krcat snagom

Test: Ovo je 7 stvari koji oduševljavaju kod električnog ‘divljeg konja‘ Mustanga Mach-E GT s 487 KS

U ponudi su i dvije "slabije" verzije sa standardnom baterijom i stražnjim pogonom te 269 KS i 351 KS

Mustang Mach-E GT

 Ivan Lacković

Ford je prošlog ljeta na hrvatskom tržištu lansirao možda i jednog od najzanimljivijih električnih modela u prodaji uopće - Mustang Mach-E. Tradicionalisti su korištenje imena američkog kultnog sportskog automobila za jedan električni SUV proglasili svetogrđem, no iz sadašnje perspektive čini se da su u Fordu s tim potezom pogodili "u sridu". U svijetu električnih automobila, dakako, a Ford je nedavno lansirao i najnoviju generaciju klasičnog sportskog modela "fosilca" Mustanga pa tradicionalisti mogu odahnuti. Izbora i dalje ima sa sve ukuse...

Električni Mustang Mach-E GT (dodatak E u nazivu znači electric) koji nam je stigao na test u novoj SUV formi i bez ijednog cilindra, po svojim karakteristikama i nastupu itekako zaslužuje nositi ime divljeg konja ravni Sjeverne Amerike.

U ponudi su doduše i dvije "slabije" verzije Mustanga Mach-E sa standardnom baterijom i stražnjim pogonom te 269 KS i 351 KS, ali GT verzija s 487 KS pravi je "top gun" model s vrha ponude, s pogonom na sve kotače, hrpom snage iz elektromotora te s velikom baterijom od 91 kWh. Jedan je to od najmoćnijih električnih automobila koji se mogu trenutno kupiti, uz bok Tesli Model Y Performance. Ovo je sedam razloga zašto nam se Mustang Mach-E GT toliko svidio, a u drugi plan smo stavili činjenicu da do registracije stoji 86.300 eura do registracije...

1.

Nevjerojatno je brz, gotovo bezobrazno za jedan električni automobil kod kakvih je učinkovitost i štednja sve, a ubrzanjem ubija mnoge konvencionalne superaute.

Dva elektromotora s ukupno 487 KS pokreću dvije osovine što daje pogon na sve kotače, a tu je i brojka od 860 Nm najvećeg okretnog momenta koji je dostupan odmah već kod kretanja.

image

Mustang Mach-E GT

Ivan Lacković

Ubrzanja su u praksi takva da vas "ispucavanje" do 100 km/h iz stajanja za samo 3,7 sekundi lijepi za sjedalo pa i ne čudi da je Ford u razvoj ovog modela uključio talijanske specijaliste iz Pirellija koji su osmislili specijalnu mješavinu za pneumatike ovog modela Pirelli P Zero u dimenzinama 245/45 R20.

I najveća brzina je solidna: ako želite, po njemačkom Autobahnu u ovom 2,3 tone teškom SUV-u možete voziti i 200 km/h (za usporedbu Tesla može i do 250 km/h). Brojke međuubrzanja su također fascinantne: od 80 do 120 km/h prođe tek 2,8 sekundi.

Dostupna su četiri programa vožnje, ali se snaga ne smanjuje čak ni u programu Tamed (kroćenje) i samo sigurnosni sustavi postaju osjetljiviji i ranije reagiraju. Okretni moment raspoređen je po osovinama u omjeru 40 posto sprijeda, 60 straga, ali taj se odnos mijenja do 30 prema 70 u programima Active i Spirited. I djeluje na upravljač, kao i na vrijeme reakcije na pokrete papučice gasa, odnosno prilagodljive amortizere.

image

Mustang Mach-E GT

Ivan Lacković

Program Plus je najzanimljiviji: ne samo da dopušta overboost, nego i "smanjuje aktivnost" kontrole proklizavanja (TC) i stabilnosti (ESP) pa kod Mustanga Mach-E GT u aktivnoj vožnji zavojima imate osjećaj kao da vozite auto sa stražnjim pogonom.

2.

Ide kao "lud", ali tako i koči. Mustang Mach-E GT ima kao za trkaću stazu stvorene kočnice s četveroklipnim kliještima i samoventilirajućim diskovima od 385 milimetara koje potpisuje talijanski specijalist Brembo. Prema recentnim testovima od 100 km/h do potpunog zaustavljanja potrebno je samo 33,7 metara, što je sam vrh.

Usto, u vožnji odlično skrivaju prelazak s električnog na mehaničko kočenje, a ovjes Magnetic Ride 2 ne samo da je udoban već i u aktivnoj vožnji zavojima solidno smanjuje "curenje" preko nosa, premda protiv 2,3 tone to nije uvijek lako, fizika čini svoje...

image

Mustang Mach-E GT

Ivan Lacković

3.

Ako odbacimo usporedbe s originalnim Mustangom, za Mustang Mach-E se slobodno može reći da u svijetu električnih automobila plijeni izgledom. Više crossoverska nego SUV forma daje mu na dinamici, a tu su i detalji sprijeda i straga koji nedvosmisleno upućuju na stil Mustanga. Pritom posebno mislimo na stražnja svjetla izvedena u tri odvojena diodne jedinice, baš kao kod svih generacija originalnog Mustanga.

U varijanti GT dolaze specifičnosti poput trodimenzionalne dijamantne crne maske, centimetar niže karoserije koja stoji na kotačima od 20 cola, spliter i dodatni otvori za hlađenje. Usto, GT uvijek dolazi i s crnim krovom i retrovizorima te crveno lakiranim kočnim čeljustima. Zanimljivost: nigdje na autu nema zaštitnog znaka Forda, svugdje je samo prepoznatljivi divlji konj koji galopira u desno i oznake GT.

