U novu vrstu automobila koja nepovratno mijenja auto svijet spada i Mitsubishi Outlander PHEV (Plug-In Hybrid Electric Vehicle). S najskupljom opremom Instyle Plus, koja vrvi modernom sigurnosnom tehnologijom, ali i svim ostalim, ozbiljno miriši na luksuz, cijena mu je visokih 409.900 kuna (s eko-poticajem od 50.000 kuna za plug-in hibride pada na 359.500). Premda, primjeren izbor može biti i niža oprema Intense, za 339.900 kuna (s poticajem 289.900)...
No, Outlander ni po čemu nije revolucionarni hibrid SUV klase, ali je izuzetno zanimljiv primjerak svoje vrste. Naime, vozi li se promišljeno, relacije do 52 kilometra zbilja je gotovo u potpunosti moguće voziti na struju ili tek uz minimalan utrošak benzina. I tako u praksi gotovo ostvariti obećanu potrošnju od samo 1,9 l/100 km! B enzinski 2,0-litreni motor od 121 KS, izuzetno uglađen i tih, pritom će se uključiti jedino pri prvom hladnom startu, pri kick-down ubrzanju ili jačem kretanju, kad pripomaže dvama elektromotorima, svakom sa po 25 kW nominalne, odnosno 60 kW pune snage. Ili pak na autocesti, pri brzinama iznad 120 km/h. Jasno, sve kreće od pretpostavke da ste prethodno u potpunosti napunili baterije strujom na utičnici (plug-in), za što je potrebno 5 do 6 sati. Isprazne li se baterije, benzinski motor uključuje se automatski, gotovo bešumno i posve bestrzajno.
Brzih punjača, na kojima se za samo pola sata baterije napune strujom do 80 posto kapaciteta kod nas zasad nema niti za prste jedne ruke, pa smo zato baterije punili i tijekom vožnje, povremenim radom benzinca i regenerativnim kočenjem, i to uglavnom na otvorenoj cesti. Prikupljenu struju potom smo koristili za vožnju gradom, pa nam je prosjek potrošnje na koncu iznosio realnih 5 do 6 litara i to uz rijetko korištenje funkcije Eco (usporava odziv papučice gasa i tako vozača navodi na smireniju vožnju). Naravno, na autocesti pri 130 km/h, potrošnja raste na 8 do 9 litara. No, bez asistencije elektromotora, koji filaju dodatnu snagu i pomažu benzincu, bila bi i veća.
Inače, hibridni Outlander iznimno je ugodan u vožnji. Vrlo je tih, u vožnji na struju bešuman poput tramvaja, jako dobro od starta potegne i vrlo je ugodan na upravljaču. Veličinu i težinu od 1810 kg (oko 200 veću od dizelaša) u gradu i pri ubrzanjima vješto skriva, ali je na neravninama tvrđi od standardnog modela, zbog teških litij-ionskih baterija postavljenih ispod putničkog dijela i sportski niskih guma. S druge strane, niže težište i stalni pogon 4x4 čine ga gotovo prikovanim za podlogu. Za vožnju bez i najmanjeg trzaja zaslužan je i bestupanjski mjenjač, koji fantastično glatko prenosi i iskorištava uvjerljive vučne karakteristike hibridnog sklopa. U konačnici, to je kvalitetno složen i osmišljen hibrid, u praksi posve iskoristiv, koji zato zaslužuje svaku pažnju. Može biti ekstremno štedljiv, a nudi i novu dimenziju vožnje u SUV formi. A je li isplativ? Može biti, ali samo uz dobivanje poticaja.
OUTLANDER HYBRID Instyle Plus
TEHNIČKI PODACI
Motor benzinski, atmosferski
Obujam 1998 ccm
Snaga 89 kW/121 KS pri 4500/min
Moment 190 Nm pri 4500/min
Pogon 4x4, stalni
Elektromotor 2x60 kW
Baterija litij-ionska, 12 kWh
Mjenjač automatski, bestupanjski
Dimenzije 466 x 180 x 168 cm
Osovinski razmak 267 cm
Prtljažnik 591 litra
Gume 245/45 R 19, Yokohama
Masa 1810 kg
Ispuh C02 44 g/km
Brzina 170 km/h (el. ograničena)
0-100 km/h 11,0 sekundi
Potrošnja 5,2 l/100 km
CIJENA 409.900 kn
S DOPLATAMA 425.400 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....