NOVITET

TEST: PEUGEOT 508 2.0 BlueHDi Moćnije srce u elegantnijem odijelu

Redizajnirani 508 je dobio 2.0 BlueHDi motor boljih performansi i niže potrošnje
 Željko Puhovski/CROPIX

Elegantnija, šira i okomito postavljena rešetka prednjeg hladnjaka uz izmijenjenu forma odbojnika, mačkasta svjetla i gotovo ravan poklopac motora, vizualne su novosti kod nove generacije modela 508 koje će ujedno poslužiti kao stilski predložak za sve buduće modele iz Sochauxa. Uz blago povećanje dužine (16 mm), 508 s novim licem djeluje ozbiljnije, luksuznije, posebice kad je potpuno opremljen diodnim svjetlima. No, dok su prednje diodne maglenke serijski dio paketa Allure, kojim je bio opremljen naš testni model, glavna diodna svjetla potrebno je nadoplatiti 9000 kuna. Zahtjevan iznos, ali dovoljna je samo jedna višesatna noćna vožnja da se zaboravi na njega. Minimalistički trend uređenja unutrašnjosti kojim se diče 308 i 208 nije se proširio na 508.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Na prvi pogled sve je ostalo isto i vozač je okružen ogromnom količinom prekidača, tipki i brojčanika. Samo na upravljaču ima ih više nego u cijeloj kabini novog 308. Nestale su tek nepraktične komande multimedijalnog sustava sa središnjeg tunela, zahvaljujući središnjem displeju koji je postao osjetljiv na dodir, čime je otvoren prostor za mali, ali vrlo koristan pretinac iza ručice mjenjača. Novost je i kamera za vožnju unatrag, no zbog slabe rezolucije u noćnim satima prilično je beskorisna i nije vrijedna 2000 kuna nadoplate (dolazi u kombinaciji s električnim preklapanjem retrovizora). Srećom, parking senzori su serijski dio opreme (već od paketa Active), baš kao i dvozonska klima, automatsko paljenje svjetala i brisača, te samozatamnjujući unutarnji retrovizor i alu-naplaci.

Prostranost, udobnost i vrhunska kvaliteta izrade razlog su zbog kojeg za upravljačem 508 ni jedan put nije previše dug. Uz međuosovinski razmak od 282 cm, te 483 cm dužine i 146 visine, prednja sjedala pružaju ugođaj prve klase, dok straga ne manjka mjesta za trećeg putnika. Kožom presvučena sjedala (9200 kn) s električnim podešavanjem i grijanjem iznimno su udobna i ugodno profilirana, a za dobar ugođaj za upravljačem zaslužan je i širok raspon podešavanja stupa upravljača. U prtljažniku smo izmjerili 440 litara, što je u skladu s konkurencijom i više nego dovoljno za obiteljske potrebe.

Dodatna vrijednost koji donosi redizajn skrivena je pod haubom. Dvolitreni turbodizelaš sa 150 konja i BlueHDi oznakom, novo je izdanje prokušanog motora, kojeg uz dodatnih 10 KS krasi i 30 Nm veći moment. U kombinaciji s dotjeranim ručnim šeststupanjskim mjenjačem, u odnosu na dosadašnji motor sa 140 KS (ostaje u ponudi) bolje ubrzava, elastičniji je (posebice u najvišem stupnju prijenosa) i troši manje. Ubrzava do stotke 1,1 sekundu brže (9,0), a prosječno troši pola litre manje (6,1 l/100 km). Kvalitete novog motora najviše dolaze do izražaja u međuubrzanjima. Umjesto 20,6 sekundi, koliko je u šestoj trebalo za ubrzanje od 70 do 120 km/h, sad je dovoljno 17,1, odnosno 3,5 manje. Motor vuče ujednačeno, bez vibracija već od 1500 okretaja sve do 5000 i brzo daje do znanja da je autocesta okoliš u kojem se najbolje snalazi.

Ovjes je s redizajnom postao krući, naginjanja u zavojima su umjerenija, ali još uvijek dobro upija neravnine i uz odličnu zvučnu izolaciju pruža zavidnu dozu komfora. Uz precizan upravljač i odlične kočnice spremno prihvaća žustrije vožnje kroz zavoje na otvorenim cestama, dok u gradu plaća danak povećima dimenzijama i pregibima karoserije koje ne pružaju jasnu ideju gdje završava njuška ili rep. Uz BlueHDi tehnologiju, Start&Stop, te brojna dotjerivanja novi 2.0 dizelaš je skuplji, ali aktualni sustav poreza na vrijednost vozila i emisiju CO2 to poništava, pa je 508 s novim motorom i paketom opreme Allure za 750 kuna jeftiniji od starog. Kad tome dodamo manju potrošnju i bolje performanse - odabir je logičan.

TEHNIČKI PODACI

508 2.0 BlueHDi Allure

Motor turbodizelski, 4 cil.

Obujam 1997 ccm

Snaga 110 kW/150 KS pri 4000/min

Moment 370 Nm pri 2000/min

Pogon na prednje kotače

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije 483 x 183 x 146 cm

Osovinski razmak 282 cm

Prtljažnik 515/958 litara

Gume 215/55 R 17

Masa 1575 kg

Ispuh CO2 109 g/km

Brzina 204 km/h

0-100 km/h 9,0 sekundi

Potrošnja 6,1 l/100 km

CIJENA 240.599 kn

S DOPLATAMA 285.991 kn

OPREMA ALLURE: 17-colni alu naplatci • ABS/ASR/ESP + pomoć pri kretanju na usponu • otključavanje i pokretanje bez ključa • automatska dvozonska klima • sjedala koža/tkanina + grijanje prednjih • el. parkirna kočnica • navigacija • putno računalo • limitator + regulator brzine • multimedijski sustav sa zaslonom osjetljivim na dodir • parking senzori straga • radio MP3/CD/AUX/Bluetooth • prednji i bočni zračni jastuci + zračne zavjese sprijeda i straga • asimetrično djeljiva stražnja klupa • diodna svjetla za maglu sprijeda i straga • automatsko uključivanje svjetala i brisača • samozatamnjujući unutarnji retrovizor • kontrola tlaka u gumama • Start&Stop • električno podešavanje lumbalnog dijela sjedala vozača • kromirane letvice na okvirima prozora...

DOPLATE: metalik boja • sva svjetla u diodnoj tehnologiji • automatska četverozonska klima + bočna i stražnja sjenila • parking senzori + kameru za vožnju unatrag + detektor mrtvog kuta + sklopivi retrovizori • head up display + JBL hi-fi sustav (9 zvučnika) • kožom presvučena sjedala + električno podešavanje prednjih UKUPNO 39.600 KUNA

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
04. studeni 2024 16:58