4.

Prepun je pametne tehnologije i cool detalja u unutrašnjosti. Vrata se otključavaju pametnim ključem, mobitelom ili šifrom koja se unosi na središnjem nosaču krova, a otvaraju se minijaturnim krilcem na središnjem nosaču krova, uz donji rub prozora. Cool. U unutrašnjosti u oči odmah upada uspravni središnji zaslon od čak 39 centimetara, kojim se upravlja gotovo svim funkcijama.

image

Mustang Mach-E GT

Ivan Lacković

I nije samo pregledan, nego i jednostavan za korištenje zahvaljujući jasno posloženim menijima posljednje generacije Fordovog operativnog sustava Sync 4. Dizajnerski odjel Forda predvidio je ne samo preglednu digitalnu instrumentnu ploču ispred upravljača, nego i nosač armature presvučen brušenim aluminijem i tkaninom, kao i rotacijski izbornik mjenjača, ventilacijske otvore s kraja na kraj. Izrada je pritom besprijekorna.

5.

Mustang Mach-E GT ma mjesta u kabini za cijelu obitelj jer je postavljen na Global Electrified 1 platformu, a riječ je o temeljito dotjeranoj verziji platforme C2 s četvrte generaciju Focusa.

Za volanom je vozaču sve na dohvat ruke, mjesta je na pretek u svim smjerovima, a pritom se ne sjedi previsoko kao u klasičnim SUV modelima.

Ovjes sačinjavaju McPherson sprijeda i multilink straga, a između njih je vrlo izdašan međuosovinski razmak od 2,98 metara, a litij-ionska baterija smještene je u podnicu. Stoga ne čudi što je mjesta u unutrašnjosti u izobilju, pogotovo straga gdje tijesno nije ni za glave visokih putnika, kao ni za ramena.

image

Mustang Mach-E GT

Ivan Lacković

Poslužit će i prtljažnik koji nije golem, ali s 402 litre (s preklopljenom stražnjom klupom 1420 litara) zadovoljava većinu potreba. Kome treba još prostora: ispod prednjeg poklopca nalazi se "frunk" kapaciteta 100 litara.

6.

Krcat je snagom, ali se i s dosegom i vremenom punjenja može (pre) živjeti. U gradu troši 21 kWh/100 km, na otvorenoj cesti 25, a na autocesti priličnih 33 kWh/100 km. Prosjek je oko 23 kWh/100 km što znači da je Mustang Mach-E GT s jednim punjenjem u stanju prevaliti oko 360 kilometara uz uvjet da autocestom u kombiniranom ciklusu ne vozite preko ograničenja od 130 km/h.

Mach-E GT se uz wallbox od 7,4 ili 11 kW puni za šest sati preko noći, a može se puniti, dakako, i na brzim punjačima od 150 kW. Tada je već 10 minuta dovoljno za dodatnih 120 kilometara. Ipak, za punjenje od 10 do 80 posto potrebno je čekati 45 minuta.

image

Mustang Mach-E GT

Ivan Lacković

7.

Tehnologija za sigurnost je očekivano na najvećoj mogućoj razini. Mustang Mach-E GT dolazi serijski opremljen svim danas uobičajenim "čuvarima", od aktivnog tempomata s funkcijom autonomne vožnje u gužvama, pomoći pri izlasku s parkirališta, automatskog kočenja u nuždi s prepoznavanjem vozila, pješaka i biciklista, do aktivnog nadzora mrtvog kuta, koje po potrebi korigira upravljač postoji li opasnost od naleta vozila straga. Ono što hvalimo: ni jedan od tih sustava prilikom korištenja nije prenametljiv ili preosjetljiv - kalibracija je sjajna.

image

Mustang Mach-E GT

Ivan Lacković

Mach h-E GT

Tehnički podaci

Motor dva elektromotora

Snaga358 kW/487 KS

Okr. moment 860 Nm

Baterija98,7 kWh (neto 91 kWh)

Najveća snaga punjenja150 kW

Vrijeme punjenja (10-80%)45 minuta

Doseg (tvornički) 500 km

Pogon na sva četiri kotača

Ovjessprijeda McPherson,

straga multilink

Kočnicesprijeda ventilirani disk

ø385 mm s 4-klipnim kliještima,

straga puni disk ø316 mm

s 4-klipnim kliještima

Gume245/45 R20, Pirelli P Zero

Dimenzije474 x 188 x 161 cm

Osovinski razmak298 cm

Prtljažnik402-1420 litara + 100 litara

Težina 2273 kilograma

Najveća brzina200 km/h

0-100 km/h 3,7 sekundi

0-130 km/h 6,8 sekundi

60-100 km/h 1,9 sekundi

80-120 km/h 2,8 sekundi

Potrošnja

Grad21 kWh/100 km

Otvorena cesta25 kWh/100 km

Autocesta30 kWh/100 km

Prosjek 23 kWh/100 km

Cijena 97.000 eura

Serijska oprema (GT) - aut. dvozonska klima • diodna svjetla • el. podesiva i grijana sportska sjedala • el. podesivi, sklopivi i grijani retrovizori • grijani upravljač i vjetrobran • ambijentalna rasvjeta • navigacija • senzori za parkiranje sprijeda i straga+ kamera za vožnju unatrag • hi-fi s 10 zvučnika i 560 W (Bang&Olufsen) • aktivni ovjes (Magneride) • zatamnjena stražnja stakla • el. otvaranje prtljažnika • pametni ključ • crni krov • aluminijski naplaci (20 cola) • aut. kočenje u nuždi • aktivni tempomat • aut. zadržavanje u prometnom traku • prepoznavanje prometnih znakova • aut. parkiranje…

Doplate - metalik boja

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
02. studeni 2024 16:21