Želite li štedjeti, a lijepo se voziti, to možete napraviti u autu bez skupog i zahtjevnog sustava Start&Stop te regenerativnog kočenja. I paprene cijene. Rješenje je Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX, koju smo testirali i zaključili da je šampion štednje. Odnosno barem jedan od njih. Rastegnutim prijenosom, sniženom karoserijom, gumama niskog otpora kotrljanja i prilagodbom ionako štedljivog dizelaša 1.3 CDTI se 95 KS, njemački je adut postao još štedljiviji.
Ako se vozi umjereno, dovoljne su samo četiri litre, a Corsa pritom dobro grabi i s četiri osobe. Putovali smo do Beča i bez problema održavala je brzine od 130 do 150 km/h. Dah nije gubila ni na usponima, uz pravodobno šaltanje u četvrtu, a potrošnja je rijetko prelazila 5,5 l/100 km. Smetala nam je jedino buka pri velikim brzinama, a dizelaš nije tih ni kod jutarnjeg paljenja.
Premda na prvi pogled nema razlika u usporedbi s običnom Corsom, aerodinamika je poboljšana spuštanjem ovjesa za 20 mm i prigušenjem usisnika zraka. Potrošnju snižavaju i gume niskog otpora kotrljanja. Unutrašnjost je praktički neizmijenjena. Plastika je pomalo kruta, što nema isključivo negativan predznak, jer ostavlja dojam robusnosti i dugotrajnosti. Uz dodatak pokazivača za pravodobno ubacivanje u viši stupanj prijenosa, instrumenti su jednaki kao u osnovnom modelu.
Turbodizelaš obujma 1248 ccm, izvorno sa 75 KS, napravljen je 2002. za Fiat Punto. GM ga je preuzeo u zamjenu za platforme koje koriste noviji Fiati. Potom je pojačan na 90 i 95 KS - takva verzija pokreće i osnovnu dizelsku Astru. U Corsi oznake ecoFLEX opremljen je filtrom čestica čađe, ali ta opcija, nažalost, kod nas ne nudi financijske pogodnosti.
Više od snage, za pristojne je performanse zaslužan okretni moment od 190 Nm pri 1750/min. U gradskom se ritmu najbolje ponaša između 1500 i 2500 okretaja, jer se sve iznad toga ne uklapa u filozofiju ecoFLEX.
Zbog mase od 1,2 tone ne može se izbjeći početna tromost, do otprilike 1700/min, a tada mali dizelaš počinje disati punim plućima. Ako se želi voziti štedljivo, okretaje ne treba povisivati iznad 2200/min. Kad se iz motora želi izvući maksimum te šalta pri 4300/min, neposredno pred uključivanje blokade, Corsa pokazuje zube. Do stotke sprinta u 12,2 sekunde, a bez većeg napora hvata 174 km/h. Više ne treba ni tražiti...