No, i ako se nema iskustvo vožnje u Vectri, dobar dojam ne može izostati. S masom od 1,7 tone limuzina iz Rüsselsheima jedan je od najrobusnijih modela srednje klase, zbog čega se za upravljačem osjeća sigurno i dominatno. Osim toga, vanjština je manekenskog izgleda, dok unutrašnjost osvaja čvrstoćom izrade, zgodnim dizajnom instrumenata, ali i bogatom opremom. Izvedba Edition, iako tek druga u ponudi (nude se i još bogatije Sport i Cosmo) serijski nudi i bi-ksenonska svjetla, i prednje i stražnje parkirne senzore, i atraktivne alu naplatke od 18 cola... Sve potrebno, čak i više od očekivanja.
Kada pristup stražnjoj klupi, pomalo otežan padajućom krovnom linijom, ne bi uključivao i pomalo gimnasticiranja, a prtljažnik brojao više od sasvim prosječnih 500 litara, dojam bi bio još bolji. Makar se, ruku na srce, putnici straga neće žaliti, tim više jer ima se nudi dovoljno prostora za koljena, dok je obujam prtljažnika sasvim dovoljan za sve obiteljske potrebe. Uključujući i odlaske na skijanje i ljetovanja. I utovarni je otvor zadovoljavajuće veličine, pa se ulaganje u peterovratni model, makar u prosjeku skuplji tek nešto više od 1000 kuna, ne isplati.
Također, upitna je i isplativost ulaganja dodatnih 3000 kuna u izvedbu sa sustavom Start&Stop (2.0 CTDI sa 130 KS, kao i većina preostale motorizacije, dostupna je i sa i bez sustava Start&Stop), posebno u slučajevima kad se vozi uglavnom izvan grada. Na semaforima se sustav pali i gasi u hipu, bez ustezanja i niti najmanje ne smanjuje udobnost vožnje, ali ušteda goriva u prosjeku iznosi tek 0,4 l/100 km. Ili manje od 38 kuna na svakih 1000 kilometara...
A kad je riječ o motorizaciji, dizelaš sa 130 KS pokazuje se kao prava mjera za Insigniju. Doduše, kao i ostale dvije izvedbe motora 2.0 CTDI nije najuglađeniji te ponekad zna zasmetati grubost i bučnost u radu, no više nego solidno pogoni masivnu karoseriju koja na autocesti spremno grabi i preko 200 km/h. Vozačima bez sportskih ambicija neće smetati ni određena pospanost ispod 2000/min, što se može prigovoriti i snažnijoj izvedbi sa 160 KS. Jednostavno, posljedica je to masivnosti, zbog koje se uvijek čini da motoru nedostaje barem konj više...
S druge strane, na testu smo trošili svega 6,2 litre, što je izvrstan rezultat, a jednako uvjerljivima pokazali su se i upravljač te ovjes. Bolji bi mogao biti tek 6-stupanjski mjenjač, koji nipošto nije rak rana, ali veća preciznost i kraći hod ne bi bili na odmet...
Cijena? Obzirom na ponuđeno, ali i opći dojam ozbiljne i solidne limuzine, 237.000 kuna (uključujući doplate) čini se više nego poštenim...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....