Captur se lijepo udomaćio na hrvatskim cestama, tržište ga je objeručke prihvatilo i danas se Renaultov crossover gradskog formata može vidjeti u gotovo svakoj ulici. U nedavno napravljenoj promjeni u nazivima i sadržajima paketa opreme dogodila se i smjena na vrhu ponude, gdje je prijašnji najskuplji paket R.S. Line zamijenjen opremom Engineered s novim vanjskim vizualnim identitetom prevladavajućih tamnih detalja i s malim fragmentima u boji zlata.
Nalazimo ih i u povišenoj, komotnoj i praktičnoj unutrašnjosti, s kliznim stražnjim sjedalom i dojam je da je nova oprema dobro pogođen i osmišljen dizajnerski koktel sportskih i luksuznih sastojaka, koji iz svakog kuta gledanja izvana i iznutra izgleda posebno i bogato.
Dodatni šarm odlično odabranoj specifikaciji opreme daje dvobojna karoserija iz programa doplata, čija se tamno siva metalik boja karoserija i crni krov perfektno slažu s također tamnim dvobojnim 18-colnim naplacima i branicima sa zlatnim fragmentom te crnom maskom i logotipovima. Takva je oprema rezervirana isključivo za hibridnu izvedbu E-Tech, koja i u ovom izdanju potvrđuje smislenost i nisku potrošnju benzinsko-električnog pogonskog sustava.
Jasno, trebat će vremena da hrvatska vozačka populacija, tradicionalno sklona dizelašima, prihvati hibrid kao zamjenu za ukinuti dizelski motor 1.5 dCi, ako već ni zbog čega drugog onda zbog poveće cijene (hibrid starta na 28.590 eura u opremi Techno), ali što se same potrošnje tiče za dizelašem ne treba prolijevati suze.
Sada već dobro poznat i iskustveno dokazan vrlo efikasan hibridni sklop kojeg čine atmosferski 1,6-litreni benzinac od 91 KS, elektromotor od 49 KS, starter generator od 20 KS i mala, radom motora i spremanjem iz kočenja nastale kinetičke u električnu energiju samopunjiva litij-ionska baterija kapaciteta 1,2 kWh je, naime, iznimno učinkovit, toliko da može stati u istu rečenicu s Toyotinim hibridima.
Sinkronizacija kompletnog hibridnog sustava je doslovno besprijekorna, prijelazi iz benzinskog u električni režim i obratno odvijaju se neprimjetno, a kompleksni automatski mjenjač MultiMode (s četiri brzine za benzinski motor, dvije za elektropogon i s 15 programiranih režima rada koje elektronika kontinuirano prilagođava ritmu vožnje) radi ugodno brzo i fenomenalno glatko.
Benzinski motor nikad ne ostaje potpuno bez potpore električnog sklopa, kretanje s mjesta je uvijek bešumno i glatko, takva atmosfera prati i većinu vremena za volanom, a zbog vrlo efikasne rekuperacije energije dobar dio vožnje gradom, u kojoj uvijek ima dosta kočenja, može se odvoziti konstantno ili u čestim segmentima samo na elektromotor.
Rezultat je potrošnja benzina od samo četiri do pet litara, ponekad čak i manje od četiri litre. S dizelašem teško ostvarivo. Rekuperaciju energije ponekad prati pojačana buka koja donekle smanjuje komfor vožnje, a domet vožnje samo na struju povećava i aktiviranje programa B (breaking) s pojačanim intenzitetom automatskog kočenja i rekuperacije, tolikim da papučicu kočnice uopće ne treba dirati, naročito u uvjetima sporije gradske vožnje.
Sinergija benzinca i elektromotora generira solidnu količinu snage i momenta od samog starta i živahnost hibridnog sustava posebno je izražena u sportskom programu rada (uz ekonomičnosti profilirane MySense i naročito Eco).
Unatoč dobrim potencijalima sustava s ukupnih 143 KS i 250 Nm poštovali smo poantu hibrida i discipliniranom vožnjom u prigradskom prometu i na otvorenoj cesti bilježili također vrlo nisku potrošnju oko 4,5 litre. Takva bi otprilike bila i sa slabijim dizelašem, ako ga se guši na niskim okretajima.
Na autocesti glavnu riječ vodi benzinski motor, ali potrošnja ne skače nebu pod oblake i pri 130 km/h ostaje na umjerenih oko 7,5 litara. Najveća brzina ograničena na 170 km/h neobuzdane vozače čuva od drastičnih kazni presretača i na kraju krajeva, za obiteljske potrebe više je nego dovoljna.
Ukratko
Tamno siva metalik boja karoserije i krov u crnoj boji doplata su vrijedna 690 eura. Dižu privlačnost ionako bogatog paketa opreme sa sportskijim dizajnom branika i oznakama modela auta u crnoj boji
Najskuplja oprema Engineered ide samo uz hibridnu verziju, a između ostalog daje dvobojne 18-colne naplatke, sva svjetla u punoj LED tehnici i dekorativne detalje u boji zlata
Hibrid vam je preskup? Ima i jeftinije: benzinac 1.0 TCe (91 KS) košta 20.890 eura, a njegova tvornička plinska izvedba (100 KS) skuplja je razumnih 300 eura. Dizelaša više nema...
Captur je poznat po ugodi za volanom, a najskuplji paket opreme s kompletnim digitalnim i multimedijskim sadržajem, skupljim materijalima i zgodnim dizajnerskim idejama povezanim s praktičnim rješenjima doživljaj diže na visoku razinu
Udobna sjedala tradicionalna su odlika Renaulta, pružene su i ambijentalne opcije, a prtljažnik je zbog baterije manji od standardnih
Oprema Engineered na vrhu je ponude i Capturu daje poseban vizualni i funkcionalni identitet. Logično, jer je svojevrsna zamjena za bivši top paket R.S. Line
Engineered se i sprijeda razlikuje od standardnih Captura: ima posebnu strukturu maske, crni Renaultov logotip i površine krilastog dijela branika u boji zlata
1.6 HYBRID
TEHNIČKI PODACI
Motor benzinski atmosferski
Obujam 1598 ccm
Snaga 69 kW/95 KS na 5600/min
Moment 148 Nm na 3200/min
Elektromotor 136 kW (49 KS) i 250 Nm
Elektromotor 215 kW (20 KS) i 50 Nm
Baterija1,2 kWh (litij-ionska)
Ukupna snaga105 kW (143 KS) i 250 Nm
Mjenjač automatski, Multi Mode
Dimenzije 423 x 180 x 158 cm
Osovinski razmak 264 cm
Prtljažnik 326 litara
Gume 215/55 R 18, Goodyear Efficient Grip
Masa 1495 kg
Najveća brzina 171 km/h
0-100 km/h 9,9 sekundi
Potrošnja 5,3/100 km
Cijena 31.490 eura
S doplatama 33.130 eura
OPREMA ENGINEERED - alu naplaci • poseban dizajn branika • sva LED svjetla • senzori i kamera • dekoracije u boji zlata • digitalni instrumenti 10” • infotainment s navigacijom 9,3” • površine od umjetne kože • automatska klima • keyless • upozorenje na opasnost i automatsko kočenje • pomoć na uzbrdici...
DOPLATE TESTNOG AUTA - dvobojna karoserija • paket sigurnosnih asistenata Easy Drive • mali rezervni kotač • Ukupno 1640 eura