Renault Clio kroz sve generacije kod nas oduvijek ima vjernu publiku. Vozački zabavan, primjereno prostran i solidno opremljen, uvijek se nalazio na nišanu kupaca gradske klase, uz bok glavnim konkurentima VW Polu, Opel Corsi i Ford Fiesti. Tako je i s aktualnom generacijom koja je prošle godine diskretno vizualno osvježena, a porcija botoksa ubrizgana je oko prednjih svjetala sada sa svjetlećim diodama i u prednju masku ukrašenu nikad većom Renaultovom značkom.
Foto: Ivan Lacković
Tek nešto veći posao obavljen je u unutrašnjosti, no tu se rezultat primjećuje čim se zatvore vrata. Presvučen kožom i lišen viška plastičnih elemenata, upravljač djeluje elegantnije i nekako bolje sjeda u ruke, a isto vrijedi i za ručicu mjenjača. Uz dotjerani, čvršće izrađen naslon za ruke sad potpuno nesklon škripanju kad se opušteno zavali lakat, ali i ugodnije presvlake sjedala, vozačevo okruženje djeluje znatno uvjerljivije. Mali pomaci za puno ozbiljniji dojam, rekli bismo. No najviše toga je Clio dobio ispod poklopca sa 1,5-litrenim dCi motorom od 110 KS. Ovaj je stroj inače dobro poznat, provjeren i snažno zastupljen u brojnim automobilima na tržištu (od Renaultovih, Dacijinih do Mercedesovih), a sada se može dobiti sa 110 KS i u malenom gradskom Francuzu.
A višak konja u odnosu na dosadašnji 90 KS snažan stroj osjeti se u svakom režimu vožnje. Na autocesti primjerice brzina se s lakoćom nabire i u šestom stupnju zahvaljujući najvećem okretnom momentu od 240 Nm pri 1750 okretaja, pa vozač često nije ni svjestan koliko brzo zapravo vozi. Usto, uz sjajno prigušenu buku (motor je glasan tek kod hladnog starta) prosječne brzine od 130, 140 km/h vožnja je vrlo mirna i tiha.
Dodatna konjica dala je na živosti Cliju u svakoj prilici, prava su tri stupnja mjenjača kraće proračunata, pa je vrlo živ na gradskim ulicama, a sljedeća tri ipak više pridonose štednji. A štedljivost je još jedna od odlika ovog motora: u prosjeku u svim režimima vožnje nakon sedam dana, testni se Clio zadovoljavao tek s 5,2 litre na svakih 100 prijeđenih kilometara. No, ovaj je snažan dizelaš i k tome štedljiv nažalost dostupan tek uz najskuplji paket opreme Intens pa mu ni cijena nije baš diskontna. Takav Clio poput testnog stoji najmanje 130.200 kuna do registracije, a za utjehu tu suautomatska klima, navigacija sa 7-inčnim zaslonom osjetljivim na dodir, presvlake sjedala u kombinaciji kože i tkanine...
Ukratko, budućim se vlasnicima ostavlja vrlo mali prostor opcijskog naručivanja, a da bi radila nova generacija multimedijskog sustava R-Link, koja nudi niz mogućnosti, od internetske povezivosti do napredne navigacije, te učinkoviti sustav pomoći pri parkiranju Easy Parking Assist treba dodatno zavući ruku u džep. Vrhunskii sustav sa sedam zvučnika Bose također stiže s doplatnim paketom R-Link za 6990 kuna, da bi se popis doplata na testnom primjerku, s col većim atraktivnim alu naplacima i metalik bojom, zaustavio na 7140 kuna. Dosta novca, ali se u finalu dobiva vrhunski opremljen gradski auto s agilnim i štedljivim dizelašem.
Ukratko Stražnjoj klupi i dalje se pristupa pomoću kvake skrivene u vratima, a retrovizori su kao i ostatak karoserije tamnocrveni, u jednoj od četiri novoponuđene boje laka. Stražnja kamera, baš kao i prateći sustav senzora koji pokrivaju svih 360 stupnjeva, dio je 2690 kuna vrijednog paketa Sigurnost. Prtljažnik inače nudi solidnih 300 litara, no iskoristivost mu dramatično pada kad se poželi imati ozvučenje Bose. Zvuk je tada savršen, no prtljažnik skriva pojačalo i stoga prima svega 230 litara Izvrsni, superštedljivi dizelaš 1.5 dCi oduševljava u izvedbi sa 110 KS. Jedina mana je što je dostupan isključivo s najskupljom opremo Intense Prostora na stražnjoj klupi baš nema na bacanje, kako to u pravilu i jest slučaj u gradskoj klasi. Nije gužva dok su tu smještena dva putnika, no s troje je već izazovno. Uz najsnažniju izvedbu dizelaša 1.5 dCi od 110 KS isporučuje se solidno precizni 6-stupanjski mjenjač, koji također ima zasluga što potrošnja ne premašuje 5 litara Masivna, podatna sjedala nude pristojnu potporu u zavojima i ne umaraju na dužim putovanjima. Minus im je tek što se naslon namješta ručicom, što nije najpraktičnije. Finija koža na upravljaču i mjenjaču, dotjerane obloge vrata, novi ventilacijski otvori... Clio nakon redizajna djeluje kudikamo ozbiljnije, posebno uz raskošnu opremu Intens 1.5 dCi TEHNIČKI PODACI Motor turbodizelski, 1461ccm Snaga 81 kW/110 KS pri 4000/min Moment 260 Nm pri 1750/min Mjenjač ručni, 6 stupnjeva Pogon na prednje kotače Dimenzije 406x 173 x 149 cm Osovinski razmak 259 cm Prtljažnik 300/1146 litara Gume 195/55 R16, Continental Masa 1205 kg Ispuh CO2 90 g/km MJERENJA Brzina 194 km/h 0-100 km/h 11,2 sekunde Potrošnja 5,0 l/100 km Cijena 130.200 kuna S dopaltama 137.538 kuna OPREMA INTENS • alu naplaci od 16 cola • automatska klima • navigacijski uređaj • tempomat • putno računalo • stražnji parking senzori • pomoć pri kretanju na uzbrdici • el. podesivi, grijani i preklopivi retrovizori • presvlake sjedala od tkanine i umjetne kože • senzori kiše i svjetla • Aux i USB ulazi • Bluetooth • Renault kartica “Slobodne ruke” • rezervni kotač • zatamnjena stražnja stakla... DOPLATE • paket R-Link Evolution Base • paket sigurnost • rezervni kotač • alu naplaci Pulsize • metalik boja / ukupno 7138 kuna |