Zanemarimo li Porsche Panameru Sport Turismo, koja po mnogočemu živi u zasebnom svijetu, Insignia Sports Tourer trenutno je najduži karavan na tržištu. Opelova velika limuzina produžene krovne linije sa svojih 499 cm ukupne dužine za nekoliko centimetara nadmašuje karavanske izvedbe Mercedesa E klase, BMW-a serije 5 i Audija A6, ali istodobno i obujmom prtljažnika zaostaje stotinjak litara za 14 cm kraćom Škodom Superb Combi. Sasvim je stoga jasno da u Rüsselsheimu nisu generički pristupili projektu, ni pokušavali stvoriti špilju iza petih vrata u koju će stati više kištri, alata ili kofera nego kod rivala. Više pažnje posvetili su dobrobiti putnika, osobito na stražnjoj klupi, ali i vizualnom dojmu, pa karavanska izvedba Insignije elegancijom nimalo ne zaostaje za limuzinskom varijantom.
Foto: Darko Tomas / CROPIX
Svemirska letjelica, kako je svojedobno Insigniju Sports Tourer definirao Karl-Thomas Neumann, sad već bivši prvi čovjek Opela, koristi zapravo mnoga atipična rješenja za svoju klasu. Prva generacija Insignije započela je bijeg od klasičnih karavana u kojem su litre obujma u prtljažniku bile zakon kojem je sve bilo podređeno. Drugo izdanje donosi još veći odmak zahvaljujući bogatijem sadržaju i ukupnoj postavci u kojoj je sve podređeno komforu, voznim svojstvima i sigurnosti. Karakteristike su to iz kojih se da naslutiti da je već spomenuta trojka (Audi, BMW, Mercedes) poslužila kao uzor, no to ne gura Opel u viši razred, što, uostalom, potvrđuje i ogromna razlika u cijeni.U osnovi Insignija je automobil koji ostavlja dojam svojim dimenzijama, izgledom, ali i aspektima koji unaprjeđuju kvalitetu života na način svojstven vrhunskim vozilima. U pitanju je bogato i moderno opremljen karavan koji dobro izgleda i pritom je relativno pristupačan, što je samo nastavak trenda kojim se Opel svojim posljednjim modelima pokušao izdvojiti iz mase, a baš je Insignija u tome bila najuspješnija.
U vožnji vrlo brzo na vidjelo izbija činjenica da je Insignia stvorena za ugodne višesatne vožnje. Uz upravljač koji se pomiče 7 cm po dubini i 5 po visini te sjedalo s certifikatom AGR-a presvučeno posebnom tkaninom (4012 kuna), u kojem se sjedi s gotovo ispruženim nogama, lako je pronaći idealnu poziciju. Ergonomije je na zavidnom stupnju, no u osnovi se ne razlikuje od onog što smo već susreli u limuzinskoj izvedbi. Isto vrijedi i za poneki nedostatak kao što su vibracije pri pokretanju motora, te povremena buka koja dolazi od kotača koju uvjetuje kvaliteta asfalta. U paketu Innovation Insignija je serijski opremljena 18-colnim naplatcima, no testirani model dodatno je ukrašen atraktivnim dvobojnim istih dimenzija (2769 kuna). U svakom slučaju putovanje s Insignijom je ugodno iskustvo, što vrijedi i za putnike straga. Prostor u unutrašnjosti velikodušno je i ravnomjerno raspoređen između oba reda sjedala kao i kod limuzine - razmak između naslona prednjih sjedala i ruba stražnjih je od 12 do 46 cm, dok je širina naslona stražnje klupe u visini ramena 136 cm. No, ono što čini razliku u odnosu na prijašnje karavane je učinkovitost stražnjeg ovjesa koje odlično upija neravnine.
U odnosu na prethodnu generaciju s istovjetnim 2.0 CDTI motorom Insignia Sports Tourer lakša je čak 150 kg. Smanjenje mase pozitivno je utjecalo na performanse i potrošnju. Uz prosječnih 6,4 litre i bez previše pažnje s jednim spremnikom može se prevaliti preko 800 km. Manji broj kilograma utječe i na vozna svojstva. Vozač za upravljačem nema osjećaj da vozi 5 metara dug auto, a kad se nađe u skučenom prostoru (za puno okretanje potreban je krug promjera 12,2 metra), u pomoć mu priskaču retrovizori, prozori, senzori i kamera. Stabilnost i brzina u kombinaciji s izdašnim dimenzijama pružaju pritom i osjećaj sigurnosti, čemu doprinose i brojni sigurnosni sustavi, koji u konačnici vožnju čine uistinu lagodnijom.
Ukratko Insignija je osmišljena za višesatnu vožnju bez umora u punom komforu na prednjim i stražnjim sjedalima, a dobar ugođaj tek neznatno kvari buka koja dolazi od kotača Električno otvaranje vrata prtljažnika aktivira se na nekoliko načina; prekidačem na daljinskom upravljaču ili u unutrašnjosti, ručicom na vratima, a može i mahanjem nogom ispod senzora u podnožju stražnjeg kraja auta Uravnotežen, dovoljno snažan i umjereno žedan, dvolitreni turbodizelaš osobito je darežljiv na nižim okretajima. Ručni mjenjač ne oduševljava hodom i preciznošću, za razliku od upravljača, no još veće pohvale zaslužuje vozačko sjedalo koje formom i brojnim opcijama prilagodbe pruža savršenu podršku tijelu Kombinirana instrument ploča s analognim i digitalnim pokazivačima koji se mogu prilagođavati, pruža veći broj informacija od uobičajenog, no sve je vrlo pregledno. Prostor namijenjen putnicima izdašan je u svim smjerovima, pa i na stražnjoj klupi, kojoj se u odnosu na limuzinsku izvedbu lakše pristupa 2.0 CDTI TEHNIČKI PODACI Motor turbodizelski, 1956 ccm Snaga 125 kW/170 KS pri 3750/min Moment 400 Nm pri 1750-2500/min Mjenjač ručni, 6 stupnjeva Pogon na prednje kotače Dimenzije 499 x 186 x 150 cm Osovinski razmak 283 cm Gume 245/45 R18 Masa 1633 kg Ispuh CO2 139 g/km MJERENJA Brzina 220 km/h 0-100 km/h 9,0 sekundi Potrošnja 6,4 litre Cijena 247.610 kuna Do registracije 269.480 kuna OPREMA INNOVATION • 18-colni alu-naplaci • dvozonska klima • sportska prednja sjedala • el. podešavanje sjedala vozača • prepoznavanje prometnih znakova + otkrivanje pješaka, održavanje trake • električna parkirna kočnica • senzor za svjetla i brisače + automatsko zatamnjivanje unutarnjeg retrovizora • prednji i stražnji parkirni senzori • dioodna dnevna svjetla • pomoć pri kretanju na usponu • el. namjestivi i grijani retrovizori • pokretanje bez ključa... DOPLATE • 18-colni naplatci • metalik lak • prednja svjetla za maglu • dodatno zatamnjena stražnja stakla • paket Navigation • paket Winter) • paketi pomoći vozaču • paket Innovation • AGR vozačko sjedala / ukupno 21.870 kuna |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....