ŠKODA

TEST: OCTAVIA COMBI SCOUT 2.0 TDI 4x4 Za asfalt i makadam

Sa 150 KS, pogonom 4x4 i povišenom karoserijom Scout može uz bok razvikanim suparnicima
 Željko Puhovski/CROPIX

Lijepo bi bilo voziti moderne crossoverske karavane poput Audija A4 Allroad, Volva XC70 ili Subaru Outbacka, da je više novca... No alternativa za bitno manji iznos ipak postoji i to u obliku Škode Octavije Scout. Pritom Scout u nazivu označava da se radi o 'izletničkoj' varijanti karavanske izvedbe, s podnicom uzdignutom od tla za 17 cm i oboružanom zaštitama podvozja te plastičnim proširenjima na blatobranima u off-road stilu. Ipak s dužinom od 469 cm igra u nižoj klasi od gore spomenutih odlikaša, ali zato je i cijenom dostupniji.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

S jednako uvjerljivom motorizacijom, prostorom u kabini i mogućnostima na terenu zahvaljujući pogonu na sva četiri kotača, za iznos od 234.900 kuna, stotinjak je tisuća kuna povoljniji od Outbacka te čak 130.000 kn od XC70 ili Audija A4 Allroad. Usto, posljednja dva nude se s potpuno istim 2.0 TDI dizelašem sa 150 KS i 6-stupanjskim mjenjačem... Aktualno drugo izdanje Octavije Scout dijeli tehnologiju treće generacije Octavije, što znači da je naslonjena na prilagodljivu platformu MQB kao i novi VW Golf.

Podnica je u odnosu na karavansku izvedbu podignuta za dodatnih 3 cm, pa bez poteškoća svladava i zahtjevnije glibove i snježne puteve. Pomaže pritom i 4x4 pogon s novom generacijom elektronički nadzirane lamelne Haldex spojke pa se stalna promjena omjera pogona, koja osigurava odgovarajuću stabilnost i mirnoću, uopće ne zamjećuje. Osim toga, pri manjim brzinama od pomoći je elektronička blokada diferencijala (EDS). Kod vožnje na asfaltu pogon na sve kotače pridonosi sigurnosti, a Combi Scout zavojima prolazi kao po tračnicama.

Zamjeri bismo jedino nešto tvrđe podešen ovjes koji dobro protrese putnike na izraženim poprečnim neravninama ili udarnim rupama u asfaltu. U kabini pak pronalazimo vrlo solidnu izradu i ugodne materijale, te sjedeći za upravljačem, poslovično sjajnu ergonomiju. Veselje za obitelj: hrpa raznih pretinaca, koji izviruju kamo god se krenulo rukom. Čak je i sam prtljažnik nakrcan pretincima, kukama i ušicama za vezanje i pričvršćivanje prtljage, a raspolaže obujmom od 610 koji može porasti do čak 1740 litara...

Dizelski 2.0 TDI sa 150 KS radi nešto bučnije, ali je vrlo poletan, a snaga se na sve kotače prenosi putem 6-stupanjskog ručnog mjenjača. Po pitanju potrošnje nemamo zamjerki: na testu se Combi Scout zadovoljavao s prosječnih 6,5 litara dizela što je vrlo prihvatljivo. Na koncu, ovakva je Octavia povoljnija od premium karavanskih crossovera, ali i 20.000 kuna skuplja od Octavije Combi 4x4 2.0 TDI Elegance bez Scout u nazivu. Isplati li se ovu ulaganje u avanturistički izgled, svako neka ocjeni sam prema vlastitim afinitetima.

Octavia Scout 4x4

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski, 4 cil.

Obujam 1968 ccm

Snaga 110 (150 KS) pri 4000/min

Moment 340 Nm pri 1750-3000/min

Pogon 4x4

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije 468,5 x 181 x 153 cm

Osovinski razmak 268 cm

Prtljažnik 610/1740 litra

Gume 225/50 R17

Masa 1526 kg

Ispuh CO2 129 g/km

MJERENJA

Brzina 207 km/h

0-100 km/h 9,1 sekundi

Potrošnja 6,4 l/100 km

Cijena 234.900 kuna

S doplatama 256.900 kuna

OPREMA Scout: automatska klima * ESP * alu naplaci od 17 cola * tempomat * el. podizači stakala * el. podesivi, grijani i preklopivi retrovizori * pomoć pri kretanju na uzbrdici * radio/CD * upravljač i ručica mjenjača u koži * maglenke * krovni nosači * pranje prednjih svjetala * prednji i bočni zračni jastuci * zračne zavjese *

DOPLATE: program Driving Mode Selection * stražnji parkirni senzori * kamera za vožnju unazad * bi-ksenonska svjetla * alu naplaci Nivalis * prepoznavanje umora vozača * priprema za telefon s Bluetoothom i glasovnim biranjem * upravljač s tipkama za radio i telefon * zatamnjena stražnja stakla * UKUPNO 22.000 KN

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 12:28