji u skupljoj izvedbi Luxury nude i dozu prestiža te nevjerojatno dugačak popis serijske opreme na kojemu se nalazi čak i metalik lak.
I to ne samo ovaj crveni Diamond kakav je osvanuo na testnom modelu, nego bilo koji se izabere. A kad se sve to zapakira uz jamstvo od 7 godina ili 150.000 km i više nego konkurentnu cijenu, ne čudi što HS ima ozbiljan potencijal itekako zaintrigirati vozače.
Unutrašnjost s doplatnim paketom Style, koji za 500 eura donosi kožna sjedala i prednju armaturu u crno - crvenoj kombinaciji te crvene obloge na vratima i naslonu za ruke možda će nekima biti pomalo kičasta i pretjerano provokativna, no to je stvar ukusa. Važnije od toga jest da se nudi solidna pozicija za upravljačem, izdašna prostranost i sprijeda i straga, ali i hrpa elektronike s kojom se uglavnom jednostavno koristiti.
Pritom nije loše što se ispod središnjeg zaslona multimedije dijagonale 10,1-inča nude i fizičke tipke za pristup dijelu funkcija i prilagodbi. Plus je i gotovo nestvaran popis sigurnosnih sustava okupljenih pod nazivom MG Pilot, a dobro dođe i sustav kamera koji pokrivaju svih 360 stupnjeva oko automobila.
Serijski panoramski krovni otvor površine 1,19 m2 pritom donosi puno svjetla u unutrašnjost, a prtljažnik od 463 litre možda nije rekorder u klasi, no pokazuje se primjereno praktičnim, s vratima pokretanima na struju.
U ponudi je tek jedan motor – pod prednji poklopac smješten turbobenzinac 1.5 T-GDI kojega je razvio General Motors, a nekoć ga se moglo naći u Opel Insigniji. Tijekom vožnje jasno nam je sugerirao kakav mu tempo odgovara. Na nižim okretajima djelovao je uglađeno i mirno, no kad smo snažnije pritisnuli papučica gasa i zavrtjeli okretaje iznenada je postao nervozan i bučan.
Tome je, sasvim očito, pridonosila i 7-stupanjska automatika, prilično posvađana s turbobenzincem. Nema sumnje da se uz bolju suradnju s mjenjačem motor ne bi toliko naprezao i često nepotrebno boravio u visokim okretajima, nego bi radio uglađenije, a prosječna potrošnja bi bila manja od na testu izmjerenih 8,3 litre.
Dobro je stoga što je u ponudi i ručni, 6-stupanjski mjenjač, pritom povoljniji od automatika dobrih 2000 eura. S druge strane, treba reći da niti ovakva potrošnja uopće nije pretjerana za SUV koji na vagi broji opipljivih 1610 kilograma i u vožnji mu karoserija vodi nepravednu bitku s otporom zraka, a dobro je i što lako može biti i manja – primjerice, ako se vozač cijelo vrijeme vozi umjereno i niti ne pokušava iskoristiti maksimalnih 162 KS, za što je prethodno okretaje potrebno dići na 5500/min.
U tom scenariju je svakako moguće smanjiti potrošnju i utišati rad motora, ali i smanjiti pritisak na kočnice, kojima kombinacija snage i mase u žešćem ritmu stvara probleme.
Cijene za MG HS s jamstvom od 7 godina ili 150.000 kilometara kreću uz opremu Standard 1.5T-GDI s ručnim mjenjačem na 25.900 eura, s Comfort opremom s ručnim mjenjačem stoji 28.200 eura, dok Luxury 1.5T-GDI s ručnim mjenjačem stoji 30.200 eura, baš kao i verzija s automatikom koju smo testirali. Redizajnirani model je već u salonima s gotovo identičnim cijenama.
Ukratko
Prosječna potrošnja od 8,3 litre nije uopće loš rezultat za SUV ove veličine. Uz malo pažnje prostrani kineski SUV može biti još štedljiviji
Crveno-crna kožna unutrašnjost dolazi u doplatnom paketu Style (500 eura). Nekima je super, a drugima kič. Sjedala su udobna, a impresionira dužina popisa serijske opreme
Prtljažniku se vrata pokreću na struju, a preklapanjem stražnjih naslona obujam raste s osnovnih 463 na 1454 litara
Panoramski krovni otvor površine 1,19 m2 donosi puno svjetla u unutrašnjost, a pristojan prostor za koljena nudi se i putnicima na stražnjem sjedalu
Tehnički podaci
1.5 T-GDI DCT
Motor: turbobenzinski, 1490 ccm
Snaga: 119 kW/162 KS pri 5500/min
Moment: 250 Nm pri 1700-4300/min
Mjenjač: automatski, 7 stupnjeva
Dimenzije: 457 x 188 x 166 cm
Osovinski razmak: 272 cm
Prtljažnik: 463/1454 litara
Gume: 235/55 R18
Težina: 1610 kg
CO2 ispuh: 174 g/km
MJERENJA
Brzina: 190 km/h
0-100 km/h: 9,9 sekundi
Potrošnja: 8,3 l/100 km
Cijena: 30.200 eura
S doplatama 30.700 eura
OPREMA LUXURY - automatska klima * alu naplaci 18 cola * panoramski krovni otvor * LED prednja svjetla * digitalni instrumenti 12,3 inča * multimedija 10,1 inča * senzori i kamera 360 * adaptivni tempomat * prednja grijana i sportska sjedala u koži i alkantari * vozačevo sjedalo na struju * senzori kiše i svjetla * automatsko kočenje * upozorenje na poprečni promet straga * nadzor mrtvog kuta * držanje u traci * čitanje znakova * ambijentalno osvjetljenje * el. prtljažnik * el. namjestivi, grijani i preklopivi retrovizori * metalik lak
DOPLATE testnog auta - paket Style (kožna sjedala i prednja armatura u crno- crvenoj kombinaciji, crvene obloge na vratima i naslonu za ruke, crni strop) Ukupno: 500 eura