Peugeot 3008, ljepotan SUV klase, nedavnim je redizajnom postao još ljepši, ali je manje poznato da ima i jedan od najsnažnijih plug-in hibridnih sustava, koji u top verziji ispaljuje 300 KS preko sva četiri pogonska kotača.
Čime raspolaže?
Čini li vam se poznato ne varate se, jer isti ima Opel Grandland, bratski model iz korporacije Stellantis. Osnova svega su 1.6 turbobenzinski motor od 200 konja i 8-stupanjski mjenjač na koje su prikačena dva elektromotora (stražnji pokreće stražnje kotače umjesto mehaničke veze) i baterija kapaciteta 13,2 kWh.
Ukupna snaga je 300 konja, moment 520 Nm, najveća brzina 240 km/h, a ubrzanje do stotke traje tek šest sekundi. Međuubrzanje je još luđe, od 80 do 120 samo četiri sekunde. Opaka sprava! U bogatoj sportskoj opremi GT, s doplatama među kojima posebno mjesto zauzima paket Black s crnim detaljima karoserije pojava je dojmljivija, ali ne i napadna. U vozačkom žargonu je - sleeper.
Kako se vozi?
Birajući različite konfiguracije vožnje, od gradskih ravnih i brdovitih ulica do jednako takvih dionica otvorenih i autocesta igrali smo se sa sva četiri programa (električni, kombinirani hibridni, sportski benzinski i 4x4), preferirajući smiren i discipliniran ritam, s koncentracijom na električni i hibridni program i stalnu rekuperaciju energije. Hibrid se vozi mekano i uglađeno, a unatoč velikoj snazi i brutalnom momentu na volanu se osjeća veća sklonost elegantnijem stilu vožnje, priličnije hibridnoj filozofiji korištenja.
Koliko troši?
Štedljivost je tad na vrhuncu, s prosjekom oko 4,5 litre benzina i 28 kWh struje. Samo na struju ostvarivali smo oko 40 kilometara i postizali 130 km/h, ali takvim tempom baterija se brzo prazni. Nakon potrošene struje benzinac se uključuje totalno mekano, a vožnja ostaje uglađena.
Na brzoj otvorenoj cesti, gdje primarno većinom radi benzinski motor uz kratku povremenu asistenciju struje, hibrid je brz kao vjetar. U tom slučaju štednja pada u drugi plan, ali jaka ubrzanja kad se gas stisne do daske, s mukom prate i sportski automobili. I ide 240 na sat! To nosi posebnu vrstu zadovoljstva, vrijednu rasta potrošnje na deset litara, pa i koju litru više.
Za svaki dan?
U svakodnevici, u hibridnom programu i s punom baterijom realno treba računati na prosjek oko šest litara, s krajnostima tri do četiri litre u gradu i osam do devet izvan. Veza turbomotora i mjenjača fino je usklađena, s dobrom prilagodbom različitim ritmovima vožnje. Očekivano, dodatna masa baterija i 19-colne gume limitiraju udobnost, a baterije djelomice smanjuju i prtljažnik, na 395 litara. U svakom slučaju, više nego zanimljiva plug-in hibridna priča.
Ukratko
Paket Black s crnim naplacima i detaljima (4250 kuna), pokretni stakleni krov (10.200 kuna) i metalik crvena Ultimate boja (5900 kuna) dio su doplata koji udahnjuju jaku dodatnu dozu privlačnosti
Hedonizam na djelu: bogat i digitaliziran vozački ambijent s mini volanom i sjedalima od umjetne kože i alkantare
U podnim pretincima je, između ostalog i kabel za struju, a ispod podnice i baterija, što smanjuje prtljažnik s 520 na 395 litara
Bez sinergije sa strujom turbomotor od 200 KS troši osam do devet litara, no uplivom struje potrošnja je upola manja
HYBRID4
TEHNIČKI PODACI
Motor 1598 ccm, turbobenzinski 200 KS
i dva elektromotora po 110 KS
Cilindri/ventili 4/16
Obujam 1598 ccm
Sistemska snaga 300 KS na 6000/min
Sistemski moment 520 Nm na 3000/min
Baterija 13,2 kWh
Pogon 4x4
Mjenjač automatski, 8 brzina
Dimenzije 445 x 184 x 162 cm
Osovinski razmak 268 cm
Gume 205/55 R 19, Michelin Primacy
Masa 1915 kg
Jamstvo 5 godina/100.000 km
MJERENJA
Brzina 238 km/h
0-100 km/h 6,2 sekunde
Potrošnja 6,3 l/100 km
Cijena 412.185 kuna
S doplatama 446.240 kuna
OPREMA GT
alu naplaci • automatska LED svjetla • dvobojna karoserija • crna stražnja stakla • obloge koža/alkantara • automatska dvozonska klima • digitalni instrumenti • multimedija • el. paket • el. podesivo vozačko sjedalo • automatsko kočenje • čitanje znakova • kablovi za punjenje...
DOPLATE
paket Black • el. panorama krov • hifi Focal 515W • kamera 360 • bežično punjenje mobitela… Ukupno 34.055 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....